• Link został skopiowany

Oto hit sprzedaży, który pobił SUV-y. Wystarczy nieco ponad 70 tys. zł

JATO Dynamics jak każdego miesiąca przeanalizowało 28 rynków europejskich pod względem sprzedaży samochodów. Jest lepiej niż rok temu. Autem, które zyskało największą przychylność klientów, był... nie SUV. I do tego pochodzi z Francji.
Te samochody używane wystawiane są na sprzedaż najczęściej. Które najszybciej schodzą?
Te samochody używane wystawiane są na sprzedaż najczęściej. Które najszybciej schodzą? Fot. istockphoto.com / Janusz Lukomski-Prajzner

Marzec okazał się bardzo dobry dla rynku motoryzacyjnego w Europie. Jednak co najciekawsze, na podium zabrakło jakiegokolwiek SUV-a. Analitycy JATO Dynamics podsumowali sprzedaż na 28 rynkach europejskich, czyli pod uwagę wzięli 25 państw Unii Europejskiej, Wielką Brytanię, Norwegię i Szwajcarię. Jest o wiele lepiej niż rok temu w analogicznym okresie.

Zobacz wideo Maciej Gis: Mamy ponad 54 tysiące zarejestrowanych w Polsce pojazdów elektrycznych i trend wzrostowy się utrzymuje

Sprzedaż aut lepsza niż rok temu

W minionym miesiącu odnotowano 1 423 340 rejestracji, to o 3,2 proc. lepiej niż w marcu 2024 roku. Również pierwszy kwartał okazał się satysfakcjonujący. Dokonano 3 384 614 rejestracji, a za taki wynik głównie odpowiada Wielka Brytania, Włochy i Hiszpania.

Najlepiej sprzedającym się modelem okazał Peugeot 208, którego w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 25 241 razy. To lepszy wynik o 7 proc. w stosunku do marca 2024 roku. 93 proc. tego wyniku stanowiły modele spalinowe lub miękkie hybrydy, a jedynie 7 proc. odmiana elektryczna. W Polsce można go kupić już za 70,5 tys. zł. Mowa tutaj o roczniku 2024.

Na kolejnych pozycjach znalazły się dwa modele z Grupy Renault, czyli Dacia Sandero z wynikiem 24 557 szt. oraz Renault Clio 23 062 szt. Rumuński model okazał się lepszy od Peugeota po pierwszym kwartale tego roku.

Najpopularniejszy SUV pochodzi z Japonii

Pierwszy SUV w zestawieniu znalazł się dopiero na czwartym miejscu i był nim Nissan Qashqai. Zarejestrowano 22 826 szt. tego modelu. Klienci najczęściej wybierali benzynę lub miękką hybrydę — aż 68 proc. Hybrydę szeregową e-Power wybrało 32 proc. klientów.

Japoński SUV wyprzedził takie modele jak: Volkswagen Golf (21 553 szt.), Volkswagen T-Roc (21 292 szt.) i Opel Corsa (20 143 szt.). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze trzy SUV-y: Peugeot 2008 (19 837 szt.), Volkswagen Tiguan (19 591 szt.) oraz Ford Puma (19 269 szt.).

Więcej o: