Nowa Honda Civic. Już jest, ale nie patrzcie na nią od tyłu

Honda oficjalnie zaprezentowała model jedenastej generacji. To samochód globalny, ale na razie firma pokazała sedan na rynek amerykański. Hatchback zadebiutuje później. Będzie miały zupełnie inny tył oraz hybrydowy napęd.

W USA Honda Civic pełni rolę budżetowego uniwersalnego auta, a za oceanem w tej klasie wciąż liczą się sedany. Co innego w Europie. Dlatego jedenasta wersja Civika przygotowana na Stary Kontynent będzie podobna technicznie, ale ubrana w nadwozie hatchback.

Zobacz wideo W Studiu Biznes Skoda i rozmowa z ekspertami na temat bezpieczeństwa rowerzystów

Kluczowe cechy nowej Hondy Civic zdaniem japońskiego producenta to:

  • Przestronne i przyjazne dla użytkowników wnętrze
  • Sztywne nadwozie i podwozie podwyższające poziom komfortu oraz właściwości jezdnych
  • Niższe: hałas, wibracje i drgania
  • Podwyższony poziom bezpieczeństwa

Kompaktowy Civic ma prawie pół wieku. Model pierwszej generacji zadebiutował na japońskim rynku w 1972 roku. Teraz czas na jedenastą. Jak zwykle pierwsza zadebiutowała wersja z klasycznym trójbryłowym nadwoziem przeznaczona głównie na rynek amerykański. Na europejskiego pięciodrzwiowego hatchbacka musimy jeszcze chwilę zaczekać.

Będzie wyglądał bardzo podobnie i miał jednakowe praktycznie zaprojektowane minimalistyczne wnętrze, w którym nic nie rozprasza uwagi kierowcy. Do jego dyspozycji oprócz dużego (9 cali) centralnego tabletopodobnego ekranu są cyfrowe wskaźniki oraz duża liczba klasycznych przycisków i pokręteł.

Projektanci Hondy są ich fanami i za to ich lubimy. Największy ekran będzie stanowił wyposażenie dodatkowe. W Ameryce na pewno, w Europie prawdopodobnie też. Standardem w tańszych wersjach ma być wyświetlacz o przekątnej 7 cali. Podobnie z cyfrowymi wskaźnikami. Wersja o przekątnej 10,2 cala pojawi się dopiero w droższych specyfikacjach. Podstawowym wyposażeniem będą zegary o przekątnej 7 cali.

Droższe wersje kompaktowej Hondy będą wyposażone w bezprzewodową łączność za pomocą Apple CarPlay i Android Auto. Amerykański Civic może być też wyposażony w zestaw audio Bose z 12-głośnikami.

Honda Civic sedan 11. genHonda Civic sedan 11. gen fot. Honda

Nowy Civic wydoroślał: urósł i spoważniał 

Nowa Honda Civic nie wygląda szczególnie pięknie, ale tym razem to nie wygląd ma być jej zaletą. Raczej dojrzałość przestronność i użyteczność na co dzień. Jest sporo większa od poprzednika. Ma 467,4 cm długości, 180 cm szerokości i 141,5 cm wysokości, a rozstaw osi mierzy 273,6 cm.

Poza tym istnieje szansa, że europejski model będzie miał bardziej świeżą stylistykę, a walory techniczne pozostaną. Na pewno będzie wyposażony w napęd hybrydowy. Pojemność bagażnika (419 litrów) nieco rozczarowuje, ale zobaczymy jaka będzie w hatchbacku.

Amerykańską odmianę napędzają wolnossące lub turbodoładowane silniki benzynowe, ale strategia japońskiej firmy na Starym Kontynencie jest inna. Cała gama pojazdów tej marki będzie mieć hybrydowe albo elektryczne napędy. Honda ma do wyboru dwa hybrydowe napędy e:HEV. Pracują w modelach Jazz i CR-V, a wkrótce i w nowym HR-V. Oba są skonstruowane w podobny sposób, chwalone przez specjalistów i oszczędne.

Różnią się mocą i zastosowanym silnikiem spalinowym. Słabsza wersja z silnikiem o poj. 1,5 litra rozwija systemową moc 109 KM lub 131 KM. Mocniejsza z dwulitrowym silnikiem osiąga 184 KM. Honda Civic wciąż ma być europejskim bestsellerem tej marki, więc powinny do niej trafić oba napędy.

Honda Civic sedan 11. genHonda Civic sedan 11. gen fot. Honda

Nowa Honda Civic. To pierwsze takie poduszki na świecie

Na pewno pozostaną zaprezentowana w modelu z USA systemy dbające o bezpieczeństwo podróżujących. Chodzi o poduszki powietrzne o innowacyjnej konstrukcji. Przednie dla kierowcy i pasażera z przodu mają chronić przez urazami mózgu i odcinka szyjnego kręgosłupa. Poduszka kierowcy ma kształt amerykańskiego pączka, a ta dla pasażera jest trzykomorowa. Rozwiązanie Hondy ma zapewnić lepszą ochronę w czasie uderzenia w przeszkodę pod kątem zapobiegając obracaniu się głowy pod wpływem przyspieszenia.

Podobno to pierwsze rozwiązanie tego typu na świecie. Po raz pierwszy w Civiku będą mu towarzyszyć boczne poduszki dla pasażerów z tyłu. Wszystkich airbagów jest aż dziesięć.

Nowy Civic jest wyposażony również w poprawiony elektroniczny system Honda Sensing. Składa się z szerokokątnej kamery badającej sytuację przed autem oraz nowych asystentów jazdy w korku i awaryjnego hamowania przy niskich prędkościach.

Nowa Honda Civic sedan na rynek amerykański będzie produkowana w Kanadzie (Alliston, Ontario). Później dołązy do niego hatchback z zakładów Hondy w USA (Greensburg, Indiana). Model o spadającej linii dachu i pokrywie bagażnika otwierającej się razem z szybą przeznaczony na rynek europejski będzie po raz pierwszy od dawna płynął do nas z japońskiej fabryki Hondy. Ale musimy na niego poczekać. Na pewno zadebiutuje i znajdzie się w sprzedaży jeszcze w 2021 roku.

Honda Civic sedan 11. genHonda Civic sedan 11. gen fot. Honda

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.