Initial Quality Study (IQS) bada usterkowość po 90 dniach użytkowania samochodu. Ma to pomagać producentom w wytwarzaniu coraz lepszych samochodów, ale wpływa także bezpośrednio na zadowolenie klientów z posiadania samochodu danej marki. Z tegorocznego raportu wynika, że średnia jakość samochodów poprawiła się w stosunku do ubiegłego roku i wynosi 108 wad na sto samochodów.
Wśród marek nie widać wyraźnej dominacji jakiegoś kraju. Pierwsze trzy miejsca podzieliły między siebie: japoński Lexus , niemieckie Porsche i amerykański Cadillac . W stosunku do ubiegłego roku zanotowano poprawę jakości samochodów amerykańskich, wśród których Cadillac może świecić przykładem z awansem o siedem pozycji. Także Hyundai i Suzuki zanotowały znaczną poprawę pozycji w rankingu.
Wysoka jakość przekłada się na redukcję kosztów związanych z modyfikacją istniejących konstrukcji i niższymi wydatkami gwarancyjnymi w cyklu życia pojazdu. Wysoka jakość podnosi reputacje producenta, która ma wpływ na decyzję klientów o zakupie danej marki - powiedział David Sargent, vice dyrektor działu motoryzacyjnego J.D. Power
Listę najmniej wadliwych modeli otwiera Lexus LX, będący luksusową odmianą Toyoty Land Cruiser V8 ( zobacz test ). Te auta notują zaledwie 52 wady na sto samochodów. Z kolei najlepszą fabryką pod względem jakości zajęła Higashi-Fuji (japońska fabryka Toyoty ) z wynikiem 29 wad na sto aut. Powstają w niej Lexus SC 430 i Toyota Corolla .
Pewnym zaskoczeniem może być wysoka pozycja klasyków amerykańskiego Forda. Modele F-150 i Mustang zajęły pierwsze miejsca w swoich klasach, przy czym najpopularniejszy pickup ex equo z Toyotą Tundra .
Oto kompletna lista marek badanych przez JD Power. Średni wynik dla całej branży wynosi 108 usterek na sto pojazdów:
Marcin Lewandowski
Nowe modele Harley-Davidson - ZOBACZ TUTAJ