Nowe Porsche Cayenne GTS z silnikiem 4.0 V8. Auto już można kupić w Polsce [CENA]

Odmłodzone w 2023 roku Porsche Cayenne doczekało się dynamicznego wariantu GTS. Auto zarówno w odmianie nadwozia SUV, jak i SUV Coupe, jest napędzane silnikiem 4.0 V8 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijającym moc 500 KM i 660 Nm.

Skrótowiec GTS (Gran Turismo Sport) w samochodach marki Porsche oznacza połączenie wysokich osiągów z codzienną praktycznością oraz charakterystycznymi elementami stylistycznymi i wzbogaconym wyposażeniem standardowym. W nowym Cayenne GTS należy się spodziewać przede wszystkim lepszych właściwości jezdnych na asfalcie za sprawą mocnego zespołu napędowego i precyzyjnego zestrojenia podwozia. W Polsce za auto z nadwoziem SUV trzeba zapłacić od 677 000 zł, a cena SUV-a Coupe startuje od 693 000 zł. Dostawy pojazdów do klientów rozpoczną się latem 2024 roku.

Technika podwozia z Cayenne Turbo GT

Cayenne GTS wyróżnia specyficzne dla wariantów GTS podwozie oraz zmniejszony o 10 mm prześwit. Model standardowo wyposażony jest w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (PASM), a także w Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Wszystkie elementy podwozia i układy sterowania, takie jak Porsche Traction Management (PTM) czy opcjonalny system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), zaprojektowano specjalnie z myślą o optymalnych osiągach na utwardzonej nawierzchni.

Zastosowana w Cayenne GTS technika dwuzaworowych amortyzatorów odznacza się imponującą reakcją, a dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne łączy wysoce dynamiczną sztywność sprężyn z komfortem tłumienia. Przednie zwrotnice wraz z łożyskami pochodzą z nieoferowanego w Europie wariantu Cayenne Turbo GT. W porównaniu do innych odmian linii modelowej Cayenne zwiększają one ujemne pochylenie kół. Auto jest zwinniejsze w zakrętach i wyróżnia się niespotykaną dynamiką prowadzenia.

Więcej koni mechanicznych 

Nowe Porsche Cayenne GTS napędza 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje teraz 500 KM i 660 Nm (+40 KM, +40 Nm w stosunku do poprzedniego modelu GTS). Zmodernizowana 8-biegowa skrzynia Tiptronic S odznacza się krótszymi czasami reakcji i szybszą zmianą biegów w trybach Sport oraz Sport Plus. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,4 s, a prędkość maksymalna zatrzymuje się na 275 km/h.

Kolejną innowacją techniczną jest zaopatrzenie skrzyni rozdzielczej napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) w niezależny obieg chłodzenia cieczą, zapewniający dodatkową stabilność przy stałym obciążeniu, na przykład podczas jazdy po torze lub górskich serpentynach. Również to rozwiązanie pochodzi z wariantu o najwyższych osiągach – Turbo GT.

Opcjonalnie do nadwozia SUV Coupe oferowany jest sportowy układ wydechowy z centralnie umieszczonymi końcówkami w kolorze Dark Bronze. Jest on dostępny w ramach trzech różnych sportowych pakietów optymalizujących masę własną. Obejmują one także lekki dach i tylny dyfuzor z włókna węglowego oraz uszczuploną izolację. W zależności od wyposażenia pakiety te mogą obniżyć masę własną samochodu nawet o 25 kg.

Porsche Cayenne GTSPorsche Cayenne GTS Fot. Porsche

Stylistyka GTS

Od strony stylistyki w przypadku nowego Cayenne GTS należy liczyć m.in. na: czarne napisy "GTS" po bokach i z tyłu samochodu, specyficzny przedni pas z większymi wlotami powietrza chłodzącego, przyciemnione reflektory i tylne światła oraz czerwone zaciski hamulcowe. Uwagę zwracają także dokładane elementy nadwozia wchodzące w skład standardowego pakietu Sport Design. Osłony progów, przednie wstawki, poszerzenia nadkoli, a także obramowania bocznych szyb mają teraz czarne wykończenie o wysokim połysku. Z kolei końcówki sportowego układu wydechowego zyskały ciemnobrązowe wykończenie. Uzupełnieniem całości są 21-calowe felgi RS Spyder w kolorze antracytowej szarości.

W wykończeniu wnętrza dominuje materiał Race-Tex przypominający zamsz. Tkanina ta pokrywa podsufitkę, podłokietniki i boczki drzwi, a także środkowe panele sportowych foteli z 8-kierunkową regulacją elektryczną. Fotele są mocniej wyprofilowane aby zapewnić jeszcze lepsze podparcie podczas pokonywania zakrętów. Sportowa kierownica GT w standardzie ma funkcję podgrzewania. Porsche oferuje też dwa alternatywne, specyficzne dla wariantów GTS pakiety wykończenia wnętrza: z elementami w kolorze Carmine Red lub Slate Grey Neo. Seryjne wyposażenie obejmuje nagłośnienie przestrzenne Bose oraz ambientowe oświetlenie. Odmiana Coupé standardowo oferuje ponadto nieruchomy szklany dach i adaptacyjnie wysuwany tylny spojler. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.