BMW iX z cenami w Polsce. Są dwie wersje xDrive40 i xDrive50. Ta druga imponuje liczbami

BMW iX to jedna z najbardziej elektryzujących premier tego roku. I to dosłownie, bo luksusowego SUV-a napędza nowa generacja elektrycznego napędu z Bawarii. O imponujących parametrach. A ceny? Nad Wisłą od 357 900 zł.

BMW iX - silniki, zasięg

BMW iX przyjedzie do Polski w dwóch wersjach xDrive40 i xDrive50. I zacznijmy od tej topowej. W pełni elektryczny napęd nowej generacji dostarcza w takim BMW iX aż 500 KM, co ma się przełożyć na około pięć sekund w sprincie do pierwszej setki. Nieźle, jak na wielkiego, luksusowego SUV-a, którego sam producent określa "loftem na kołach". Akumulator ma mieć 100 kWh, a to z kolei oznacza, że BMW iX przejedzie 600 km. SUV-a będzie można błyskawicznie podładować szybką ładowarką, ponieważ został dostosowany do ładowania mocą 200 kW. Czyli? 120 km zasięgu po 10 minutach.

Drugą propozycją jest BMW iX xDrive40 o mocy 300 KM. Przyspieszenie to około 6 sekund, a zasięg 400 km. Gdzie podziało się 200 km? Słabsza wersja ma mniejszy akumulator - 70 kWh.

BMW iX - ceny

  • BMW iX xDrive40 - 357 900 zł
  • BMW iX xDrive50 - 429 900 zł
Zobacz wideo Nowe BMW serii 4 Coupe na ulicach Warszawy. Nie zgadniecie, kto o nim opowiada

BMW iX - konkurenci

W Polsce możemy zamówić dwie Tesle Model X. Do porównań z BMW iX stanie ta tańsza, kosztująca 434 990 zł Long Range. Przejdzie 580 km na pełnym akumulatorze, ale jest od BMW szybka. Tesla deklaruje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h to tylko 3,9 s. Na oficjalnej stronie producenta z Kalifornii znajdziemy jeszcze Model X Plaid za 529 990 zł. Pod względem liczb to już prawdziwy kosmos. Zasięg 547 km jeszcze wrażenia nie robi, ale już moc (Tesla podaje 1020 KM) i osiągi (2,6 s) - tak.

Tradycyjnie BMW trzeba też zestawić z Audi i Mercedesem. Każda marka ma już elektrycznego SUV-a, ale propozycje ze Stuttgartu i Ingolstadt są od BMW iX mniejsze, więc nie można ich traktować jako bezpośrednich konkurentów. Choć oferta elektryków jest na razie na tyle wąską, że z pewnością będą walczyć o podobnego klienta. Podajemy wyjściowe ceny bazowych wersji bez promocji i rabatów:

  • Audi e-tron 50 - od 308 400 zł (313 KM)
  • Mercedes EQC - od 299 000 zł (408 KM)

W Polsce możemy kupić jeszcze elektrycznego Jaguara I-Pace'a. Ma 400 KM, a najtańszą wersję wyceniono na 359 500 zł.

BMW iXBMW iX fot. BMW

BMW iXBMW iX fot. BMW

BMW iX - więcej informacji

BMW iX poświeciliśmy bardzo obszerny materiał, który przygotowaliśmy tuż po oficjalnej prezentacji modelu. Dzisiaj skupiliśmy się na cenach, konkurentach i dwóch wersjach dostępnych w Polsce. Wszystkie nowości, jakie przynosi ten rewolucyjny dla bawarskiej marki model opisaliśmy tutaj:

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.