W ofercie marki Audi pojawiło się A5 nowej generacji. Auto po raz pierwszy oferowane jest jako A5 Limousine i A5 Avant. Modele te zastępują wieloletni bestseller, jakim przez dziesięciolecia było Audi A4 widniejące w nomenklaturze czterech pierścieni jako A4 Limousine i A4 Avant. To pierwsze samochody zbudowane na platformie PPC (Premium Platform Combustion), których produkcja już została rozpoczęta w Neckarsulm.
Audi A5 Limousine mimo nazwy sugerującej, że mamy do czynienia z sedanem, jest w rzeczywistości liftbackiem. To oznacza, że tylna szyba została zintegrowana z pokrywą bagażnika i w konsekwencji samochód jest pięciodrzwiowy. W przypadku wariantu A5 Avant mowa o klasycznym nadwoziu kombi. Nowe A5 jest autem większym w porównaniu z Audi A4. Nadwozie jest dłuższe o 67 mm (4830 mm) i szersze o 13 mm (1860 mm), a rozstaw osi zwiększony o 80 mm teraz mierzy dokładnie 2900 mm. Powiększone rozmiary przekładają się na więcej miejsca we wnętrzu pojazdu.
Polski konfigurator Audi A5 na stronie internetowej został uruchomiony. Wiadomo już jakie ceny ma nad Wisłą zupełnie nowe A5. Na wariant podstawowy A5 Limousine trzeba przygotować minimum 183 000 zł. Wersję nadwozia A5 Avant wyceniono na minimum 188 600zł.
W rodzinie Audi A5 wykorzystano efektywne jednostki napędowe. Podstawowy silnik to 4-cylindrowa jednostka 2.0 TFSI o mocy 150 KM (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,8 s). Kolejny 2-litrowy wariant wytwarza moc 204 KM (0-100 km/h w 7,8 s). Motory te już w podstawie współpracują z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Wariant 150-konny będzie dostępny wyłącznie z napędem na przednie koła, a 204-konny w opcji jest łączony z napędem na cztery koła quattro ultra i przyspiesza do pierwszych 100 km/h w 7,6 sekundy.
Silnik 2.0 TDI został uzbrojony w 48-woltową technikę MHEV plus (rozrusznik zintegrowany z alternatorem). Zelektryfikowane elementy układu napędowego pozwalają zmniejszyć emisję CO2 dzięki wysokiej wydajności rekuperacji. Dwulitrowy motor generacji EA288 evo osiąga moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,7 s. Silnik jest łączony z dwusprzęgłową skrzynią biegów i występuje z napędem na przednie koła lub z napędem quattro ultra. Wersja z quattro setkę osiąga w 6,9 s.
Specyfikacja wyjściowego wyposażania dla polskiego rynku obejmuje m.in.: reflektory w technice LED oraz tylne światła LED, wybór trybów jazdy audi drive select, czarną tapicerkę materiałową, dekory w kolorze czarnym, czteroramienną kierownicę wielofunkcyjną obszytą skórą, lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane, jednostrefową klimatyzację automatyczną, podgrzewane siedzenia przednie, alarm samochodowy, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika, Audi virtual cockpit plus, MMI Navigation plus z MMI touch, radio cyfrowe, 6 głośników, Audi connect Navigation & Infotainment z kartą SIM na 3 lata, złącza USB, schowek na telefon z ładowarką indukcyjną, przygotowanie do Smartphone Interface, przednia szyba ze szkła z izolacją termiczną i akustyczną.
Bogaty pakiet asystentów jazdy w standardzie zawiera: system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu, Audi parking system, tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, asystent ruchu poprzecznego z przodu, przedni asystent hamowania awaryjnego, asystent omijania przeszkód i przedni asystent skrętu, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, pakiet wspomagający system ochrony i ostrzegania.
Podstawowym kolorem nadwozia niewymagającym dopłaty jest biały. Lakiery metaliczne wymagają dopłaty 4770 zł, a specjalny Audi exclusive 25 140 zł. Podstawowe obręcze kół są aluminiowe w rozmiarze 17". Zewnętrzny pakiet S line wyceniono na 2620 zł, wewnętrzny pakiet S line również kosztuje 2620 zł. Oferta zawiera jeszcze kilka innych pakietów oraz długą listę wyposażenia dodatkowego, potrafiącego mocno podbić cenę końcową.
Głównym wyróżnikiem w kabinie nowego Audi A5 jest nowa koncepcja obsługi ustawień pojazdu i multimediów. A5 integruje się z cyfrowym ekosystemem użytkowników i oferuje spersonalizowaną łączność. Deska rozdzielcza zawiera smukły, wolnostojący panoramiczny ekran Audi MMI o zakrzywionym kształcie, wykorzystujący technologię OLED. Wyświetlacz składa się z wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 11,9 cala oraz 14,5-calowego ekranu dotykowego MMI. Cyfrową scenę uzupełnia opcjonalny 10,9-calowy ekran MMI dla pasażera z przodu. Opcjonalny konfigurowalny wyświetlacz head-up został udoskonalony tak, aby kierowca z jego poziomu mógł sterować funkcjami samochodu oraz informacji i rozrywki. Opcjonalne dynamiczne światło interakcyjne wspomaga interakcję auta z podróżującymi. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.