Nowe BMW 5 Touring. Wegańskie wnętrze, prąd i hybryda. Diesla nie zabraknie

Praktyczne kombi wyższej klasy wciąż ma się dobrze. W BMW wierzą, że nie wszyscy przesiadają się do SUV i nie zabraknie nabywców na mocne i luksusowe BMW serii 5 w wydaniu Touring. Co więcej, nie zabraknie także napędów hybrydowych i diesli. Kto zaś ma ochotę na w pełni elektryczną piątkę także znajdzie coś dla siebie. Czas na ósmą generację serii 5 i szóste wydanie kombi w całej historii modelu.

Tradycyjne kombi umarło i na rynku rządzą tylko SUVy? Nein – twierdzą w BMW. W Monachium wciąż wierzą w praktyczne nadwozie w wydaniu klasy średniej wyższej. Stąd po premierze sedana serii 5 czas na odmianę kombi, a ściślej BMW serii 5 Touring reklamowane jako sportowe, eleganckie i wszechstronne. Nie zabrakło przy tym określenia elektryczne. Nowa piątka Touring doczekała się także odmiany na prąd. Po raz pierwszy w swojej długiej historii. To bowiem już ósma generacja modelu i szósta odmiana kombi. A pamiętasz jak wyglądało jedno z pierwszych? Oto zdjęcie dla przypomnienia. 

BMW serii 5 TouringBMW serii 5 Touring BMW. Materiały producenta

Zobacz wideo Są takie samochody, które przyspieszają bicie serca. Testujemy BMW M3 [autopromocja]

Elektryfikacja nie oznacza, że nabywcy mogą zapomnieć o tradycyjnych odmianach spalinowych. Stąd nowe BMW serii 5 Touring będzie można zamówić z silnikami benzynowymi czy napędem hybrydowym (plug-in). A co z dieslem? Ten również będzie dostępny w konfiguratorze (jako miękka hybryda). Poszczególnie odmiany będą sukcesywnie debiutować na rynku. Sprzedaż w Niemczech rozpocznie się już w maju 2024.r. Miesiąc później dealerzy w całej Europie powinni już przyjmować zamówienia.

BMW serii 5 Touring – wersje silnikowe

  • Elektryczna – i5 eDrive 40. Moc 340 KM. Średnie zużycie: 19,3 – 16,5 kWh/100 km
  • Elektryczna – i5 M60 xDrive. Moc 601 KM. Średnie zużycie: 20,8 – 18,3 kWh/100 km
  • Diesel – 520d. Moc 197 KM. Średnie zużycie: 5,9 – 5,3 l/100 km
  • Diesel – 520d xDrive. Moc 197 KM. Średnie zużycie: 6,2 – 5,7 l/100 km
  • Diesel – 540d xDrive. Moc 299 KM. Średnie zużycie: 6,6 – 5,8 l/100 km
  • Hybryda – 530e. Moc 299 KM. Średnie zużycie: 0,9 – 0,7 l/100 km (21,6 – 19,5 kWh)
  • Hybryda – 530e xDrive. Moc 299 KM. Średnie zużycie: 1,1 – 0,8 l/100 km (22,4 – 20,3 kWh)

Jestem ciekaw ilu chętnych zdecyduje się na w pełni elektryczne BMW serii 5 Touring. W salonach znajdą dwie wersje (i5 M60 xDrive oraz i5 eDrive 40). Obie z tym samym akumulatorem o pojemności 81,2 kWh oraz pompą ciepła. Obie z ładowaniem do 205 kW (AC 11 kW i opcjonalnie do 22 kW). Słabszą odmianą i5 (340 KM i 430 Nm) przejedziesz do 560 km. W przypadku mocniejszej i5 M60 (601 KM i 820 Nm) zasięg wynosi maksymalnie do 506 km.

BMW serii 5 TouringBMW serii 5 Touring BMW. Materiały producenta

Zgodnie z tradycją nowe kombi to jeszcze większe kombi. W porównaniu z poprzednikiem 5 Touring nieco się wydłużył (o 97 mm do 5,06 m), poszerzył (o 32 mm do 1,9 m) i podwyższył (wysokość o 17 mm do 1,51 m). Wydłużono także rozstaw osi (o 20 mm do 2,99 m) co oznacza, że można oczekiwać bardzo przestronnego wnętrza. A co z miejscem na bagaże? Standard to 570 l. Po złożeniu siedzeń można uzyskać nawet do 1700 l. Sporo, choć na tle kompaktowych kombi już nie tak imponująco.

BMW serii 5 TouringBMW serii 5 Touring BMW. Materiały producenta

Wegańska kabina w BMW. I opcje. Dużo opcji

BMW ma się czym chwalić. Wnętrze wykonano w pełni z wegańskich materiałów. Na liście opcji nie zabrakło jednak naturalnej skóry. Bez dopłaty jest zaś kokpit z dwoma wyświetlaczami (12,3" oraz 14,9") oraz nawigacją BMW Maps opartą na usłudze w chmurze (działa podobnie jak np. Google Maps). Co ciekawe Niemcy nie odważyli się na zastosowanie Android Automotive. W nowej serii 5 rządzi zatem Linux i iDrive 8.5. Nie zabrakło jednak platformy gier samochodowych AirConsole i usług streamingu video z YouTube na czele.

BMW serii 5 TouringBMW serii 5 Touring BMW. Materiały producenta

BMW serii 5 TouringBMW serii 5 Touring BMW. Materiały producenta

Tradycyjnie już dla BMW lista opcji jest dość długa. Za dopłatą otrzymasz m.in. sportowe zawieszenie M, adaptacyjne zawieszenia Professional (standard dla i5 M60) i Adaptive M Professional (aktywna stabilizacja przechyłów). W opcji także zautomatyzowane parkowanie i zdalnie kontrolowane manewrowanie (do 200 m jazdy). Na wybranych rynkach (m.in. USA) dokupisz jazdę półautonomiczną (można zdjąć ręce z kierownicy na wybranych drogach). Za dopłatą otrzymasz nawet dodatkowy pakiet anten dla łączności z siecią 5G (standardowo montowane są dwie, a opcjonalnie cztery). Będzie co konfigurować.

Otwartą kwestią pozostaje, tylko o ile wzrośnie cena. Tanio z pewnością nie będzie za nowe kombi ze znaczkiem "Made in Germany". Piątka trafi bowiem do salonów z niemieckich zakładów w Dingolfing. Tych samych, w których powstaje m.in. nowa seria 7 czy nadwozia dla Rolls-Royce. A to szlachetne towarzystwo.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.