Audi Q5 Sportback pojawiło się w końcu w ofercie marki z Ingolstadt. Za modną wersję nadwozia zapłacimy co najmniej 220 700 zł. To o 33 700 zł więcej, niż w przypadku Q5 z klasyczną bryłą.
Modę na SUV-y o stylistyce coupe zapoczątkowało w 2008 roku BMW X6. Choć mało kto wróżył sukces takiej sylwetce, po kilkunastu latach modele tego typu wyrosły jak grzyby po deszczu. Bezpośrednim konkurentem Audi Q5 Sportback jest choćby BMW X4 czy Mercedes GLC Coupe. Tylko że te modele od początku były projektowane jako SUV-coupe. W przypadku modelu Q5, który jest tradycyjnym SUV-em, projektanci mieli nieco więcej roboty.
Wersja Sportback wyjściowo jest o 33 700 zł droższa od "zwykłego" Q5, ale różnica w cenie jest poniekąd uzasadniona wersją silnikową. Bazową propozycją w gamie Sportbacka jest bowiem wersja 40 TDI z silnikiem wysokoprężnym o mocy 204 KM, za którą zapłacimy wspomniane 220 700 zł. Wyżej stoi benzynowy wariant 45 TFSI (silnik 2.0 o mocy 265 KM) za kwotę 236 700 zł. Tymczasem bazową propozycją w gamie Q5 jest 35 TDI (za 187 tys. zł). Wersja 40 TDI kosztuje 205 tys. zł, a odmiana 45 TFSI - 221 tys. zł.
Wersja Sportback występuje także w sportowej wersji SQ5 Sportback. Tam pod maską znajdziemy wysokoprężny silnik V6 o objętości skokowej trzech litrów. Moc 341 KM trafia oczywiście na cztery koła za pośrednictwem napędu quattro. Cena wersji Sportback zaczyna się od 351 200 zł, a odmiany z tradycyjnym nadwoziem SUV - od 338 900 zł. Czyli w przypadku sportowej wersji SQ5 za ciekawszą wersję nadwozia dopłacamy 12 300 zł.
Bazowy Mercedes GLC 200 d Coupe kosztuje 205 400 zł, a wersja z napędem 4Matic - 215 900 zł. W przypadku BMW X4 bazowa wersja 20i xDrive kosztuje 205 100 zł.