Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

Ogromna popularność modelu 206 nie jest dziełem przypadku. Atrakcyjna, ponadczasowa stylizacja, udana konstrukcja, wysoki jak na tę klasę pojazdów komfort jazdy, dobre prowadzenie i zwrotność oraz spory wybór silników (w tym również oszczędnych diesli) - oto, co może zaproponować "dwieścieszóstka"

Peugeot 306 (1993 - 2001)

Twórcy następcy Peugeota 205 mieli wysoko postawioną poprzeczkę, bo poprzednik dorobił się znakomitej opinii i był produkowany przez kilkanaście lat. Sukces udało się powtórzyć, chociaż okres produkcji nie był już tak długi. Peugeot 206 ustępuje właśnie miejsca następcy, oznaczonemu symbolem 207. W przypadku obu modeli spore znaczenie miało zapewne to, że właśnie na ich bazie budowano wyczynowe auta, zdobywające najwyższe laury w rajdowych mistrzostwach świata. Tym, którzy sportowy wizerunek stawiają ponad wszystko, można polecić najmocniejsze wersje S16 (135 KM) i RC (177 KM). Kolejne odmiany zaspokajają potrzeby innych grup odbiorców. Oprócz rodzinnego kombi oferta obejmuje także niezwykle eleganckie coupé-cabrio. Jest zatem w czym wybierać.

SILNIK

Silniki z dwoma zaworami na cylinder mają chroniczne wycieki oleju spod głowicy. Stosunkowo często zdarzają się również awarie poduszek na podporach silników oraz uszkodzenia wentylatora chłodnicy prowadzące do przegrzewania się jednostek napędowych.

UKŁAD NAPĘDOWY

Słabym punktem przegubów napędowych przy przednich kołach są gumowe osłony. Nie grzeszą trwałością, a każde pęknięcie gumy prowadzi do zniszczenia przegubu. Jedyna rada to częsta kontrola tych elementów. Uszkodzenia skrzyni biegów nie są może nagminne, ale nie jest to z pewnością mocny punkt auta. Przekładnia nie toleruje zbyt dobrze ostrej jazdy.

ZAWIESZENIE

Najpoważniejszym problemem Peugeota 206 jest nietrwałość elementów podwozia. Fatalny stan polskich dróg prowadzi do szybkiego zużycia łączników przedniego stabilizatora i tulei przednich wahaczy. Naprawa obejmuje, niestety, wymianę kompletnych wahaczy, fachowcy przestrzegają przed próbami napraw samych tulei. Łożyska tylnej belki wytrzymują ok. 100 tys. km. Po tym przebiegu trzeba liczyć się z ich wymianą.

RSMP | Bębenki uzbrojone w Peugeota!

NADWOZIE

W przemyślanym, solidnie wykonanym i dobrze zabezpieczonym przed korozją nadwoziu trudno doszukać się słabych punktów. Jedyny zgrzyt to nieprzyjemne luzy, które pojawiają się z czasem w punktach mocowania przednich foteli. Często zacinają się również mechanizmy składania przednich foteli w wersjach trzydrzwiowych.

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Do 2001 r. notowano liczne awarie cewek zapłonowych. Późniejsze wersje, w których poprawiono także wiele innych bolączek, nie mają takich problemów.

ELEKTRONIKA

Awarie systemów zarządzających pracą silnika nie należą do rzadkości. Szczególnie delikatny jest sterownik wtrysku paliwa. Kaprysy elektroniki prowadzą czasami do nieskoordynowanego zapalania się kontrolek na desce rozdzielczej.

HISTORIA MODELU

1998, lato - premiera modelu. Silniki: 1.1 (60 KM), 1.4 (75 KM), 1.6 (88 KM), 2.0 16V (135 KM), 1.9 D (komora wstępna, 69 KM)

1999, jesień - silnik 2.0 HDI (Common Rrail, 90 KM)

2000, jesień - wersja coupé-cabrio (206 CC) oraz nowy silnik 1.6 16V (109 KM)

2002, wiosna - wersja kombi (206 SW) oraz nowy silnik 1.4 HDI (Common Rail, 68 KM)

2002, jesień - wersja RC z silnikiem 2.0 16V (177 KM)

2003 - face lifting: nowe reflektory przednie, lampy tylne i zderzaki, modyfikacje podwozia, lepsze materiały wykończeniowe i bogatsze wyposażenie

2004, lato - silnik 1.6 HDI (Common Rail, 109 KM)

2005 - silnik 1.4 16V (88 KM)

2006 - wycofane z oferty silniki 1.1 (60 KM), 2.0 (136 KM) i 2.0 HDI (90 KM)

Peugeot 206 i LPG: Benzynowe silniki Peugeota 206 mają kolektory ssące wykonane z tworzywa sztucznego, dlatego mogą współpracować jedynie z instalacjami wtrysku autogazu. Problemy stwarzają silniki o małej pojemności skokowej (1.1) i grupowym lub półsekwencyjnym wtrysku paliwa (wtryskiwacze pracują parami). W takich przypadkach trudno jest dobrać dysze wtryskiwaczy LPG w taki sposób, by silnik nie był "zalewany" gazem podczas pracy na wolnych obrotach - Jerzy Maliński, Koalicja na rzecz Autogazu

AWARYJNOŚĆ

Peugeot 206 to samochód daleki od ideału pod względem awaryjności. Jedyna dobra lokata w rankingach niezawodności przypadła w zestawieniu niemieckiego stowarzyszenia rzeczoznawców DEKRA - 29. miejsce w kategorii wiekowej 4-5 lat. W kategorii do trzech lat jest to znacznie gorsza, 78. pozycja. Raport niemieckiego urzędu dozoru technicznego nie pozostawia złudzeń. W kategorii wiekowej 2-3 lata "dwieścieszóstka" zajmuje 71. lokatę, a w kategorii 4-5 lat miejsce 65. Auto ma również na swoim koncie liczne akcje nawrotowe. Do serwisów wzywano egzemplarze z wadliwym wspomaganiem hamulców, nieszczelnością układu paliwowego (diesle), niesprawną poduszką powietrzną pasażera (mogła nie zadziałać), problemami z przednim zawieszeniem i oprogramowaniem elektroniki silnika oraz źle zamontowanym rozrusznikiem. Najpoważniejsza akcja z sierpnia 2000 r. dotyczyła ponad 40 tys. samochodów, w których mogła nastąpić niekontrolowana eksplozja bocznych poduszek powietrznych.

ZNAKI IDENTYFIKACYJNE

Tabliczka znamionowa mocowana jest w bagażniku, na tylnym pasie nadwozia. Numer identyfikacyjny VIN znajduje się w górnej części deski rozdzielczej (widoczny w prawym dolnym rogu przedniej szyby) oraz na tylnym pasie, obok zamka bagażnika.

VIN

Znaki 1-3 VF3 - światowy kod producenta (Peugeot, Francja) Znak 4 kod modelu (2 - model 206) Znak 5 kod nadwozia (A - hatchback 5-drzwiowy; C - hatchback 3-drzwiowy; E - kombi) Znaki 6-8 kod silnika (HFZ - silnik 1.1; KFZ - silnik 1.4; NFZ - silnik 1.6) Znak 9 kod skrzyni biegów (W - manualna, 5-biegowa; P - automatyczna) Znaki 10-17 numer nadwozia

Peugeot 206
Peugeot 206 Peugeot
CABRIO DLA KAŻDEGO

Otwarte nadwozie modelu 206 CC i składany, sztywny dach to pionierskie rozwiązanie Peugeota w segmencie małych aut. Po przyciśnięciu guzika zgrabny kabriolet zamienia się w równie atrakcyjne coupé. O sprawne otwieranie i zamykanie dachu dba elektro-hydrauliczny układ. To nie tylko jedno z najładniejszych, ale również jedno z najtańszych aut tego typu. Egzemplarze z 2003 r. można kupić za 40-42 tys. zł.

CENY

Na rynku wtórnym największy wybór dają wersje 1.1 i 1.4. Peugeotów z takimi silnikami jest bardzo dużo. Znalezienie wersji 1.6 sprawi znacznie więcej problemów. Zróżnicowana sytuacja panuje również na rynku używanych diesli. Nie brakuje wersji 1.4 HDI, za to mocniejszych 2.0 HDI jest mało.

Paugeot 206 - Ogłoszenia

Dariusz Dobosz

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 3008 HYbrid4 | Pierwsza jazda

Peugeot 308 SW 1.6 HDI | Pierwsza jazda

Paugeot 206 - Ogłoszenia

Więcej o: