delage
-
Od triumfu do biedy: historia Louisa Delage
Louis Delage przyniósł światu wspaniałe samochody, zwyciężające w wyścigach Grand Prix, wyjątkowej doskonałości luksusowe limuzyny, uwielbiane...
Louis Delage przyniósł światu wspaniałe samochody, zwyciężające w wyścigach Grand Prix, wyjątkowej doskonałości luksusowe limuzyny, uwielbiane...
Pierre Louis Delage urodził się w 1874 roku w miejscowości Cognac. Nazwa piękna, ale rodzina, w której przyszedł na świat późniejszy przemysłowiec, nie cierpiała na nadmiar dobrobytu. Jeszcze w dzieciństwie nasz bohater stracił wzrok w jednym oku. Ułomność ta nie zniechęciła go do nauki i w wieku
batalią sądową ze skarbem państwa. Druga zaprowadziła go na osiem miesięcy za kratki. Miejmy nadzieję, że syn będzie miał więcej szczęścia. Na konkurencyjnym rynku motoryzacyjnym jego łut na pewno będzie niezbędny, ale francuska firma Delage zasługuje na to, by odrodzić się jak feniks z popiołów. W
Ponad 70 lat temu, francuski producent aut Delage zakończył swoją historię. Teraz powraca z nowym, hybrydowym modelem, którego nazwa przypomina nazwę zespołu hip hopowego, a wygląd nawiązuje do myśliwców i bolidów Formuły 1, ale też do mrówkojada. Delage D12 ? cóż to za stworzenie? Przód auta
Stojące obok siebie Delage z 1924 r., Bugatti Veyron i prototypowy Hewson Rocket? To może się zdarzyć tylko podczas dorocznego Goodwood Festival of Speed - istnego raju dla miłośników motoryzacji. Zapraszamy do galerii. Relację z naszego udziału w "igrzyskach Bogów" możecie natomiast przeczytać
(1961) Ferrari 250 GT SWB (1962) Aston Martin DB4 GT (1963) Alfa Romeo 33 Stradale (1968) Ferrari 275 GTB/4 (1968) Lamborghini Miura S (1970) Rolls-Royce Phantom II (1933) Delage D8 105 S (1935) Rolls-Royce Phantom II (1935) Lincoln K Series V12 (1935) Bugatti57 Ventoux (1937) Delage D8 120 S (1938
mniejszą rozpiętość od górnego). Po wojnie zakłady z Argenteuil szukały sobie miejsca na rynku i połączyły się z firmą Astra, producentem balonów, czego wynikiem stała się nowa nazwa przedsiębiorstwa: Nieuport-Astra. Potem nazwę zmieniono ponownie, na Nieuport-Delage, uhonorowując konstruktora Gustawa
Przed II Wojną Światową najbogatsi tego świata mieli o wiele większy wybór poszukując luksusowego samochodu. Oprócz znanych i dziś Rolls-Royce'a, Bentleya, Mercedesa, czy Bugatti, w czołówce były także francuskie marki Delage i Delahaye. Jeden z ciekawszych egzemplarzy tej ostatniej może niedługo
Walka o zwycięstwo toczyła się do ostatniej chwili. Ostatecznie, polskiemu zespołowi udało się o włos pokonać francuską ekipę Lycée Louis Delage. Trzeci w klasyfikacji pojazd, zbudowany przez studentów Uniwersytetu Mons, przejechał o ponad 150 kilometrów krótszy dystans niż Polacy. Polska prądem
zyskał on przydomek ?diabelski" i otrzymał imię Mefistofeles. Tak przygotowanym pojazdem Ernest Eldridge wystartował w biciu rekordu prędkości. Już pierwsze próby pokazały, że model jest szybki i ustanowiono rekord wynoszący 230,55 km/h. Niestety nie przetrwał on długo, bo francuski samochód Delage
pokazać władzom faszystowskim, że pan Ferrari to poważny gracz w dziedzinie techniki. Na zamówienia firm lotniczych wytwarzał bowiem precyzyjne detale przy użyciu nielegalnych kopii amerykańskich obrabiarek. Na starcie stanęły także dwa francuskie, niebieskie Delage, prowadzone przez włoskich kierowców