Nowa hybrydowa Honda HR-V. Lepiej dobrze niż dużo

Honda HR-V to nieduży SUV z hybrydowym napędem. W sam raz dla Europy. Będzie tylko w jednej wersji napędowej i w minimalistycznym stylu, charakterystycznym dla tego producenta. Japońska firma wie, za co cenią ją klienci.

Minimalizm Hondy jest uderzający w każdym aspekcie europejskiego oferty. Po pierwsze nie jest zbyt szeroka, bo ograniczona do najważniejszych modeli. Po drugie te nie są oferowane w zbyt wielu wersjach. Po trzecie mają eleganckie oszczędne projekty nadwozi i wnętrz.

Zobacz wideo Do Studia Biznes przyjechał samochód roku WCOTY: elektryczny Volkswagen ID.4

Jest też spora szansa, że będą zużywać minimalne ilości paliwa, bo wszystkie zostaną wyposażone w nowoczesne napędy. Jeśli nie elektryczne, to hybrydowe skonstruowane według własnego projektu Hondy.

Teraz do tej niewielkiej czeredy dołączyła nowa Honda HR-V. To idealny samochód na Europę. Jest zgrabnym SUV-em kompaktowych rozmiarach i opadającej linii nadwozia. Na początek jednak zła wiadomość następca Hondy HR-V nie jest kompletnie nowym modelem, tylko kompleksową modernizacją aktualnego.

Honda HR-V e:HEVHonda HR-V e:HEV fot. Honda

Honda HR-V wygląda bardzo nowocześnie

Da się do zauważyć po rozmiarach nowego modelu, które są praktycznie identyczne oraz po liniach najważniejszych elementów nadwozia. Jednak karoseria została gruntownie przestylizowana, a projektanci osiągnęli znakomity efekt. Honda HR-V wygląda bardzo elegancko i nowocześnie, jej sylwetka nie zestarzała się. Poza Mazdą, tylko Honda w ostatnich latach osiąga mistrzostwo jeśli chodzi o minimalizm i elegancję nowych modeli.

Honda HR-V ma około 4,3 metra długości, 1,8 metra szerokości oraz 1,5 metra wysokości. Prześwit wzrósł o 1 cm, a linia dachu obniżyła się o dwa. Rozstaw osi raczej się nie zmienił i pewnie wciąż mierzy 261 cm. Nowoczesna atrapa chłodnicy, która stanowi integralną część nadwozia robi bardzo dobre wrażenie.

Podobnie jest z zupełnie nowym wnętrzem, w którym wygospodarowano w nim więcej miejsca, niż w aktualnym modelu. Jedno i drugie widać na pierwszy rzut oka. Kierowca ma siedzieć o 1 cm wyżej niż wcześniej na fotelu o nowej konstrukcji, w którem zamiast sprężyn użyto bardziej wygodne maty. Pasażerowie siedziący w drugim rzędzie mają mieć o 3,5 cm więcej miejsca na kolana.

Dzięki sprytnemu projektowi ze zbiornikiem paliwa umieszczonym w przedniej części samochodu udało się zachować cechę charakterystyczną modeli Hondy: tylną kanapę Magic Seats, która bardzo łatwo się składa na różne sposoby, umożliwiające praktyczne wykorzystanie przestrzeni.

Również z tego powodu dodatkowe komponenty hybrydowego napędu nie ograniczają miejsca w kabinie pasażerskiej. Przede wszystkim jednak zwraca uwagę jej projekt. Jest bardzo prosty i praktyczny, nie pozbawiono jej tradycyjnych przycisków i pokręteł, służących do obsługi najważniejszych funkcji, takich jak klimatyzacja i zestaw audio. Ten używa nowego centralnego ekranu dotykowego o przekątnej dziewięciu cali i współpracuje zarówno z Android Auto jak i Apple CarPlay. Z tym ostatnim również bezprzewodowo.

Drugi siedmiocalowy wyświetlacz umieszczono przed kierownicą. Informuje o podstawowych parametrach samochodu i hybrydowego napędu zastosowanego w nowej Hondzie HR-V. Napęd e:HEV ma konstrukcję podobną do tego zastosowanego w modelu Jazz, ale jego moc podniesiono do 131 KM.

Honda HR-V e:HEVHonda HR-V e:HEV fot. Honda

Napęd e:HEV znamy z mniejszego Jazza. W Hondzie HR-V ma moc 131 KM

O oszczędność dbają dwa silniki elektryczne współpracujące z benzynowym o poj. 1,5 litra, który przez większość czasu zajmuje się ładowaniem akumulatorów za pośrednictwem jednego z nich (generatora) oraz napędzaniem przy użyciu drugiego z elektrycznych silników. Taka konstrukcja przez większość czasu pracuje jak hybryda szeregowa, w której silnik spalinowy nie napędza bezpośrednio kół.

Napęd e:HEV Hondy w aktualnie dostępnych modelach działa sprawnie i jest oszczędny. Ma też prostą konstrukcję, która nie wymaga stosowania klasycznej skrzyni biegów. Z pewnością tak samo będzie w nowym modelu HR-V. Kierowca ma w nim do wyboru kilka trybów jazdy: Sport, Normal i Econ oraz wielopoziomową regulację odzyskiwania energii przez hamowanie silnikiem w trybie B.

Wyposażenie modelu HR-V ma być dosyć bogate, zwłaszcza jeśli chodzi o elektroniczne układy dbające o bezpieczeństwo w przypadku ryzyka kolizji z pieszymi i pojazdami. Będzie również adaptacyjny tempomat ACC i układ ostrzegający o pojazdach w tzw. martwym polu, którego zasięg wzrósł z 3 do aż 25 metrów. Całe wyposażenie tej kategorii zostało skupione pod nazwą Honda Sensing i wyposażone w lepsze niż wcześniej czujniki oraz kamery.

Zobacz wideo Nowa Honda HR-V e:HEV

Honda HR-V znajdzie się w sprzedaży na polskim rynku pod koniec 2021 roku. Klienci zainteresowani jej zakupem mogą już się zgłaszać za pośrednictwem strony przygotowanej przez producenta, chociaż ceny nie zostały jeszcze podane.

Nowy model HR-V na pewno nie będzie najtańszym, najszybszym ani najbardziej efektownym niedużym SUV-em na rynku gęstym od konkurentów. Japoński producent nie jest rynkowym gigantem, ale musi się z takimi mierzyć. Ma mu w tym pomóc unikalne podejście do tworzenia samochodów, które znajduje odzwierciedlenie w ich projektach oraz jest odczuwalne w czasie jazdy.

Honda HR-V e:HEVHonda HR-V e:HEV fot. Honda

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.