Ford Kuga lepiej przypilnuje kierowcy. Bestseller doczekał się liftingu

Nawet najchętniej kupowany samochód w Europie kiedyś trzeba odmłodzić. Ford Kuga, który w hybrydowej odmianie plug-in jest od kilku lat liderem w swojej klasie doczekał się sporych zmian. Ford obiecuje bardzo duży zasięg na jednym tankowaniu, pewniejszą jazdę na krętych drogach oraz imponujące zdolności holowania.

Śledzisz rankingi sprzedaży nowych samochodów w Europie? W klasie hybryd plug-in Ford Kuga nie ma sobie równych od kilku lat. To numer jeden w latach 2021-2022. Według wstępnych szacunków Forda sukces udało się powtórzyć także w 2023 r. Konkurencja jednak nie próżnuje, więc Amerykanie uznali, że najwyższy czas odświeżyć swój bestseller. Znamienne, że znacznie wcześniej odświeżyli wersję oferowaną na rynku amerykańskim. Europa musiała poczekać kilkanaście miesięcy.

Zobacz wideo Chińskie samochody stały się konkurencyjne. O co chodzi? Zobaczcie na przykładzie BAIC Beijing 5

Na ulicy łatwo będzie odróżnić zmodernizowaną Kugę od modeli z wcześniejszych roczników. Kluczowa zmiana w nadwoziu to zupełnie nowy pas przedni. Styliści zmodyfikowali kształt przednich reflektorów, zderzak i jeszcze powiększyli osłonę chłodnicy (choć wcześniej też nie była mała). Wersje o bardziej terenowym charakterze (Active) poznamy zaś po dodatkowej szarej listwie w dolnej części zderzaka.

Ford Kuga 2024Ford Kuga 2024 Ford. Materiały producenta

Ford Kuga 2024Ford Kuga 2024 Ford. Materiały producenta

Nawigacja Forda może więcej. Dużo więcej

Zmiany objęły także wnętrze, w którym odświeżono stylizację deski rozdzielczej. Największy ekran w konsoli to umieszczono poziomo matryca o przekątnej aż 13,2". To centrum sterowania najmłodszym zestawem multimedialnym SYNC 4 ze stałą łącznością z internetem (modem 5G), asystentem głosowym Amazon Alexa (niestety brak obsługi języka polskiego) oraz bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto. Wzorem innych modeli Forda pokładowa nawigacja to odmiana hybrydowa z funkcją wyznaczania trasy w chmurze (na internetowym serwerze) i usługą informacji o korkach w trybie online.

Ford Kuga 2024Ford Kuga 2024 Ford. Materiały producenta

Ford Kuga 2024Ford Kuga 2024 Ford. Materiały producenta


Nawigacja podłączona do internetu wspomaga pakiet asystentów kierowcy. Dzięki niej wyznaczy trasy z pominięciem ciasnych zakrętów, niskich przejazdów i innych przeszkód, które mogłyby utrudnić jadę z przyczepą (zdolność holowania to aż 2,1 t, co docenią osoby ciągnące np. przyczepy dla koni). Przyda się także podczas jazdy po krętych drogach, gdyż wpływa na pracę aktywnego tempomatu Stop & Go. Innymi słowy, Kuga sama zwolni, gdy zbyt szybko dojeżdżasz do zakrętu czy skrzyżowania.

Matrycowe światła LED sterowane GPS — Dynamic Pixel

Inżynierowie Forda zajęli się także oświetleniem. Przednie reflektory LED to standard w każdej wersji. W ramach opcji dostępne są nowe matrycowe światła Dynamic Pixel, które sterują wiązką światła na podstawie danych z pokładowej nawigacji. Dla kierowcy oznacza to lepsze automatyczne doświetlanie zakrętów, skrzyżowania czy rond, by możliwie jak najwcześniej dostrzec np. nieoświetlonych pieszych.

Znamienne, że w pierwszym komunikacie nie poświęcono zbyt wiele miejsca napędom. Ford pochwalił się zasięgiem w trybie elektrycznym Kugi PHEV (do 69 km) oraz możliwościami przednionapędowej hybrydy. Na jednym tankowaniu może pokonać nawet do 900 km na jednym zbiorniku paliwa. 

Kiedy nowy Ford Kuga pojawi się w salonach? Szybciej niż myślisz. W Europie dealerzy zaczną zbierać zamówienia jeszcze w styczniu 2024 r. Auta trafią do klientów z unowocześnionych zakładów w Walencji, w których jeszcze do niedawna wytwarzano m.in. takie popularne modele jak Mondeo, S-Max czy Galaxy. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.