Audi RS Q8 i RS Q8 performance pod względem wyglądu nawiązują do niedawno zmodernizowanego Q8, a kolejne pakiety wyposażenia zapewniają większą swobodę indywidualizacji. Nowy jest przedni zderzak z efektownymi wlotami powietrza wypełnionymi maskownicami o strukturze plastra miodu i spojlerem w kolorze czarnym. Osłonę Singleframe również wypełnia struktura plastra miodu, w której każda pojedyncza komórka ma trójwymiarową formę. Z tyłu wizytówką odmian RS są dwie owalne końcówki układu wydechowego. Pomiędzy nimi umieszczono dyfuzor z efektownym odblaskiem pośrodku.
W pasie przednim montowane są seryjnie reflektory Matrix LED, a opcjonalnie reflektory HD Matrix LED ze światłami laserowymi jako dodatkowymi światłami drogowymi. Jeszcze bardziej efektowny wygląd zapewniają sygnatury cyfrowych świateł do jazdy dziennej (do wyboru pięć sygnatur). Na tył trafiają zdigitalizowane lampy OLED także z pięcioma cyfrowymi sygnaturami świetlnymi do wyboru.
Standardem wyposażenia są 22-calowe felgi z lekkiego stopu z 10 ramionami (opony 295/40). Nowością w gamie kół są 23-calowe felgi z lekkiego stopu, z sześcioma ramionami w kształcie litery Y i oponami 295/35. Na życzenie dostępne są także obręcze w kolorze metalizowanej czerni, matowego odcienia Neodymium Gold, polerowanej, satynowej matowej szarości lub polerowanej metalizowanej czerni.
Układ hamulcowy RS ma wentylowane, kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 420 mm z przodu i 370 mm z tyłu. Zaciski hamulcowe bazowo otrzymują kolor czarny. Są one również dostępne z opcjonalnym wykończeniem w kolorze czerwonym i z napisem "RS". Z przodu zastosowano mocne zaciski 10-tłoczkowe. Alternatywnie za wytracanie prędkości mogą odpowiadać hamulce ceramiczne RS, dostępne jako opcja w RS Q8 i standardowo montowane w RS Q8 performance. Ich tarcze mierzą 440 mm średnicy z przodu i 370 mm z tyłu. W RS Q8 performance zaciski seryjnie mają kolor szary, a na życzenie mogą być wykończone w kolorze czerwonym lub niebieskim.
8-cylindrowy silnik o pojemności 4.0 l z podwójnym turbodoładowaniem zapewnia wyjątkowe osiągi. RS Q8 legitymujące się mocą 600 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy. Standardowo elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a opcjonalnie można ją zwiększyć do 280 km/h lub do 305 km/h w pakiecie dynamic plus. Pakiet dynamic plus dla RS Q8 obejmuje elektromechaniczną aktywną stabilizację przechyłów, sportowy mechanizm różnicowy quattro oraz ceramiczny układ hamulcowy RS.
W Audi RS Q8 performance moc zwiększona do 640 KM i 850 Nm sprawia, że SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy. Jego zaawansowany 8-cylindrowy motor to najmocniejszy seryjnie produkowany silnik spalinowy w historii Audi Sport GmbH. Dzięki ograniczeniu ciśnienia wstecznego nowo opracowany, lżejszy układ wydechowy zwiększa moc RS Q8 performance, a jednocześnie generuje jeszcze bardziej sportowy i sugestywny dźwięk. Opcjonalnie można go zastąpić sportowym układem wydechowym RS, który dodatkowo intensyfikuje wrażenia dźwiękowe i wyróżnia się błyszczącymi czarnymi końcówkami.
