Nowa Honda Civic Type R jest mocniejsza i szybsza. Trzeba w to uwierzyć, bo danych brak

Honda Civic Type R nowej generacji została zaprezentowana światu. Japończycy nową odsłoną hot hotcha świętują 25-lecie kultowego, sportowego hatchbacka oraz 50 lat modelu Civic. Auto jest podobno mocniejsze i szybsze w stosunku do poprzednika.

Nowość Hondy zachowała wszystko to, za co fani gorących kompaktów pokochali ten samochód. Auto ma sportową stylistykę, na tylnej klapie można liczyć na wielkie skrzydło, a wnętrze otrzymało klasyczne czerwone dodatki, świadczące o sportowym temperamencie Civica Type R. Lekkie przednie fotele sportowe, z tapicerką pokrytą materiałem o fakturze zamszu, mają być gwarancją komfortu i wygody pokonywania zakrętów zarówno na torze jak i podczas długich podróży.

Z komunikatu prasowego dowiadujemy się, że nowa Honda Civic Type R została zaprojektowana, by zapewnić bardziej ekscytujące doznania za kierownicą niż wszystkie wcześniejsze generacje, inspirowane długą tradycją sportowych modeli i duchem wyścigów. Japończycy informują również, że samochód jest mocniejszy i szybszy od poprzednika. Potwierdzenia w liczbach na takie twierdzenie niestety nie ma i musimy uwierzyć Hondzie na słowo. Żadne dane techniczne nie zostały na razie opublikowane.

 

Nowa Honda Civic Type R jest napędzana wysokoobrotowym silnikiem 2.0 VTEC uzbrojonym w turbodoładowanie. Mowa dokładnie o jednostce z poprzednika, w której wprowadzono zmiany. Jednostka po modernizacji jest najmocniejszym motorem zastosowanym w historii Civica Type R. To oznacza, że moc musi przekraczać 320 koni mechanicznych, bo tyle było w ostatnim Type R. Zmiany w silniku objęły zastosowanie innej turbosprężarki, aby zwiększyć maksymalną moc i poprawić przepływ strumienia powietrza doładowującego.

Z teczki prasowej można się również dowiedzieć o poprawie maksymalnego momentu obrotowego i prędkości maksymalnej w porównaniu z parametrami poprzedniej generacji modelu. Ma to sprawiać, że Civic Type R będzie należeć do samochodów o najwyższym współczynniku maksymalnej mocy na litr pojemności skokowej w swojej klasie.

Napęd na przednią oś przekazuje sześciostopniowa manualna skrzynia biegów. Zmodyfikowany system Rev-match, podbijający obroty przy redukcji z funkcją Auto Blip, ma zapewniać idealne dostosowanie prędkości obrotowej podczas zmiany biegów, pomagając w uzyskaniu wysokiej stabilności na wejściu w zakręt. Zaprojektowana do pracy na torze skrzynia biegów zyskała sztywną dźwignię i poprawioną prowadnicę drążka zmiany biegów, ułatwiające pewną i precyzyjną zmianę przełożeń.

Honda Civic Type RHonda Civic Type R Fot. Honda

Kierowca do wyboru będzie miał zaprogramowane charakterystyki ustawienia auta (praca silnika, układu kierowniczego, zawieszenia, brzmienie silnika). Oprócz trybów Comfort, Sport i +R wprowadzono nowy tryb "Individual" który umożliwia personalizację parametrów z uwzględnieniem własnych preferencji i wrażeń z jazdy. Lekkie 19-calowe obręcze kół obuto w opony Michelin Pilot Sport 4S.

Udoskonalony układ hamulcowy Brembo zachowuje dwuelementowe tarcze z poprzedniej generacji, dzięki czemu daje kierowcy dobre wyczucie siły hamowania i charakteryzuje się dłuższą żywotnością. W nowym modelu ulepszono system kontroli temperatury i chłodzenia powietrzem poprzez zmodernizowaną chłodnicę, co zapewnia długotrwałe korzystanie z najwyższych osiągów podczas intensywnej eksploatacji. Potrójny układ wydechowy, charakteryzujący się zwiększoną modulacją brzmienia, poprawia odczucia akustyczne i jeszcze bardziej wzmacnia więź kierowcy z samochodem.

Najnowsza Honda Civic Type R trafi do sprzedaży w Europie, a pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się z początkiem 2023 roku. W gamie lakierów znajdziemy historyczny Championship White, uwielbiany przez fanów Hondy Type R, a także Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black i Sonic Grey.

Honda Civic Type RHonda Civic Type R Fot. Honda

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.