Tyle kosztuje w Polsce Audi S5 Limousine i S5 Avant z mocnym silnikiem 3.0 V6 TFSI

W polskiej ofercie marki Audi pojawił się model S5 nowej generacji. Auto po raz pierwszy oferowane jest jako S5 Limousine i S5 Avant. Sportowy liftback kosztuje 345 000 zł, a uniwersalne kombi wyceniono na 351 000 zł.

Zupełnie nowa generacja rodziny Audi A5, która w portfolio zastępuje wieloletni bestseller, jakim przez dziesięciolecia było Audi A4, to pierwsze pojazdy budowane na platformie PPC (Premium Platform Combustion) z częściowo zelektryfikowanymi układami napędowymi i nową architekturą elektroniczną. Sportowy model S5 nie występuje już jako 2-drzwiowe coupe. Klienci mogą wybrać 5-drzwiowego liftbacka oraz nadwozie kombi. 

Nowe Audi S5 - cena w Polsce

Polski konfigurator Audi S5 na stronie internetowej został uruchomiony i wiadomo już jakie ceny ma nad Wisłą sportowa nowość z wypłaszczonym logo czterech pierścieni. Na Audi S5 Limousine trzeba przygotować minimum 345 400 zł. Wersję nadwozia S5 Avant wyceniono na minimum 351 000zł.

  • S5 Limousine 3.0 V6 TFSI S tronic quattro - cena 345 000 zł
  • S5 Avant 3.0 V6 TFSI S tronic quattro - cena 351 000 zł

Podstawowym kolorem nadwozia niewymagającym dopłaty jest biały. Lakiery metaliczne wymagają dopłaty 5480 zł, a specjalny Audi exclusive 28 880 zł. Podstawowe obręcze kół aluminiowych mają rozmiar 19". W opcji można wybrać różne wzory kół 20-calowych. Oferta zawiera długą listę wyposażenia dodatkowego oraz gotowe pakiety. 

Wyposażenie standardowe Audi S5

Specyfikacja wyjściowego wyposażania dla polskiego rynku obejmuje m.in.: reflektory LED plus oraz tylne światła LED pro, zawieszenie sportowe S, wybór trybów jazdy audi drive select, sportowe fotele z elektryką ustawień i podgrzewaniem, czarną tapicerkę skórzaną, czarną podsufitkę, elementy wnętrza pokryte mikrofibrą, komfortowy przedni podłokietnik, dekory ze szczotkowanego matowego aluminium, sportową trójramienną kierownicę wielofunkcyjną obszytą skórą, stalowe nakładki na pedały, lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane oraz składane, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne, 3-strefową klimatyzację automatyczną, nastrojowe oświetlenie Ambiente plus, alarm samochodowy, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika, siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową, Audi virtual cockpit plus, MMI Navigation plus z MMI touch, Pakiet MMI Experience plus, radio cyfrowe, 6 głośników, Audi connect Navigation & Infotainment z kartą SIM na 3 lata, złącza USB, schowek na telefon z ładowarką indukcyjną, wszystkie szyby z izolacją termiczną i akustyczną.

Bogaty pakiet asystentów jazdy w standardzie zawiera: kamerę cofania, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu, Audi parking system, adaptacyjny asystent prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, asystent świateł drogowych, asystent ruchu poprzecznego z przodu, przedni asystent hamowania awaryjnego, asystent omijania przeszkód i przedni asystent skrętu, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, pakiet wspomagający system ochrony i ostrzegania.

Wnętrze nowego Audi S5 Limousine
Wnętrze nowego Audi S5 Limousine Fot. Audi

W kabinie panoramiczny ekran Audi MMI

Głównym wyróżnikiem w kabinie nowego Audi S5 jest nowa koncepcja obsługi ustawień pojazdu i multimediów. S5 integruje się z cyfrowym ekosystemem użytkowników i oferuje spersonalizowaną łączność. Deska rozdzielcza zawiera smukły, wolnostojący panoramiczny ekran Audi MMI o zakrzywionym kształcie, wykorzystujący technologię OLED. Wyświetlacz składa się z wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 11,9 cala oraz 14,5-calowego ekranu dotykowego MMI. Cyfrową scenę uzupełnia opcjonalny 10,9-calowy ekran MMI dla pasażera z przodu. Opcjonalny konfigurowalny wyświetlacz head-up został udoskonalony tak, aby kierowca z jego poziomu mógł sterować funkcjami samochodu oraz informacji i rozrywki. Opcjonalne dynamiczne światło interakcyjne wspomaga interakcję auta z podróżującymi. 

Pod maską zelektryfikowane 3.0 V6 TFSI

Sportowy wariant S5 oznacza pod maską silnik 3.0 V6 TFSI o mocy 367 KM o zoptymalizowanym procesie spalania. Po raz pierwszy wyposażono go w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) oraz technikę MHEV plus. Zmodernizowana dwusprzęgłowa przekładnia S tronic została zaprojektowana z myślą o przenoszeniu większego momentu obrotowego; równocześnie zmniejsza obciążenie przedniej osi i poprawia zwinność. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,5 sekundy.

Częściowa elektryfikacja z pomocą nowego 48-woltowego układu MHEV plus dzięki zelektryfikowanym komponentom napędu i wysokiej wydajności rekuperacji prowadzi do ograniczenia emisji CO2. Generator zespołu napędowego (PTG) umożliwia jazdę częściowo w trybie elektrycznym, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Manewrowanie i parkowanie może odbywać się wyłącznie na napędzie elektrycznym. PTG może również zwiększyć moc silnika spalinowego nawet o 24 KM. Dzięki możliwości zastosowania elektrycznej sprężarki klimatyzacji układ klimatyzacji może aktywnie pracować także wtedy, gdy samochód stoi na skrzyżowaniu z wyłączonym silnikiem spalinowym.

W Audi S5 standardowo montowany jest stały napęd na wszystkie koła quattro z technologią ultra. Sportowy mechanizm różnicowy quattro z wektorowaniem momentu obrotowego w połączeniu z regulowanym sprzęgłem napędu na wszystkie koła, zostały skonfigurowane pod kątem najwyższego poziomu dynamiki poprzecznej. Skrzynia biegów S tronic jest 7-biegowa z podwójnym mokrym sprzęgłem hydraulicznym. Układ kierowniczy jest elektromechaniczny progresywny ze wspomaganiem zależnym od prędkości. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo