Ford i Honda górą wg J.D. Power

Ford i Honda to marki, które według ostatniego rankingu J.D. Power mają najbardziej lojalnych klientów

By przygotować tegoroczny, ósmy już ranking lojalności kierowców wobec marek, J.D. Power and Associates przepytała blisko 124 tys. nabywców nowych aut. Wnioski? Przy wyborze auta tej samej marki znaczenia nabiera przyjemność z jazdy. Klienci mniej niż kiedyś przejmują się natomiast utratą wartości danego modelu. Firma zapytała przy okazji o argumenty, które przesądzają o zakupie samochodu konkurencji. Tutaj również respondenci podkreślali znaczenie wartości subiektywnych - zachowania na drodze i wyglądu nadwozia.

W tym roku najlepszy wynik osiągnęły ex aequo Ford i Honda. 62 proc. ich użytkowników po raz kolejny kupiło nowy wóz tej samej marki. W przypadku Forda najbardziej uznane modele to Edge, seria F oraz Fusion, a w przypadku Hondy - Accord, CR-V i Pilot. Auta spod znaku błękitnego owalu przekonują przede wszystkim pewnością na drodze i stylizacją, z kolei japoński producent przyciąga klientów głównie z powodu niskiej utraty wartości oraz bezpieczeństwa.

Najwyższy wzrost w notowaniu rok do roku odnotowała Kia - z 21% w 2009 roku do 58% w 2010.

Dalej uplasował się Hyundai, Lexus i Toyota oraz Mercedes, Kia, Subaru, Nissan, BMW i Chevrolet. Wyniki poniżej średniej (48 proc.) odnotowały m.in.: Audi, Cadillac, Volkswagen, Porsche, Mazda, Volvo oraz Saab.

To już 25 lat - historia BMW M5 - CZYTAJ TUTAJ

Jakiego koloru autem jeździsz? - ZOBACZ TUTAJ

Łada Niva - ogłoszenia

Więcej o: