Wysokoobrotowa dwulitrówka Hondy z pewnością ma swój niepowtarzalny charakter, jednak z mocą 201 KM pozostawia lekki niedosyt. Szczególnie, że konkurenci swoje topowe kompakty wyposażają w znacznie mocniejsze jednostki. Dla porównania Ford Focus RS ma 305 KM, Volkswagen Golf R - 270 KM, a Renault Megane RS - 250 KM.
Na szczęście na rynku są tunerzy, potrafiący w łatwy wykrzesać dodatkową moc z silnika Hondy. Jednym z nich jest Torque Developments, który niedawno zaprezentował trzy zestawy podwyższające moc auta nawet o 105 KM. Głównym elementem każdego z nich jest kompresor.
Najmniej inwazyjny jest oczywiście etap pierwszy, który opiera się na montażu wspomnianej sprężarki. Nie wymaga on jednocześnie wymiany innych podzespołów. Układ dolotowy oraz cały wydech pochodzą z seryjnego modelu. To dało 75 KM oraz podwyższenie maksymalnego momentu w średnim zakresie obrotów.
Drugi etap modyfikacji to zastrzyk w postaci 95 KM. Różnice względem pierwszego to tylko oprogramowanie oraz o 700 funtów większy koszt (5 955 funtów). Podobnie jest z topowym zestawem podniesienia mocy do 105 KM, który wymaga kolejnych 700 funtów ekstra.
Angielski tuner, do każdej z tych modyfikacji przewidział też wiele dodatkowych opcji. Od profesjonalnej szpery przez w pełni regulowane zawieszenie, aż po układ wydechowy sygnowany przez Mugena.
240 koni w Civicu - ZOBACZ TUTAJ