W Warszawie pojawią się nowe karetki pogotowia. Przygotowano je na bazie Fiata Ducato
Na ulice Warszawy wyjedzie łącznie 16 pojazdów pogotowia ratunkowego, które w 2020 roku zostały zakupione przez Wojewódzką Stację Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" SPZOZ w Warszawie.
Kolejne 10 nowoczesnych karetek na bazie Fiata Ducato
Pierwsze sześć sztuk trafiło już do służby pod koniec 2020 roku. Teraz wydano kolejnych 10 pojazdów, które w najbliższym czasie zaczną pomagać pacjentom w stolicy. Mają być wykorzystywane do ratowania w najcięższych przypadkach zagrożenia życia. Również tych spowodowanych przez chorobę COVID-19.
Wszystkie 16 karetek zostało zbudowanych na bazie samochodu dostawczego Fiat Ducato i dostosowanych do standardu ambulansu typu C, czyli najbardziej zaawansowanego z możliwych. Przerobieniem pojazdów na ambulanse zajęła się polska firma AMZ-Kutno S.A.
Warszawa. Nowe ambulanse na bazie Fiatów Ducato fot. materiały prasowe / Stellantis
Karetki powstałe na bazie Fiata Ducato fabrycznie wyposażone są m.in. w systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS, ASR (system kontroli trakcji), EBD (skraca drogę hamowania) czy ESP (stabilizuje tor jazdy). Ponadto zarówno z przodu, jak i z tyłu mają założone wentylowane hamulce.
W każdym Ducato dostosowanym na potrzeby medyków znajduje się mobilny defibrylator z możliwością teletransmisji danych do centrum (może zostać wykorzystany do przeprowadzenia zdalnej konsultacji lekarza jeszcze w drodze do szpitala), transporter, nosze oraz urządzenia do mechanicznej kompresji klatki piersiowej.
Dodatkowo na pokładzie karetki do dyspozycji ratowników oddano trzy niezależne instalacje elektryczne (dwa o napięciu 230V i jedno 12V), instalację tlenową, system oświetlenia oparty o diody LED oraz automatyczną klimatyzację i ogrzewanie. Wewnątrz karetek znajdują się dwa miejsca siedzące w przedziale medycznym, oddzielone przegrodą z oknem od kabiny kierowcy.
Karetki mają szczególnie przydać się zwłaszcza teraz, podczas pandemii koronawirusa. Jak podaje WSPRiTS, nie dość, że od początku pandemii w Warszawie zwiększyła się liczba podejmowanych interwencji, to jeszcze dodatkowe transporty chorych na COVID-19 wymagają wykorzystania większej liczby karetek.
-
"Pojechałem po pewne 16 tysięcy, na miejscu zaproponowali mi 12", czyli jak działają komisy
-
"Paaarostatkiem w piękny rejs". Nie statkiem na parę, ale busem na ropę można podróżować jak Krzysztof Krawczyk
-
Via Carpatia ciągle w budowie. Nowy fragment S19 poprowadzi przez Siemiatycze
-
Jazda na zbyt niskich obrotach może być bardzo kosztowna. Zapomnij o słowach instruktora
-
Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków
- Czy ładowanie hybryd typu plug-in podczas jazdy się opłaca? Wyniki nas zaskoczyły
- Triki i podstępy handlarzy samochodów, które wykryjesz samodzielnie. Wystarczą zdjęcia
- 20 rzeczy, których nie wiecie o Ferdynandzie Porsche. Wszystkie sekrety wielkiego konstruktora i wynalazcy
- Tesla kontra taksówka Waymo na tej samej trasie. Czy wsiedlibyście do auta bez kierowcy? [WIDEO]
- Znamy ceny Toyoty Mirai w Polsce. Dotrzymali obietnicy i jest dwójka z przodu
Forum
- Why U.S. Malls Are Disappearing i e-grazyny (16)
- OT - jak to jest, że jest odwrotnie....? (61)
- rakieta SpaceX wybuchła - piękna katastrofa:) (15)
- Wreszcie jakaś optymistyczna wiadomość ? (33)
- OT Vogon - Włochy, pytanie (74)
- "OT", przykrość ? (19)
- Udupią kierowcę Seicento? (14)
- Nie narzekajcie na ceny... (25)
- Engine, jak ty sie zalapales na Ameryke? (97)
- Jak się sprzedaje do komisu... (30)