Najcięższe SUV-y w Polsce. 2,6 tony? Bez problemu. Nimi nie zaparkujesz na chodniku

Kiedyś większość kierowców w ogóle nie musiała się przejmować zakazem parkowania na chodniku samochodami o DMC powyżej 2,5 tony. Teraz są SUV-y, które tyle ważą z kierowcą. DMC przekracza trzy tony.

Więcej ciekawostek znajdziesz na stronie głównej gazeta.pl. Kierowcy lubią narzekać na to, jak ciężkie są nowe samochody. W tym przypadku to wcale nie jest narzekactwo. Nowe auta naprawdę biją rekordy masy, a przepis o zakazie parkowania na chodnikach samochodami o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 2,5 tony przestał być tylko ciekawostką. Coraz więcej aut przekracza ten limit. Postanowiliśmy zrobić mały przegląd i sprawdzić, ile ważą największe SUV-y. Nie jest to pełna lista. Skupiliśmy się raczej na modelach, które rzeczywiście jeżdżą po naszych drogach.

Zobacz wideo Nagrywał film, a sam stał się jego głównym bohaterem

Ile ważą największe SUV-y?

Jeśli lubicie takie ciekawostki, to polecamy wygodne narzędzie, jakim jest autokatalog.pl. Tam możecie przeglądać samochody i wybierać przeróżne filtry. My wpisaliśmy masę samochodu z kierowcą powyżej  2,5 tony, a autokatalog wyrzucił aż trzy strony! Nikogo chyba nie zdziwi, że na tej liście brylować będą SUV-y marek premium. Duża masa idzie w parze z rozmiarem samochodu, a to producenci najdroższych aut specjalizują się w największych modelach. Kolejne kilogramy dorzuca oczywiście napęd hybrydowy lub elektryczny. Akumulatory swoje ważą.

Flagowy SUV Audi to wyjątkowo zgrabny model Q8. W hybrydowym wydaniu 60 TFSI o mocy 462 KM masa własna to 2440 kg, z kierowcą 2515 kg, a DMC to aż 3045 kg. Jeszcze cięższy jest w pełni elektryczny model Q8 e-tron w topowym,503-konnym wydaniu. W elektryku kilogramy to odpowiednio: 2650, 2725 i 3290 kg.

Ile waży BMW XM? A ile Mercedes EQS?

Rywalem Audi Q7 i Q8 w gamie BMW są odpowiednio modele X5 i X6, ale druga z bawarskich marek ma jeszcze większego SUV-a. BMW X7 wyraźnie przekracza pięć metrów długości. A ile waży? Najmocniejsza propozycja M60i z silnikiem 4,4 o mocy 518 KM waży 2600 kg, 2675 kg z kierowcą, a DMC niebezpiecznie zbliża się do limitu na kategorię B - to aż 3355 kg. Przy BMW warto też sprawdzić masę superhybrydy XM. W wydaniu Label Red jest jeszcze  cięższy - odpowiednio 2720, 2795 i 3300 kg. A elektryczny SUV BMW? Najmocniejszy iX jest od XM-a lżejszy. Masa własna to 2584 kg, a DMC 3160 kg.

W tym momencie warto przeskoczyć do odwiecznego rywala BMW. Z X7 o kierowców walczy oczywiście Mercedes GLS. W najmocniejszej odmianie jego DMC sięga 3395 kg! Autokatalog dla GLS-a 63 AMG podaje pod dwie wartości: masa własna to 2555 lub 2625 kg, a masa z kierowcą - 2630 lub 2700 kg. A flagowy elektryczny SUV z gwiazdą na masce, którego widujemy na polskich drogach? Jako że dzisiaj szukamy najcięższych SUV-ów, to w swoim najbardziej "wypasionym" wydaniu EQS może wnieść na wagę 2735 kg masy własnej, 2810 kg z kierowcą, a DMC sięgnie 3375 kg. Gelenda 63 z masą własną 2486 kg wypada dość blado... Poniżej na zdjęciu EQS w popisowym wydaniu Maybach:

Mercedes-Maybach EQS SUVMercedes-Maybach EQS SUV fot. Mercedes-Benz AG

Najcięższe SUV-y w Polsce. Kto poza wielką niemiecką trójką?

Pomijamy dzisiaj marki luksusowe, a skupiamy się na modelach, które widujemy na drogach częściej. Skoro tak ciężkie są elektryki, to jak wypada na tle powyższych przykładów Tesla? Najmocniejszy Model X Plaid nie jest tak ciężki jak Europejczycy. Autokatalog podaje, że masa własna 1000-konnej Tesli to 2455 kg, a masa z kierowcą 2530 kg. W dużych miastach częstym widokiem jest także Porsche Cayenne, ale ono również nie gra w tej samej kategorii wagowej co wymienieni giganci. Sprawdziliśmy wersję z wtyczką. Masa własna to 2425 kg, a DMC - 3125 kg.

Sporo waży także nowy Jeep Grand Cherokee w najwyższej wersji wyposażenia, ale do gigantów również mu brakuje. 2428 kg masy własnej i DMC na poziomie 3110 kg na Niemcach wrażenia nie zrobi. Rywalizować może z nimi za to przedłużona odmiana nowego Range Rovera. Autokatalog podaje, że masa własna 530-konnego Range Rovera to 2650 lub 2730 kg, a DMC - aż 3430 lub 3480 kg. Jednak czy często będziemy się natykać na tego giganta? Cennik takiej wersji otwiera prawie milion złotych. Bardzo lubiany duży SUV przez Polaków XC90 w wydaniu hybrydowym T8 wypada na tym tle blado. XC90 T8 legitymuje się 2350 kg masy własnej.

Na sam koniec zostawiliśmy ciekawostkę. Rolls-Royce Cullinan z pewnością nie jest i nigdy nie będzie częstym widokiem, ale da się go kupić w polskim salonie, a także natknąć na drodze. Jeśli mieliście już okazję obok niego jechać, to na pewno zrobił na was wrażenie kolosalnymi rozmiarami. Cullinan jest nawet większy od GLS-a i X7. Mierzy aż 5341 mm długości, a pod maską ma wielki silnik V12. Masa? Wymieniliśmy dzisiaj cięższe SUV-y, ale nie dużo cięższe. RR Cullinan waży 2660 kg masy własnej, 2735 kg z kierowcą 2735 kg, a DMC to 3290 kg.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.