Porsche Cayenne S Coupe - wiem, jak to brzmi, ale chcesz na niego wydać swoje pół miliona złotych

Prowadząc Porsche Cayenne S Coupe łatwo zapomnieć, że podróżujemy SUV-em z wysoko umieszczonym środkiem ciężkości. Nieprawdopodobne z jaką zwinnością ten samochód pokonuje zakręty.

Artykuł jest elementem cyklu felietonów Tomasza Korniejewa

Prawie 22 lata temu Porsche zrobiło na rynku nie lada zamieszanie. Wprowadziło do sprzedaży dużego SUV-a - Cayenne i się zaczęło...

Utyskiwaniom nie było końca, a najgłośniej było słychać tych, którzy wieszczyli rychły koniec marki.

Tymczasem rozszerzenie portfolio modelowego okazało się strzałem w dziesiątkę, które umożliwiło producentowi z Zuffenhausen dynamiczny rozwój.

Klienci pokochali SUV-a Porsche, a dzięki zwiększeniu zysków ze sprzedaży firma wciąż może robić emocjonujące samochody sportowe.

Porsche Cayenne S Coupe w nowym wydaniu

Przy okazji modernizacji producent odświeżył wygląd modelu. Znajdziemy tu nowe reflektory LED Matrix, nową pokrywę silnika i mocniej zaakcentowane błotniki. W tylnej części nadwozia uwagę zwracają trójwymiarowe lampy i nowy zderzak.

Wersja Coupe dysponuje bagażnikiem o pojemności 554 l, co jest wynikiem mniejszym o 144 l od tradycyjnej wersji modelu nazywanej Cayenne SUV.

Porsche Cayenne S Coupe - zmiany we wnętrzu

Przeprojektowano kokpit, który teraz bardziej przypomina ten z elektrycznego Taycana. Uwagę zwraca nowość w tym modelu, czyli zakrzywiony ekran umieszczony za kierownicą, a także dodatkowy wyświetlacz po stronie pasażera.

Porsche informuje, że ten kokpit został zaprojektowany według filozofii Porsche Driver Experience. W skrócie chodzi o to, żeby wszystkie najważniejsze funkcje były pod ręką, a obsługa samochodu nie odwracała uwagi kierowcy od tego co dzieje się na drodze.

Domyślacie się, że system pokładowy tego samochodu jest bardzo rozbudowany i żeby dobrze go poznać trzeba poświęcić sporo czasu, choć rzeczywiście, odnoszę wrażenie, że najistotniejsze funkcje znajduję bez wysiłku. 

Porsche Cayenne S Coupe - wrażenia z jazdy

Do napędu odmiany S posłużyła benzynowa jednostka napędowa V8 o pojemności 4 l. Moc maksymalna, jaką rozwija ten silnik to 474 KM, a maksymalny moment obrotowy to 600 Nm. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s i może się rozpędzić do 273 km/h, a więcej informacji na temat wrażeń z jazdy tym modelem uzyskasz oglądając poniższy felieton wideo:

Zobacz wideo

Samochód do recenzji użyczyło Porsche Polska

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.