Klienci zainteresowani odświeżonym Audi S3 mogą konfigurować i zamawiać pojazdy. Samochody fizycznie zaparkują u dealerów w drugim kwartale 2024 roku. 5-drzwiowa wersja S3 Sportback otwiera cennik kwotą 231 800 zł, a sedan S3 Limousine kosztuje co najmniej 234 800 zł.
W wyglądzie zewnętrznym S3 po liftingu dostrzeżemy nową formę sześciokątnego grilla, który został spłaszczony i poszerzony. W przednim zderzaku pojawiły się kanciaste boczne wloty powietrza i efektowny przedni spojler. Z tyłu uwagę zwraca nowy zderzak z błyszczącym wykończeniem nad dyfuzorem podzielonym na dwie części oraz tradycyjne dla S3 okrągłe, podwójne końcówki układu wydechowego, rozstawione po obu stronach zderzaka. Jeszcze pełniejsze brzmienie zapewnia opcjonalny sportowy układ wydechowy, wyposażony w tytanowy tłumik. Obręcze kół wykonanych z lekkich stopów mają nowe wzory.
Inaczej prezentuje się też oświetlenie auta. Reflektory LED i LED Matrix tworzą cyfrowe światła do jazdy dziennej, wykorzystując 24-pikselowe elementy rozmieszczone w trzech rzędach w górnej części obudowy. Poprzez MMI można teraz wybierać spośród maksymalnie czterech różnych cyfrowych sygnatur. Dotyczy to także scenariuszy oświetlenia powitalnego i pożegnalnego, zaprojektowanych indywidualnie dla każdej sygnatury.
We wnętrzu linię S3 wyróżniają sportowe fotele. W kabinie po liftingu można zauważyć nowe wzornictwo dźwigni przekładni biegów S tronic i otworów wentylacyjnych. Inne są także dekoracyjne wstawki w wykończeniu otoczenia. Delikatnie przeprojektowana została też konsola środkowa. Rozbudowane oświetlenie nastrojowe wnętrza swoim zasięgiem obejmuje teraz więcej obszarów - nowość stanowią podświetlane od spodu elementy paneli przednich drzwi, a paleta zawiera 30 różnych barw światła. W dolnej części drzwi znajdują się duże głośniki nowego systemu nagłośnienia Sonos, zapewniające wrażenia akustyczne z dźwiękiem 3D.
Odmłodzone S3 jest napędzane przez ulepszony silnik 2.0 TFSI o mocy 333 KM (+23 KM) i 420 Nm (+20 Nm) maksymalnego momentu obrotowego, co czyni go najmocniejszym S3 w historii marki. Kompakt od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
W napędzie S3 zastosowano rozdzielacz momentu obrotowego (Torque Splitter), który jest również stosowany w topowym modelu RS3. Zwiększa zarówno zwinność, jak i stabilność prowadzenia. Technologia ta umożliwia w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami. Korzystając z elektronicznie sterowanego sprzęgła wielotarczowego umieszczonego na każdej półosi napędowej, rozdzielacz momentu obrotowego optymalnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami po wewnętrznej i zewnętrznej stronie łuku – w zależności od sytuacji na drodze oraz wybranego trybu Audi drive select.
Nowy tryb jazdy o nazwie dynamic plus zapewnia wysoką dynamikę jazdy. Rozdzielacz momentu obrotowego przekazuje jak najwięcej momentu obrotowego na tylną oś, na koło znajdujące się po zewnętrznej stronie zakrętu, co powoduje tendencję do nadsterowności. Elektroniczna kontrola stabilizacji tory jazdy (ESC) automatycznie przechodzi wtedy w sportowy tryb pracy.
Jak informuje w komunikacie prasowym Audi, delikatne interwencje ESC zapewniają jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy na nawierzchniach o różnych współczynnikach tarcia. Także silnik i przekładnia zostały dostrojone specjalnie pod kątem trybu dynamic plus. Reakcja przepustnicy staje się jeszcze bardziej bezpośrednia, co dodatkowo usprawnia dynamiczne ruszanie. Oprócz krótszych zmian przełożeń skrzynia S tronic przyczynia się do zwiększenia dynamiki dzięki późniejszemu załączaniu wyższego biegu i wcześniejszej redukcji na niższy. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.