Silnik 1.0 EcoBoost Forda - opinie

Silnik 1.0 EcoBoost występuje w trzech wersjach, generując 100, 125 lub 140 KM mocy maksymalnej. Jakie są opinie na temat tej jednostki po latach eksploatacji?

Rewolucją w palecie napędowej Forda było wprowadzenie do oferty Focusa trzeciej generacji trzycylindrowego benzynowego silnika 1.0 EcoBoost.

Nowa jednostka napędowa miała zastąpić polecany przez mechaników wolnossący 1.6 generujący moc 100-115 KM.

W zależności od wersji, nowość inżynierów Forda dysponuje mocą 100, 125, a nawet 140 KM. Wysoką wydajność silnika udało się uzyskać stosując turbosprężarkę (ze zmienną geometrią w mocniejszych odmianach) i bezpośredni wtrysk paliwa.

Przeczytaj także: Silnik 1.2 TSI - opinie

Silnik 1.0 EcoBoost - zalety

Dla ograniczenia kosztów produkcji zastosowano napęd rozrządu realizowany paskiem – koszt wymiany to około 800 złotych. Producent określił interwał wymiany paska na 240 tysięcy kilometrów lub 10 lat – mechanicy sugerują by skrócić okres wymiany o połowę dla bezpieczeństwa.

Do największych zalet EcoBoosta należy elastyczność nieosiągalna dla wolnossących odpowiedników. Sprawna jazda w ruchu miejskim bądź w trasie, nie wymaga korzystania z wysokich obrotów, co w oczywisty sposób przekłada się na zużycie paliwa.

Focus z opisywanym silnikiem w mieście konsumuje 7-8 litrów benzyny na 100 km, zaś poza nim nawet poniżej 6 litrów na setkę.

Przeczytaj także: Silnik 1.2 TCe - opinie

Silnik 1.0 EcoBoost - opinie i typowe usterki

Zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa przekreśla ekonomiczny sens montażu instalacji gazowej. Dodatkowo, jednostka jest wrażliwa na jakość tankowanego paliwa – ewentualne uszkodzenie spowodowane niską jakością surowca oznacza regenerację wtryskiwaczy za 600-800 złotych za sztukę.

Wytrzymałość turbosprężarki zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy i regularnego serwisowania – wymiana oleju co 10-15 tysięcy kilometrów.

W egzemplarzach użytkowanych zgodnie z zaleceniami specjalistów, turbodoładowanie wytrzymuje około 200 tysięcy kilometrów. Regeneracja kosztuje 800-1500 złotych w zależności od zakresu prac.

Za nowy komponent trzeba zapłacić ponad 2 tysiące złotych. Dwumasowe koło zamachowe to wydatek rzędu 1500-1800 zł, a w komplecie ze sprzęgłem 2,5-3 tysiące zł.

Kilkuletni staż rynkowy udowodnił, że inżynierowie Forda się spisali. Na rynku wtórnym można spotkać egzemplarze z przebiegiem rzędu 300-350 tysięcy kilometrów. Poważne awarie występują rzadko i wynikają głównie z zaniedbań serwisowych.

Więcej o:
Komentarze (8)
Silnik 1.0 EcoBoost Forda - opinie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: HPP

    Oceniono 14 razy 6

    Nie rozumiem wylewanych złośliwości, pod adresem małych pojemnościowo silników. Producenci wytwarzają auta pod klienta - żeby była jasność, klientem jest osoba, która kupuje/leasinguje nowe auto w salonie. Tak pojmowany klient użytkuje auto w okresie od 3 do 10 lat. Auto jest wyprodukowane tak, aby w tym okresie nie rozpadło się, ani nie wystąpiła nadmierna kumulacja usterek. Januszowie zawołają zaraz: ale lepsze auto będzie miało większą wartość przy sprzedaży. Bzdura. Jeżeli kupuję nowe auto za 100 kPLN, w okresie 10 lat użytkowania zapłacę łącznie kolejne 100 kPLN za paliwo, serwis i ubezpieczenia, to możecie mi wierzyć, że w momencie zakupu nie interesuje mnie to, czy za 10 lat sprzedam je za 30 czy 20 kPLN.

  • Gość: Wąski

    Oceniono 14 razy 4

    Co za bzdury. Przejechałem tym autem 300000 km i trudno mi znaleźć element który nie uległ awarii. Ten samochód to szmelc.

  • Gość: kers

    Oceniono 1 raz 1

    mam dwa fordy pierwszy focus mk1 2003 r bez zadnej powaznej awari rewelacja drugo focus mk3 eco bost 1,0 125km 6 rok bez zadnej awari tylko tankowac bzdury piszą ci co mają audi czy bmw tylko tam kazda powazniejsza awaria kosztuje majątek wiec co tu jest szmelcem po naszych drogach ford akurat jest word

  • hart_brejker

    Oceniono 9 razy 1

    300000-350000, pewnie jeszcze z 2018r skrecony przez Janusza z 700000???

  • Gość: MarC0

    Oceniono 2 razy 0

    Już robię swapa do mojego Transita Customa! ;-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX