Wyścig elektryków. Ford, Volkswagen i Kia stanęły na starcie [WIDEO]

Ford Mustang Mach-E, Kia EV6 oraz Volkswagen ID.4 GTX stanęły do wyścigu równoległego. Różnice mocy widać w trakcie, ale nie na starcie.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Elektryki weszły szturmem na rynek i jest ich tyle obecnie, że klienci niekiedy mogą mieć problem, który wybrać. Przykład crossoverów pokazuje, że trudno jest wybrać najlepszy. Całe szczęście jest internet, który sprawdza tego typu rzeczy.

Zobacz wideo Jaki jest nowy ford mustang? Recenzujemy

Carwow sprawdził jak crossovery trzech popularnych marek sobie poradzą w wyścigu równoległym. Są to: Ford Mustang Mach-E, Kia EV6 i topowy Volkswagen ID.4 GTX. Każdy z napędem na wszystkie koła.

 

Mach-E wyposażony jest w dwa silniki i dysponuje 353 KM mocy oraz 580 Nm momentu obrotowego. Waży 2198 kg.

Volkswagen ID.4 GTX ma mniej mocy, bo 303 KM i 470 Nm. Również ma napęd na wszystkie koła, ale jest cięższy i waży 2224 kg.

Ostatnia jest Kia EV 6, która z mocą plasuje się na środku – 329 KM, ale za to ma największy moment obrotowy wynoszący 605 Nm. Jest również najlżejszy – 2090 kg.

Cała trójka rywalizowała w dwóch wyścigach równoległych, ze startem z miejsca. W pierwszym z nich trio wystartowało mniej więcej równo, ale ich różnice w osiągach stały się bardziej widoczne w trakcie wyścigu. Drugi wyścig nie różnił się zbytnio, samochody jechały w tej samej kolejności.

Toyota bZ4X zbudowana na platformie eTNGAIle energii gromadzi auto elektryczne? 6 tys. razy więcej niż telefon

Na ćwierć mili najszybsza była Kia z wynikiem 13,6 s., Mustang osiągnął czas niewiele gorszy, bo 13,9 s. Volkswagen z kolei zajął jak łatwo się domyślić ostatnie miejsce z czasem 14,3 s.

Wyniki nie zmieniły się również podczas dwóch kolejnych wyścigów, ale tym razem start odbył się, gdy samochody były w ruchu. Kia wygrała pod kątem skuteczności hamulców.

Może zarówno Kia jak i Ford są szybsze od Volkswagena, ale w przypadku tego typu samochodów prędkość i osiągi nie są kluczowe przy wyborze. Warto jednak sobie zdawać sprawę z tego co, który samochód potrafi.

Więcej o: