Honda Prelude wraca do Europy. Szósta generacja będzie zelektryfikowana

Honda przedstawiła na Starym Kontynencie model Prelude Concept. Premiera tego auta zbiega się z 25-leciem działalności w dziedzinie napędów hybrydowych. Przy tej okazji firma zapowiedziała powrót modelu Prelude na rynek europejski.

Nowa generacja Hondy Prelude będzie wykorzystywać napęd hybrydowy. Jak informuje producent w komunikacie prasowym: "seryjny egzemplarz kultowego modelu zapewni przyjemność z jazdy dzięki idealnej równowadze między dynamiką prowadzenia i oszczędnością paliwa". W najbliższych latach hybrydy to główny filar w perspektywie strategii elektryfikacji samochodów Hondy.

Koncepcyjny Prelude w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas wystawy Japan Mobility Show 2023. Model ten charakteryzujący się opływową sylwetką coupe, ma zapewnić równowagę między emocjami czerpanymi podczas prowadzenia, a ekonomią zużycia paliwa. Na razie jednak Honda nie zdradza szczegółów na temat napędu, jaki zostanie zastosowany w szóstej generacji Prelude. Seryjne auto prawdopodobnie zostanie przedstawione w 2025 roku.

Honda Prelude w Europie była obecna 45 lat temu

Nazwa Prelude - czyli preludium, nawiązuje do formy stanowiącej wstęp do większego dzieła. Pierwsza Honda Prelude debiutowała w Europie 45 lat temu i była oferowana pod postacią pięciu generacji do 2001 roku. Model ten wyposażany w najnowocześniejsze technologii firmy Honda Motor, stanowił w Europie wizytówkę japońskiej marki. Teraz słynny samochód ma powrócić. 

 
Nowy Prelude to nie tylko najnowszy rozdział w naszej historii związanej z nieustannym rozwojem technologii hybrydowej, ale także efekt 25 lat pionierskich badań i rozwoju w tej dziedzinie. Chcemy zapewnić, że model ten zachowa swoje sportowe DNA, doskonale łącząc wydajność i korzyści dla środowiska naturalnego, charakterystyczne dla samochodów zelektryfikowanych, z dużymi emocjami za kierownicą - przyjemność z jazdy powinna dawać kierowcy oddech od trudów dnia codziennego

— powiedział Tomoyuki Yamagami, główny inżynier i kierownik projektu w firmie Honda Motor.

25 lat technologii hybrydowej

W tym roku Honda świętuje ćwierć wieku doświadczenia w dziedzinie napędów hybrydowych, od czasu wprowadzenia w 1999 roku rewolucyjnego coupe - modelu Insight jako pierwszego w Europie modelu hybrydowego produkowanego seryjnie. Po debiucie modelu Insight w 2003 roku Honda wprowadziła na rynek model Civic IMA, w którym połączyła 4-cylindrowy silnik i-VTEC o pojemności 1.3 litra z silnikiem elektrycznym o mocy 20 KM, aby zwiększyć oszczędność paliwa. Siedem lat później pojawił się model CR-Z łączący wyjątkowy, równoległy układ hybrydowy IMA Hondy z silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 litra i manualną skrzynią biegów, zapewniając równowagę między dynamiką jazdy a ekonomicznym zużyciem paliwa.

Dzięki kompaktowej konstrukcji systemu hybrydowego Honda IMA debiutujący w 2011 roku Jazz Hybrid oferował praktyczne walory, z których zasłynął jego pierwowzór — w tym fotele Magic Seats i 300 litrów przestrzeni bagażowej. Pięć lat później, wraz z pojawieniem się modelu NSX, wprowadzono najbardziej zaawansowany technologicznie w historii hybrydowy układ napędu na wszystkie koła do segmentu supersamochodów.

Obecnie gama popularnych samochodów marki Honda została w pełni zelektryfikowana, a modele Jazz, Civic, HR-V, ZR-V i CR-V są standardowo wyposażane w układy napędowe e:HEV. Zaawansowane układy napędowe, które płynnie przełączają się między napędem elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez ingerencji kierowcy, łączą w sobie łatwość obsługi z przyjemnością z jazdy, a także z konkurencyjną wydajnością i niskim poziomem emisji spalin. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.