IONIQ 5 został zbudowany na platformie Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Nowa konstrukcja umożliwiła uzyskanie eleganckich proporcji z wydłużonym rozstawem osi. Dzięki temu w kabinie jest zaskakująco dużo przestrzeni.
IONIQ 5 jest dostępny z różnymi napędami elektrycznymi. Mamy dwie opcje akumulatorów - o pojemności 58 kWh lub 73 kWh oraz dwa układy silników elektrycznych - podstawowy z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalny z silnikami z przodu i z tyłu.
Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (4WD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 73 kWh, zapewniający łączną moc 305 KM i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy. Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 73 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wynosi 481 km, w cyklu WLTP. W trybie miejskim wersja ta może przejechać 686 km.
IONIQ 5 oferuje 527 litrów przestrzeni bagażowej, która zwiększa się do prawie 1 600 litrów, gdy siedzenia w drugim rzędzie są złożone. Siedzenia w drugim rzędzie można przesunąć do przodu o 135 mm, a także złożyć oparcia dzielone w stosunku 3:2. Dodatkowo z przodu mamy drugi bagażnik o pojemności do 57 litrów - sprawdzi się jako schowek na kable, albo miejsce na dodatkowy bagaż.
Koreański producent przygotował trzy wersje wyposażenia: Smart, Executive i Platinum. Poniżej znajdują się ceny wszystkich wersji, które będą dostępne na rynku:
W skład standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa wchodzą asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), monitorowanie uwagi kierowcy (DAW), ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA), inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej (HDA), system monitorowania tylnej kanapy (RSA) oraz system ratunkowy eCall.
Wszystkie wersje wyposażono w system multimedialny z 12,3-calowym ekranem dotykowym, nawigację fabryczną z usługami Live, system Bluetooth z obsługą komend głosowych, wielofunkcyjną kierownicę oraz cyfrowe zegary z 12,3-calowym kolorowym wyświetlaczem. Jest oczywiście klimatyzacja automatyczna, bezkluczykowy dostęp, kamera cofania, przednie i tylne czujniki cofania, czy też porty USB zlokalizowane z przodu i tyłu.
Dzięki ładowarce 350 kW IONIQ 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechania 100 km. IONIQ 5 ma też innowacyjną funkcję V2L, która umożliwia ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych, takich jak rowery elektryczne, skutery lub sprzęt kempingowy - w ruchu lub stacjonarnie.