Cena Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron. Auta mają dużo wspólnego z nowością Porsche

Nowe Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron trafiły do sprzedaży w Polsce. Oba modele można konfigurować i składać na nie zamówienia. Cena Q6 e-tron startuje od 355 500 zł, a usportowiony wariant SQ6 e-tron kosztuje minimum 419 900 złotych.

Nowe Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron, to w pełni elektryczne samochody zbudowane na platformie PPE (Premium Platform Electric), z której korzysta także Porsche Macan drugiej generacji, powstające wyłącznie jako pojazd z napędem elektrycznym. Pierwsze egzemplarze aut z czterema pierścieniami w logo, pochodzące z produkcji seryjnej trafią do klientów w drugiej połowie 2024 roku. Cena za Audi Q6 e-tron rozpoczyna się od 355 500 złotych. Za bogatszą i mocniejszą wersję SQ6 e-tron trzeba zapłacić od 419 900 złotych.

Audi Q6 e-tron - wyposażenie podstawowe 

Podstawowe wyposażenie Audi Q6 e-tron zawiera m.in.: 18-calowe felgi aluminiowe, ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, pompę ciepła, dostęp bezkluczykowy, klimatyzację 3-strefową, system multimedialny z nawigacją, fotele z tapicerką materiałową, adaptacyjny tempomat, asystenta omijania przeszkód i skrętu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu, reflektory LED plus z funkcją asystenta świateł, ogrzewanie kierownicy oraz przednich i tylnych siedzeń. Wyposażenie można poprawić opcjami dobieranymi samodzielne, lub różnymi gotowymi pakietami.

W Audi SQ6 e-tron podstawowe wyposażenie jest bogatsze. Lista zawiera m.in.: 20-calowe felgi, elektrycznie regulowane siedzenia sportowe czy tapicerkę wykonaną z połączenia skóry ze skórą ekologiczną, czarną podsufitkę, spłaszczoną u dołu 3-ramienną kierownicę czy aluminiowe nakładki na pedały. Bagażnik bez względu na wersję ma pojemność od 526 do 1529 litrów po złożeniu oparć kanapy. Pod przednią maską znajduje się 64-litrowy schowek do przechowywania np. kabli do ładowania.

Zobacz wideo

Nowoczesna rozrywka

We wnętrzu po raz pierwszy Audi zastosowało nową stylizację Digital stage (cyfrowa scena) z dużymi zakrzywionymi ekranami przed kierowcą (14,5" i 11,9") i mniejszą matrycą 10,9" przed pasażerem. Tradycyjne przyciski ograniczono do minimum. Nowy jest system informacyjno-rozrywkowy, który po raz pierwszy wykorzystuje system operacyjny Android Automotive. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom jego treści, w tym najnowsze usługi Audi connect i udoskonalony planer trasy e-tron – dostępne w standardzie, są zawsze aktualne.

Aplikacje takie jak YouTube można pobrać za pośrednictwem sklepu z zewnętrznymi aplikacjami, który jest bezpośrednio zintegrowany z MMI i nie wymaga smartfona. Oświetlenie nastrojowe może być dynamiczne i interakcyjne (IAL) - oferuje różnorodne funkcje komunikacyjne, wspierając w ten sposób interakcję samochodu z podróżującymi. Okładziny i dekory zostały w dużej mierze wykonane z recyklingu. Opcjonalny rozbudowany system nagłośnienia Bang & Olufsen Premium dysponują mocą 830 W.

Elektryczne Audi Q6 e-tronElektryczne Audi Q6 e-tron Fot. Audi

Akumulator o dużej pojemności i dwa silniki elektryczne 

Do napędu nowości Audi wykorzystano mocne, kompaktowe i bardzo efektywne silniki elektryczne oraz nowo opracowany akumulator litowo-jonowy. Akumulator składa się z 12 modułów i 180 ogniw pryzmatycznych o łącznej pojemności brutto 100 kWh (94,9 kWh netto). Audi Q6 e-tron wprawiane w ruch przez dwa silniki elektryczne o mocy 387 KM, według producenta zapewnia zasięg nawet do 624 kilometrów na jednym ładowaniu. W mocniejszej wersji SQ6 (516 KM) będzie można pokonać nie więcej niż 598 km. 

Słabsza odmiana od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,9 s (w trybie Launch Control), rozpędza się do 210 km/h i średnio na 100 km zużywa od 17,0 do 19,4 kWh. Mocniejsze SQ6 e-tron rozpędza się ze startu zatrzymanego do pierwszych 100 km/h w czasie 4,4 s oraz może pędzić z prędkością maksymalną 230 km/h. Średnie zużycie energii wynosi 17,5-18,4 kWh/100 km.

W pojazdach kluczowe jest zastosowanie technologii 800 V i standardowej maksymalnej mocy ładowania 270 kW. Dzięki temu na odpowiedniej stacji ładowania (HPC) akumulator można naładować energią potrzebną do pokonania 255 km w zaledwie 10 minut. Stan naładowania wzrasta z 10 do 80 proc. w ciągu około 21 minut. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.