Zmiany są drobne. Japończycy wyszli z założenia, że nie ma sensu diametralnie poprawiać tego, co dziś idealnie trafia w gusta klientów. I słusznie. Przód otrzymał nowy, błyszczący, chromowany na ciemno panel. Zastąpił on wcześniejszą kombinację czerni i chromu nad wlotem powietrza. Przedni zderzak ma teraz głębiej umieszczone wloty powietrza, w których znajdują się okrągłe światła przeciwmgielne, a reflektory otrzymały w standardzie soczewki z przeprojektowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej.
Do zmian zastosowanych z przodu nawiązują modyfikacje tylnej części nadwozia - na klapie bagażnika również pojawił się element ozdobny chromowany na ciemno. Co więcej? Bogatsze wersje wyposażenia otrzymały nowe, 17-calowe felgi wykonane z lekkiego stopu, a układ wydechowy zakończono chromowaną nasadką. W najbogatszej wersji Executive przednie reflektory i tylne lampy zespolone wykonano w całości w technice LED.
W odświeżonej Hondzie HR-V do wyboru jest osiem lakierów, w tym jeden zupełnie nowy Midnight Blue Beam Metallic. Pozostałe to: Milano Red, perłowe lakiery Platinum White i Crystal Black oraz lakiery metalizowane Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue i Ruse Black.
Swą popularność HR-V zawdzięcza nie tylko eleganckiej, ponadczasowej stylistyce, ale też praktycznym rozwiązaniom we wnętrzu. Poliftingowa wersja wciąż dysponuje opracowanym przez inżynierów Hondy systemem składania tylnej kanapy Magic Seat. Przednie fotele zostały przeprojektowane - poduszki siedzenia i oparcia zapewniają lepsze trzymanie zwłaszcza na wysokości ramion. Dodatkowo, standardową tapicerkę wykonano z tkaniny wyższej jakości, podczas gdy modele z najbogatszym wyposażeniem otrzymały połączenie tkaniny i skóry ozdobionych podwójnymi szwami dodającymi wnętrzu atrakcyjnego wyglądu.
Poliftingowa Honda HR-V została wprowadzona na zupełnie nowy poziom pod względem redukcji hałasu. Wyciszenie nie skończyło się na dodaniu nowych mat wygłuszających w przegrodzie czołowej i nadkolach, w strukturze bagażnika i drzwiach. HR-V po raz pierwszy dostępny jest z funkcją aktywnej redukcji hałasu (ANC). Za pomocą dwóch mikrofonów umieszczonych w kabinie, monitoruje ona dźwięki o niskiej częstotliwości, a następnie precyzyjnie je eliminuje sygnałami audio "w przeciwfazie", emitowanymi przez głośniki.
Od premiery, Honda HR-V z roku modelowego 2019 jest dostępna z oszczędnym i sprawdzonym 1,5-litrowym wolnossącym silnikiem benzynowym i-VTEC o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 155 Nm. Auto z tym motorem wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy, a wersja z przekładnią bezstopniową CVT – w 11,2 sekundy. Honda deklaruje, że HR-V z tym silnikiem zużywa średnio 5,3 l benzyny na 100km.
Wolnossące 1.5 nie jest nowością w HR-V, ale silnik poddano pewnym modyfikacjom. Obniżono współczynnik tarcia między tłokami a gładziami cylindrów. Również prowadnice łańcucha rozrządu otrzymały nową powłokę redukującą tarcie, co zwiększyło trwałość i sprawność silnika.
Wiosną 2019 roku, do oferty dołączy 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO, przeznaczony dla zwolenników bardziej sportowych wrażeń za kierownicą. Moc? Aż 182 KM.
Honda HR-V to drugi SUV Hondy, który jest globalnym liderem sprzedaży w swoim segmencie. Większa Honda CR-V rywalizuje w plebiscycie The Best of Moto.pl o tytuł "Uniwersalnego Samochodu Roku". Tutaj możesz na nią zagłosować.