By przygotować tegoroczny, ósmy już ranking lojalności kierowców wobec marek, J.D. Power and Associates przepytała blisko 124 tys. nabywców nowych aut. Wnioski? Przy wyborze auta tej samej marki znaczenia nabiera przyjemność z jazdy. Klienci mniej niż kiedyś przejmują się natomiast utratą wartości danego modelu. Firma zapytała przy okazji o argumenty, które przesądzają o zakupie samochodu konkurencji. Tutaj również respondenci podkreślali znaczenie wartości subiektywnych - zachowania na drodze i wyglądu nadwozia.
W tym roku najlepszy wynik osiągnęły ex aequo Ford i Honda. 62 proc. ich użytkowników po raz kolejny kupiło nowy wóz tej samej marki. W przypadku Forda najbardziej uznane modele to Edge, seria F oraz Fusion, a w przypadku Hondy - Accord, CR-V i Pilot. Auta spod znaku błękitnego owalu przekonują przede wszystkim pewnością na drodze i stylizacją, z kolei japoński producent przyciąga klientów głównie z powodu niskiej utraty wartości oraz bezpieczeństwa.
Dalej uplasował się Hyundai, Lexus i Toyota oraz Mercedes, Kia, Subaru, Nissan, BMW i Chevrolet. Wyniki poniżej średniej (48 proc.) odnotowały m.in.: Audi, Cadillac, Volkswagen, Porsche, Mazda, Volvo oraz Saab.
To już 25 lat - historia BMW M5 - CZYTAJ TUTAJ