Najlepsze samochody do 10 tys. zł

Dobre auto w przedziale 5-10 tys. zł? To nie jest łatwe zadanie, ale mimo wszystko postaramy się doradzić, co wybrać [x]
Audi A3 Audi A3 Audi A3

Audi A3 - segment C premium

Nie chcemy polecać zbyt starych modeli, a jednocześnie chcielibyśmy zawrzeć w zestawieniu choć jedno auto segmentu premium. Padło na Audi A3 z 1996 roku. Solidna baza, jaką stanowi platforma Golfa IV, wytrzymałe silniki wysokoprężne 1.9 TDI i lepsze materiały przyciągają spore grono zainteresowanych. W ofercie były dwie wersje nadwoziowe: 3- i 5-drzwiowy hatchback (Sportback - od 1998 r.).

Audi A3 - Ogłoszenia

Co polecamy? Podstawowy silnik 1.6 (101 i 102 KM) może być za słaby dla większości kierowców, ale te wersje najłatwiej trafić z niewielkim przebiegiem. Wolnossąca jednostka 1.8 będzie mocniejsza, ale nie należy bać się odmiany 1.8T (150 i 180 KM). Jeśli turbina jest w dobrym stanie, silnik może posłużyć dłużej, niż wersja jej pozbawiona. Diesle są wytrzymałe, ale mogą mieć przebiegi znacznie większe od deklarowanych.

Audi A3Audi A3

Audi A3Audi A3

Audi A3 - wnętrzeAudi A3 - wnętrze

Audi A3 SportbackAudi A3 Sportback

Citroen Xsara Picasso Citroen Xsara Picasso Citroen Xsara Picasso

Citroen Xsara Picasso - minivan, segment C

Coś dla miłośników samochodów na literę F. Citroen Xsara Picasso to jednocześnie propozycja dla licznej rodziny, gdyż pojemne wnętrze pomieści ją razem z pokaźnym bagażem. Produkcję rozpoczęto w 1999 roku, a model cieszył się sporym powodzeniem. W ofercie utrzymał się do 2008 roku. Dzięki temu na rynku wtórnym znajdziemy sporo używanych minivanów Citroena.

Citroen Xsara Picasso - Ogłoszenia

Silniki benzynowe (1.6 i 1.8) są stosunkowo bezproblemowe, miłośnicy Diesli są skazani na jednostkę 2.0 HDI, mniejszy 1.6 HDI dołączył do oferty w 2004 roku i w cenie do 10 tys. zł nie znajdziemy sensownego egzemplarza.

Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso

Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso

Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso

Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso - wnętrze

Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda

Fiat Panda - segment A

"Polski" Fiat Panda zadebiutował w 2003 roku. Ten model nie należy do tanich. Powód jest prosty. W swoim czasie nie miał godnej konkurencji, a do tego jest mało problematyczny w eksploatacji. Silniki nie są może najmocniejsze, ale poszukując samochodu do miasta z pewnością się na małym Fiacie nie zawiedziemy.

Fiat Panda - Ogłoszenia

Najrozsądniejszy wybór to podstawowe silniki 1.1 Fire (55 KM) oraz 1.2 Fire (60 KM). Nie są problematyczne i łatwo będzie znaleźć do nich części. Zakup Pandy 1.3 JTD w cenie do 10 tys. zł to spore ryzyko. Takie auta mają najczęściej za sobą dość ciężką eksploatację i spore przebiegi (nie mylić ze stanem licznika). Czego unikać? Białego nadwozia - to oznaka "firmowej" przeszłości.

Fiat PandaFiat Panda

Fiat PandaFiat Panda

Fiat Panda DynamicFiat Panda Dynamic

Fiat Panda - wnętrzeFiat Panda - wnętrze

Ford Fusion Ford Fusion Ford Fusion

Ford Fusion - minivan, segment B

Czy Ford potrafi zaprojektować i wyprodukować bezawaryjny samochód pozbawiony problemów z rdzą? Owszem, Fusion to najlepszy dowód tego twierdzenia. Zaprezentowany w 2002 roku do dziś uchodzi za bezproblemowy model, a do tego jest lubiany za wysoką pozycję za kierownicą oraz przestronne wnętrze.

