Innowacyjna 1007-ka nie znalazła uznania klientów, ale Citroën C2 do niedawna cieszył się sporym powodzeniem. Łącznie z bram fabryki wyjechało ponad 600 tys. egzemplarzy C2. Jego sprzedaż spadła po debiucie mniejszego C1, należącego do grona "trojaczków z Kolina" (Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo ). Zakłady produkujące dotychczas 1007 i C2 skupią się na wytwarzaniu nowego Citroëna C3 i DS3 oraz Peuegota 207.
Pudełkowatego Peugeota 1007 wyróżniały elektrycznie odsuwane boczne drzwi, ułatwiające wysiadanie z auta na zatłoczonych parkingach. Bazujący na płycie 206-ki model zadebiutował w 2004 roku, a rekordową produkcję blisko 74 tys. egzemplarzy francuska fabryka Poissy osiągnęła w 2005 r. Pod maskę 1007-ki trafiały silniki benzynowe 1.4 i 1.6 o mocach od 73 do 109 koni oraz diesle 1.4 i 1.6, rozwijające odpowiednio 68 i 109 koni.
Produkowany od 2003 roku Citroën C2 kontynuował tradycję trzydrzwiowej wersji modelu Saxo. Ostre linie karoserii małego Francuza to dzieło Donato Coco, pracującego również dla Ferrari. Do napędu C-dwójki służyły silniki benzynowe 1.1, 1.4 i 1.6 o mocach 61-125 KM i dwa diesle, identyczne jak w przypadku 1007. Fani sportów motorowych pamiętają C2 z wielu rajdowych tras.
Marcin Sobolewski, źródło: Samar