BMW ograniczy zasięg elektryków? 1000 km maksymalnie

Według BMW, ich przyszłe samochody elektryczne nie przekroczą 1000 km zasięgu. Powód? Nie jest to konieczne według nich.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Samochody elektryczne mają cały czas problem z dwiema kwestiami. Pierwsza to długość czasu ładowania. Druga to zasięg. BMW ma coś ciekawego do powiedzenia w tej drugiej kwestii.

Zobacz wideo Nowe BMW serii 4 Coupe na ulicach Warszawy. Nie zgadniecie, kto o nim opowiada

Na początku tego miesiąca bawarska firma przekazała, że zamierza przejść na nowy projekt swoich akumulatorów z platformą Neue Klasse. Od połowy tej dekady bawarska firma zastosuje ogniwa okrągłe, które zastąpią obecne ogniwa pryzmatyczne. To, jak twierdzi BMW, przyniesie wiele korzyści, a wśród nich jest również zwiększony zasięg. Producent samochodów patrzy na 1000 kilometrów między ładowaniami. I tutaj ciekawostka, nie zamierzają przekroczyć tego zasięgu.

BMW przewiduje, że nowe akumulatory zostaną wprowadzone w 2025 r. i zapewnią większy zasięg o 30 proc. We flagowych pojazdach elektrycznych marki oznacza to, że zasięg między dwoma ładowaniami będzie wynosił około 1000 km. Dyrektor BMW Thomas Albrecht potwierdził w ostatnim wywiadzie dla Autocar, że ich firma nie planuje wykraczać poza tę liczbę.

18-latek rozbił BMW na drzewieBMW rozbite na drzewie. Autem jechały cztery młode osoby

Baterie Gen6 mają być bardziej wydajne niż te z Gen5, ale nie przekroczą wcześniej wspomnianego zasięgu, chociaż Albrecht potwierdził, że byliby w stanie.

Według zapewnień BMW, nowe baterie będą w stanie być ładowane z mocą 270 kW, czyli ponownie o 30 proc. szybciej niż obecnie. Według zapewnień Bawarczyków, żywotność baterii nie skróci się.

W przypadku platformy Neue Klasse BMW zastosuje nowe i bardziej kompaktowe akumulatory o średnicy 46 milimetrów i dwóch dostępnych wysokościach w zależności od zastosowania. Również chemia ogniwa zostanie zmieniona, aby uwzględnić większą zawartość niklu po stronie katodowej, podczas gdy zawartość kobaltu zostanie zmniejszona. W rezultacie baterie Gen6 będą miały o 20 lub więcej procent większą wolumetryczną gęstość energii. Szacuje się również spadek wagi o 10-20 procent.

Więcej o: