250 km/h z ogranicznikiem i 305 km/h bez kagańca. Oto BMW M5 Hybrid V8

Dla wielu ikona jest tylko jedna. Żadne AMG czy RS. Jak mocny sedan to tylko BMW 5. A ściślej BMW M5. Tuż przed światową premierą w brytyjskim Goodwood Niemcy odsłaniają karty. Nowe BMW M5 zapowiada się jako bardzo mocny zawodnik kategorii ciężkiej. Do dźwignięcia będzie aż 2,5 tony!

Jakie zamiłowania takie skojarzenia. Stąd odwieczna rywalizacja w niemieckim kotle mocnych Audi serii RS czy Mercedesów z rodziny AMG. W tym wszystkim nie może zabraknąć BMW i jego prawdziwych klejnotów z M3 i M5 na czele. Jestem ciekaw, które z nich zbierze najwięcej głosów w sondażu, który znajdziesz na końcu tekstu.

Zobacz wideo Są takie samochody, które przyspieszają bicie serca. Testujemy BMW M3 [autopromocja]

Mocnego kandydata wystawia w tym roku BMW. Po debiucie jakże odważnie stylizowanej serii G60 i G61 czas na dawkę adrenaliny, czyli jakże wyczekiwane najnowsze M5. Zgodnie z oczekiwaniami próżno już szukać mocnego V10 czy ogromnej pojemności. To już nie te czasy. W dobie jakże mocno forsowanej elektromobilności BMW stawia na elektryfikację. Innymi słowy, pod maskę najnowszego M5 trafia technika hybrydowa zestawiona z dobrze znanym benzynowym 4,4 l V8.

BMW M5 Hybrid V8
BMW M5 Hybrid V8 BMW

Mocne i ciężkie BMW M5

Hybrydowe M5 to oczywiście bardzo mocne M5. Z silnika benzynowego wyciśnięto 585 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny to zaś 197 KM i 280 Nm (możliwość uzyskania do 450 Nm). Łącznie do wykorzystania jest aż 727 KM i 1000 Nm (stąd napęd na wszystkie koła i tryb jazdy 2WD dla najbardziej wprawionych kierowców). Szokujące? Pora ostudzić entuzjazm. Zerknij jak przez lata zmieniało się BMW M5 nie tylko w kwestii mocy, ale i masy własnej.

  • Rok 1985. Seria E28S, 3,4 l R6 286 KM, 1430 kg
  • Rok 1988. Seria E34S. 3,5 l R6 315 KM, 1670 kg
  • Rok 1992. Seria E34S. 3,8 l R6 340 KM, 1650 kg
  • Rok 1998. Seria E39S. 5.0 l V8 400 KM, 1795 kg
  • Rok 2005. Seria E60. 5.0 l V10 507 KM, 1855 kg
  • Rok 2011. Seria F10. 4,4 l V8 560 – 600 KM, 1945 kg
  • Rok 2017. Seria F90. 4,4 l V8 600-635 KM, 1900 kg
  • Rok 2024. Seria G90. 4,4 l V8 Hybrid 727 KM, 2510 kg

Hybrydowe BMW M5 Hybrid V8 to oczywiście bardzo szybkie auto. Pierwszą setkę zobaczysz już po 3,5 s od startu. 200 km/h pojawi się już 10,9 s. A kiedy skończy się rozpędzanie samochodu? Elektroniczny kaganiec zareaguje przy 250 km/h. Gdy go zabraknie auto rozpędzi się aż do 305 km/h.

BMW M5 Hybrid V8
BMW M5 Hybrid V8 Fabian Kirchbauer
BMW M5 Hybrid V8
BMW M5 Hybrid V8 BMW

Skoro to hybryda to oczywiście można jeździć na prądzie. A to jest możliwe aż do 140 km/h. Oczywiście dystans nie będzie zbyt długi, gdyż wbudowany akumulator pomieści 18,6 kWh (ładowanie z mocą do 7,4 kW). A to oznacza ok. 67-69 km w trybie oszczędnej jazdy.

V8 i Bowers & Wilkins

Zgodnie z tradycją hybrydowe BMW M5 Hybrid V8 to auto, które można skonfigurować w dość szerokim zakresie. Stąd na liście opcji m.in. adaptacyjne zawieszenie M (tylne koła mogą skręcać o maks. 1,5 st.), ceramiczne hamulce M Carbon Ceramic, tryb jazdy półautonomicznej z wykrywaniem sygnalizacji świetlnej, układ automatycznego parkowania z pamięcią do 200 m jazdy, elementy stylizacyjne z włókien węglowych, kute felgi czy wentylowane fotele.

BMW M5 Hybrid V8
BMW M5 Hybrid V8 BMW
BMW M5 Hybrid V8
BMW M5 Hybrid V8 Fabian Kirchbauer


W nowym sportowym BMW nie zabrakło odrobiny konserwatyzmu. Znamienne, że mimo inwestycji w zaawansowane multimedia, seryjny HUD, nawigację BMW Maps z funkcją rozszerzonej rzeczywistości i w standardowe nagłośnienie Bowers & Wilkins inżynierowie BMW zrezygnowali z pokładowego systemu Android. Stąd seryjnym wyposażeniu zestaw BMW iDrive z oprogramowaniem 8.5 (Android stosowany jest od odmiany 9.0). Może to i lepiej?

Polskie ceny są już znane. Konfigurację rozpoczyna się od 680 tys. zł. Łatwo jednak przekroczyć próg 800 tys. zł po dodaniu kilku pakietów.

BMW M5 Hybrid V8
BMW M5 Hybrid V8 BMW
BMW M5 Hybrid V8
BMW M5 Hybrid V8 BMW
Więcej o: