Continental AllSeasonContact 2 sprawia, że można polubić opony całoroczne

Continental zaprezentował na alpejskim autodromie kolejną generację wielosezonowych opon Continental AllSeasonContact 2. Nowy model ma być lepszy od poprzednika pod każdym względem i zachęcić więcej osób do kupowania opon całorocznych.

W ciągu ostatniej dekady opony wielosezonowe wróciły do łask. Postęp techniczny sprawił, że producentom udało się połączyć ogień z wodą, czyli pozornie sprzeczne właściwości, dzięki czemu można używać jednego kompletu opon w każdych warunkach, jeśli nie są ekstremalne. Continental próbował udowodnić dziennikarzom, że to prawda na autodromie położonym koło miejscowości Saalfelden u podnóża niemieckich Alp, na granicy Salzburga i Tyrolu.

Więcej informacji o nowych oponach znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Continental AllSeasonContact 2 są na cały rok i pasują do niemal każdego auta

Nowy model Continental AllSeasonContact 2 ma zapewniać kierowcom pełną kontrolę w każdych warunkach drogowych, jakie mogą spotkać w umiarkowanym klimacie: od śniegu, przez deszcz, po rozgrzaną suchą nawierzchnię. Dodatkowo nadaje się do samochodów z różnymi napędami, także aut klasy GTI oraz coraz popularniejszych samochodów elektrycznych. Oprócz tego powinien zapewnić niskie opory toczenia, co sprawi, że opony posłużą przez długi czas.

Testy opon Continental AllSeasonContact 2Testy opon Continental AllSeasonContact 2 fot. Continental

Żeby udowodnić, że to prawda Continental wyposażył w nowe Continental AllSeasonContact 2 szereg aut i pozwolił dziennikarzom przekonać się na własnej skórze, co potrafią. Można było wziąć udział w testach na rozmaitej nawierzchni oraz pojeździć na nowych oponach po krętych górskich publicznych drogach. Do dyspozycji były topowe miejskie auta o sportowych aspiracjach, takie jak znakomite: Toyota GR Yaris i Hyundai i20 N, a także samochody elektryczne różnych klas: Cupra Tavascan, Nissan Ariya, Audi Q4 Sportback e-tron i Mercedes EQS.

Nowy model Continental AllSeasonContact 2 zdaniem producenta pozwoli o zwiększenie uzyskiwanych przebiegów o średnio 15 proc. i zapewnia o sześć procent niższe od poprzednika opory toczenia. Od opon Continental AllSeasonContact pierwszej generacji prowadzi się lepiej na suchej nawierzchni i skraca drogę hamowania w niemal każdych warunkach, niezależnie od tego, czy asfalt jest mokry, czy suchy. Pozostałe parametry, takie jak komfort jazdy, bezpieczne zachowanie na śniegu, odporność na aquaplaning pozostały na poziomie zbliżonym do poprzednika.

Testy opon Continental AllSeasonContact 2Testy opon Continental AllSeasonContact 2 fot. Continental

Continental AllSeasonContact 2. Bieżnik kierunkowy dba o skuteczne odprowadzanie wody

Taki postęp udało się uzyskać dzięki nowej konstrukcji osnowy opony, zmienionej mieszance bieżnika oraz jego nowemu wzorowi. Zespół, który ją opracował, uznał, że najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie kierunkowego bieżnika typu V z klockami o kształcie zbliżonym do litery C. Taka konstrukcja pozwala na efektywne pozbywanie się wody z nawierzchni i precyzyjne prowadzenie w różnych warunkach przez cały cykl życia opony.

W mieszance Continental AllSeasonContact 2 firma użyła różnych rozwiązań. W jej składzie zastosowano plastyfikatory poprawiające tłumienie drgań i polimeru, które zwiększają adhezję do nawierzchni, co skraca drogę hamowania nawet w gorącą letnią pogodę. Natomiast nowe elastomery mają dbać o obniżenie zużycia bieżnika, a tym samym wydłużenie życia opon.

Testy opon Continental AllSeasonContact 2Testy opon Continental AllSeasonContact 2 fot. Continental

Nowy model opon Continental będzie oferowany w aż 99 rozmiarach

Tak jak w przypadku modelu poprzedniej generacji i wszystkich opon marki Continental podstawowym warunkiem było zapewnienie bezpiecznej charakterystyki prowadzenia samochodów różnych klas w każdych warunkach. Czy Continental stworzył ideał? Oczywiście, że nie, ale jest o krok bliżej do jego osiągnięcia.

Kierowcy wymagający najlepszych możliwych właściwości i fani sportowej jazdy dalej będą patrzeć w stronę opon segmentów HP/UHP, a mieszkańcy krajów położonych na północy Europy albo górskich miejscowości wciąż będą zmieniać opony na zimowe. Natomiast grupa użytkowników opon wielosezonowych z każdą generacją takiego ogumienia się powiększa. Już dawno przestała być ograniczona do osób, dla których ma znaczenie koszty eksploatacji. Tak się dzieje nie tylko dzięki poprawie ich parametrów technicznych o nowe rozmiary, ale również ciągłemu poszerzaniu tzw. rozmiarówki.

Nowa wielosezonowa opona Continental AllSeasonContact 2 pojawi się w punktach sprzedaży tej firmy i serwisach wulkanizacyjnych jesienią 2023 roku i będzie oferowana w aż 99 rozmiarach o średnicach osnowy od 15 do 21 cali. Poprzedni model Continental AllSeasonContact dalej będzie w sprzedaży. Oba modele łącznie pokrywają zapotrzebowanie aż 87 procent europejskiego rynku. Również dlatego w tym roku sięgnie po nie więcej osób, niż w poprzednich sezonach. W artykule wykorzystano zdjęcia producenta.

Testy opon Continental AllSeasonContact 2Testy opon Continental AllSeasonContact 2 fot. Continental

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.