Ford Fusion - Ogłoszenia

Nie ma wersji, które sprawiają jakieś poważniejsze problemy. Ruda pojawia się gdzieniegdzie, ale nie jest to tak poważne zjawisko, jak w Focusach I-gen. Szukając używanego Fusiona należy zatem skupić się na dobrym stanie technicznym.

Ford FusionFord Fusion

Ford FusionFord Fusion

Ford FusionFord Fusion

Ford Fusion - wnętrzeFord Fusion - wnętrze

Honda Accord Honda Accord Honda Accord

Honda Accord - segment D

Honda to jedna z tych firm, które znajdą się niemal w każdym rankingu bezawaryjności. Dlatego nie mogło zabraknąć jakiegoś modelu tego japońskiego producenta w naszym zestawieniu. Wybraliśmy Accorda szóstej generacji.

Honda Accord - Ogłoszenia

Prezentowany Accord zadebiutował w 1998 roku, a jego produkcję zlokalizowano w angielskim Swindon. W ofercie były dwa rodzaje nadwozia, 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowy liftback. Pod maską znajdziemy głównie silniki benzynowe cechujące się niskim poziomem awaryjności. W tym przedziale cenowym nie znajdziemy Type-R, są one ponad dwukrotnie droższe.

Honda AccordHonda Accord 4D

Honda Accord 5DHonda Accord 5D

Honda AccordHonda Accord 4D

Honda Accord - wnętrzeHonda Accord - wnętrze

Mitsubishi Carisma Mitsubishi Carisma Mitsubishi Carisma

Mitsubishi Carisma - segment D

Mitsubishi Carisma to jeden z dwóch modeli produkowanych od 1995 roku w holenderskiej fabryce Ned-Car (drugi to Volvo S40/V40). Jego szwedzki "bliźniak" cierpiał na szereg chorób wieku dziecięcego, Carisma była o wiele lepiej zaprojektowana, ale nie obyło się bez wpadek.

Mitsubishi Carisma - Ogłoszenia

Egzemplarze z początku produkcji wyposażone w silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) były problematyczne, jednak poza tym "szczegółem" to auto godne polecenia. Najstarsze egzemplarze cierpią już z powodu rdzy, ale dobrze zachowane auto będzie w stanie przejechać kilkaset tysięcy km.

Mitsubishi Carisma 5DMitsubishi Carisma 5D

Mitsubishi Carisma 5DMitsubishi Carisma 5D

Mitsubishi Carisma 4DMitsubishi Carisma 4D

Mitsubishi Carisma 4DMitsubishi Carisma 4D

Mitsubishi Carisma - wnętrzeMitsubishi Carisma - wnętrze

Seat Leon Seat Leon Seat Leon

Seat Leon - segment C

Seat Leon pierwszej generacji to techniczny bliźniak prezentowanego wcześniej Audi A3 oraz Golfa IV. Od tego ostatniego jest nieco tańszy, ale na dużą różnicę w cenie nie ma co liczyć. Za podobną kwotę można co najwyżej oczekiwać, że Leon będzie o rok (góra dwa) młodszy od Volkswagena.

Seat Leon - Ogłoszenia

Najsłabszy silnik wysokoprężny 1.9 SDI jest wyłącznie dla ludzi o mocnych nerwach i lekkiej nodze. Polecamy silniki 1.6 zarówno 8V, jak i 16V. Na Cuprę (zwłaszcza topową Cuprę 4 - 2.8 VR6) w tym przedziale cenowym nie ma szans.