Obie wersje odmłodzonego Audi RS Q8 są standardowo wyposażone w stały napęd na wszystkie koła quattro, który Audi Sport GmbH seryjnie łączy z 8-biegową przekładnią tiptronic, odznaczającą się krótszymi czasami zmiany przełożeń. Całkowicie mechaniczny centralny mechanizm różnicowy o zwartej i lekkiej konstrukcji rozdziela moment obrotowy silnika na przednią i tylną oś w stosunku 40:60. W przypadku poślizgu na przednią oś trafia do 70 proc. siły napędowej, a na tylną – nawet 85 proc. Taka konfiguracja umożliwia precyzyjniejsze pokonywanie krętych odcinków dróg, ogranicza podsterowność i pozwala na dokładniejsze ustawienie auta na wejściu w zakręt.
Standardowe wyposażenie obejmuje adaptacyjne sportowe zawieszenie pneumatyczne z regulacją tłumienia, dostosowane specjalnie pod kątem wersji RS. Prześwit w obu wariantach można regulować w zakresie nawet o 90 mm. Standardowa także jest tylna oś skrętna z elektrycznym napędem wrzecionowym o wysokim momencie obrotowym. Podczas szybkiej zmiany pasa tylne koła skręcają się o maksymalnie o 1,5 stopnia w tym samym kierunku jak przednie, a przy niższych prędkościach – nawet o 5 stopni, również w kierunku przeciwnym do przednich kół. Odpowiednio redukuje to promień skrętu.
Opcjonalnie nowe modele oferują elektromechaniczną aktywną stabilizację przechyłów (eAWS), która znacząco minimalizuje poprzeczne ruchy nadwozia. Zarówno z przodu, jak i z tyłu dwie połówki stabilizatora łączy wtedy kompaktowy silnik elektryczny. Gdy RS Q8 jedzie na wprost, obie połówki są rozłączone, co ogranicza ruchy nadwozia na nierównych drogach. W trakcie pokonywania zakrętów silniki elektryczne obracają stabilizatory w przeciwnych kierunkach, zauważalnie zmniejszając przechyły boczne. Za zasilanie układu eAWS odpowiada 48-woltowy akumulator litowo-jonowy – kompaktowy, lekki magazyn energii, który w bardzo krótkim czasie może absorbować i uwalniać duże ilości prądu. Zasila on dwa silniki elektryczne, każdy o mocy 1,5 kW.
Gama elementów dekoracyjnych w obu modelach obejmuje panele z matowego szczotkowanego aluminium z liniowymi wytłoczeniami w kolorze srebrnym, aluminiowe wykończenie Race Anthracite, matowe okładziny Carbon Twill lub panele Gray Oak. Opcją dostępną wyłącznie dla RS Q8 performance jest ukośnie szczotkowane czarne aluminium.
Dostępne są pakiety RS design w kolorze czerwonym, szarym lub niebieskim (niebieski pakiet zarezerwowano wyłącznie dla RS Q8 performance). Elementy wykończenia konsoli środkowej, dywaniki, kierownica i krawędzie pasów bezpieczeństwa mają wówczas kontrastujące przeszycia w odpowiednim kolorze. Szczególną cechą niebieskiego pakietu RS design są pasy bezpieczeństwa w całości utrzymane w kolorze Ocean Blue. Kierownicę obszyto Alcantarą a dźwignię przekładni oraz boczne sekcje konsoli środkowej pokrywa mikrofibra Dinamica wykonana z włókien PET pochodzących z recyklingu. Również perforowane sportowe fotele z przeszyciami o strukturze plastra miodu mają kontrastowe szwy w kolorze wybranego pakietu.
Dodatkowe elementy oferują opcjonalne pakiety RS design plus, w trzech wersjach kolorystycznych do wyboru. Na przykład podłokietniki na panelach drzwi i w tunelu środkowym są wówczas pokryte mikrofibrą Dinamica. Kolejna ekskluzywna cecha: środkowe panele foteli z szarymi, czerwonymi lub niebieskimi wstawkami. Wybrany przez klienta kolor jest widoczny przez „oczka" perforowanej tapicerki sportowych siedzeń. Co więcej, ich oparcia zdobi logo RS, wytłoczone w dopasowanym kolorze. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.