Luxtorpeda XXL. Bentley Bentayga EWB Mulliner. Czysta wełna i prawdziwa skóra wciąż w cenie

Nie każdy miliarder chce jeździć elektrykiem i siadać w fotelu ze sztucznej ekologicznej skóry. Bentley wierzy, że wciąż nie brakuje chętnych na wielkie SUVy z potężnym V8 pod maską i niebywale luksusowo wykończoną kabiną. Oto Bentley Bentayga w rozmiarze XXL z powiększonym rozstawem osi oraz unikalnymi pokrowcami i pudełkiem na kluczyki.

W świecie najbogatszej klienteli naturalna skóra jest wciąż niezwykle pożądana. A jak pogodzić świat luksusu z ekologią? Bentley już tak nie chwali się historią byków hodowanych na północy kraju. Firma chętniej zaś podkreśla strategię zrównoważonego rozwoju i komunikuje, iż sięga wyłącznie po skóry, które są produktem ubocznym przemysłu mięsnego. Na tym nie koniec.

Zobacz wideo 42-letni kierowca Bentleya pędził 243 km/h

Brytyjczycy chwalą się, że jako pierwsi na świecie (wśród producentów aut) sięgnęli po skóry, które garbowano z użyciem techniki OMW, czyli odpadów z tłoczenia oliwy, które są mniej szkodliwe niż typowe związki chemiczne używane w garbarniach. Nietrudno zgadnąć, kto został nadwornym dostawcą. Bentley skorzystał ze skór OMW od firmy, z którą współpracuje od wielu lat. To słynne włoskie Pasubio (historia garbarni sięga lat 50 ubiegłego wieku), które dostarcza swoje wyroby do takich marek jak m.in. BMW, Jaguar, Maserati czy Porsche i Range Rover.

Bentley Bentayga EWB Mulliner
Bentley Bentayga EWB Mulliner Bentley. Materiały producenta
Bentley Bentayga EWB Mulliner
Bentley Bentayga EWB Mulliner Bentley. Materiały producenta
Bentley Bentayga EWB Mulliner
Bentley Bentayga EWB Mulliner Bentley. Materiały producenta
Bentley Bentayga EWB Mulliner
Bentley Bentayga EWB Mulliner Bentley. Materiały producenta
Bentley Bentayga EWB Mulliner
Bentley Bentayga EWB Mulliner Bentley. Materiały producenta
Bentley Bentayga EWB Mulliner
Bentley Bentayga EWB Mulliner Bentley. Materiały producenta

Oliwki z pierwszego tłoczenia? Lepsze od chemii w garbarniach

Skóra Olive Tan Leather (wedle producenta jest niezwykle miękka i godna najlepszych aut) już trafiła do seryjnie produkowanych aut. Pierwszym modelem z nową skórą został świeżo zaprezentowany Bentley Bentayga EWB Mulliner. Innymi słowy, to jeszcze większy i jeszcze bardziej luksusowy SUV w gamie marki. Taki okręt flagowy w świecie, w którym SUVy próbują wygryźć tradycyjne limuzyny. 

Dlaczego jeszcze większy? Bentley zwiększył rozstaw osi samochodu o 18 cm. Nie tylko po to, by najbardziej wymagający klienci zyskali więcej przestrzeni na nogi (szczególnie pożądane w Azji). Z tyłu zmieszczono bowiem najbardziej luksusowe fotele w firmowej gamie. To siedzenia Bentley Airline Seat z 22 trybami regulacji oraz nowym systemem automatycznej kontroli klimatyzacji i wentylacji. Czujniki w fotelu służą do stałej kontroli temperatury pasażera oraz poziomu wilgotności, by dostosować pracę chłodzenia, podgrzewania i siły nadmuchu. Dodatkowe komory w fotelu wykorzystano, by wzbogacić opcje masażu (177 trybów regulacji), złagodzić nacisk oraz jak najwcześniej wykrywać pierwsze objawy zmęczenia. Teoretycznie nawet po ciężkim treningu wyschniesz zatem szybciej niż myślisz, a mięśnie szybciej wrócą do formy. Przynajmniej teoretycznie. 

Bentley Bentayga EWB Mulliner
Bentley Bentayga EWB Mulliner Bentley. Materiały producenta
Bentley Bentayga EWB Mulliner
Bentley Bentayga EWB Mulliner Bentley. Materiały producenta
Bentley Bentayga EWB Mulliner
Bentley Bentayga EWB Mulliner Bentley. Materiały producenta
Bentley Bentayga EWB Mulliner
Bentley Bentayga EWB Mulliner Bentley. Materiały producenta




Nylon czy wełna? Wybór należy do ciebie

Naturalnie stopy pasażerów nie mogą spoczywać na byle czym. Stąd w Bentley Bentayga EWB Mulliner próżno o dywaniki na miarę tanich supermarketowych podkładek na stół. Brytyjczycy zadbali o dywaniki Wilton wykonane z wełny. Naturalnie nie zapomniano wspomnieć o starannej selekcji czystej wełny, by dobrać kolor (w procesie produkcji nie stosuje się wybielaczy). Zgodnie ze standardami producenta wełniane dywaniki są bujne, gęste i mięsiste. Komu to nie odpowiada może zawsze sięgnąć po ekologiczne dywaniki, które wykonano w całości z nylonu pochodzącego z recyklingu. Otwartą kwestią pozostaje, kto wzgardzi wełną i wybierze nylon.

Nawet w świecie luksusu wypada wspomnieć o technice. Bentley Bentayga EWB Mulliner skrywa pod ogromną maską dobrze znany 4-litrowy (32-zaworowy) silnik benzynowy z podwójnym turbo i automatyczną ośmiostopniową przekładnią. Producent zapewnia, że motor opracowano z myślą o jak najniższej emisji i najwyższej wydajności. Miliarder wozi się zatem spalając średnio 13 l na 100 km i emitując 294 g/km. Kierowca ma do dyspozycji aż 550 KM i 770 Nm momentu obrotowego. Tyle wystarczy, by gigant rozpędził się aż do 290 km/h, a sprint spod świateł zajął 4,6 s (od 0 do 100 km/h). Otwartą kwestią pozostaje, czy ktokolwiek wykorzysta w pełni możliwości samochodu. W końcu nie przystoi rozlewać szampana na szlachetną skórę czy równie szlachetną wełnę.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.