Seat LeonSeat Leon

Seat LeonSeat Leon

Seat LeonSeat Leon

Seat LeonSeat Leon - wnętrze

Skoda Fabia Skoda Fabia Skoda Fabia

Skoda Fabia - segment B

Skoda Fabia to jeden z najpopularniejszych samochodów na naszym rynku i... trudno go (nie) polecać. To naprawdę udana konstrukcja. Ze znalezieniem części zamiennych też jeszcze przez wiele lat nie będzie problemu. Skoda oferowała trzy rodzaje nadwozia: hatchback, kombi i sedan.

Skoda Fabia - Ogłoszenia

W sumie Fabia pierwszej generacji była oferowana z silnikami w 17 specyfikacjach. Najlepszy wysokoprężny vRS, ale w Polsce jego oferta jest znikoma. Nasz typ to 1.4 MPI (60-68 KM), ewentualnie 1.2 HTP (54-64 KM). Wśród silników wysokoprężnych "uważać" trzeba na najsłabszą wersję 1.9 SDI, bo jej 64 KM nie oferują nawet akceptowalnej dynamiki. Za to odwdzięcza się wyjątkowo niskim spalaniem.

Skoda FabiaSkoda Fabia

Skoda FabiaSkoda Fabia

Skoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi

Skoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi

Skoda Fabia SedanSkoda Fabia Sedan

Skoda Fabia - wnętrzeSkoda Fabia - wnętrze

Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris

Toyota Yaris - segment B

Toyota Yaris zastąpiła w 1999 roku model Starlet. Dziś już wiadomo, że na zmianie modelu i nazwy nie ucierpiały jakość i niezawodność. Yaris to jedno z najmniej awaryjnych aut na rynku i ma to odzwierciedlenie w cenach modeli używanych. Pierwsza generacja była oferowana z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym typu hatchback. Na rynku używanych dominują silniki benzynowe 1.0 i 1.33 z systemem VVT-i. W ofercie był też zwinny Diesel 1.4 (75 KM).

Toyota Yaris - Ogłoszenia

Nieduże samochody miejskie potrafią procentowo najmniej stracić na wartości. Doskonałym przykładem jest Toyota Yaris, gdzie nawet za kilkunastoletnie egzemplarze trzeba zapłacić ponad 10 tys. zł. Na szczęście oferta w przedziale 8-10 tys. zł także jest pokaźna i można w niej znaleźć auta kupione w polskim salonie.

Toyota YarisToyota Yaris

Toyota YarisToyota Yaris

Toyota YarisToyota Yaris

 

Toyota YarisToyota Yaris

 

Toyota Yaris - wnętrzeToyota Yaris - wnętrze

Toyota Celica GT Toyota Celica GT Toyota Celica GT

Toyota Celica - sportowe

Szansa na kupienie samochodu sportowego z mocnym silnikiem, w dobrym stanie technicznym, do 10 tys. zł jest nikła, ale można pójść na kompromis. Toyota Calica z 1993 roku (T200) to mało problematyczne coupe (i kabriolet), które potrafi dać sporo frajdy młodym kierowcom.

Toyota Celica - Ogłoszenia

Najwięcej na rynku jest ofert z silnikiem 1.8 o mocy 116 KM, ale przy odrobinie cierpliwości uda się znaleźć wersję GT z silnikiem 2.0 o mocy 175 KM. Warto jej poszukać, bo ceny nawet za naszą zachodnią granicą potrafią zmieścić się w założonym przez nas  limicie. Niestety, wersja GT4 z napędem obu osi i bardzo mocnym silnikiem (242 KM) kosztuje ponad dwukrotnie więcej.

Toyota CelicaToyota Celica

Toyota CelicaToyota Celica

Toyota Celica CabrioToyota Celica Cabrio

Toyota Celica CabrioToyota Celica Cabrio

Toyota Celica GTToyota Celica GT


ZOBACZ TAKŻE:

Najlepsze samochody do 5 tys. zł | RANKING

Najlepsze samochody do 5 tys. zł | RANKING

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.