Silnik 1.2 TSI Volkswagena - opinie

Silnik 1.2 TSI Volkswagena występuje w trzech wariantach mocy, w których generuje 86, 105 lub 110 KM. Jakie są opinie na temat tego silnika po latach eksploatacji?

W 2009 roku w palecie jednostek napędowych grupy Volkswagena pojawił się małolitrażowy silnik 1.2 TSI.

Miał uzupełnić gamę silnikową aut segmentu B i C wypierając znane od lat wolnossące motory z pośrednim wtryskiem paliwa.

Silnik 1.2 TSI - konstrukcja

Nowatorska konstrukcja inżynierów koncernu VAG wykonana została z aluminium dla ograniczenia masy. Cztery ułożone w rzędzie cylindry przykryto 16-zaworową głowicą. Całość dopełnia bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarka. Silnik dysponuje mocą maksymalną 86, 105 lub 110 KM.

Początkowo, podobnie jak inne jednostki rodziny TSI, także 1.2 wyposażony został w napęd rozrządu realizowany z pomocą łańcucha.

Przeczytaj także: Silnik 1.2 TCe - opinie

Silnik 1.2 TSI - typowe usterki

Niestety, liczne wady fabryczne prowadziły do występowania szeregu usterek. Łańcuch rozrządu wyciągał się, a nawet pękał po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów prowadząc do zniszczenia silnika.

W 2012 roku wprowadzono poprawioną wersję motoru z paskiem rozrządu. Wspomniane problemy ustąpiły.

W codziennej eksploatacji, 1.2 TSI urzeka elastycznością i niskim zużyciem paliwa. Delikatne operowanie pedałem gazu skutkuje spalaniem na poziomie nawet 5 litrów poza miastem.

Podobnie jak w jednostce 1.0 EcoBoost Forda, bezpośredni wtrysk paliwa podważa sens montażu instalacji gazowej.

Przeczytaj także: Silnik 1.0 EcoBoost - opinie

Silnik 1.2 TSI - opinie

Zdaniem mechaników, największą bolączką 1.2 TSI jest niska trwałość poszczególnych elementów. Zaskakująco często dochodzi do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, turbosprężarka poddaje się nawet po 100 tysiącach kilometrów (regeneracja kosztuje 800-1500 złotych), zdarzają się także wypalenia tłoków. Najmniej problemów przysparza zacinający się zawór recyrkulacji spalin – dokładne czyszczenie rozwiązuje problem.

1.2 TSI bywa kapryśny, ale warto postawić na egzemplarze wyprodukowane po 2012 roku ze stosunkowo niewielkim przebiegiem i udokumentowaną historią serwisową. W Fabii lub Polo zapewnia dobre osiągi i niezłą elastyczność. Sprawdzi się nie tylko w mieście, lecz również w dłuższej trasie.

Więcej o:
Komentarze (44)
Silnik 1.2 TSI Volkswagen opinie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • zdzich02

    Oceniono 45 razy 15

    W VW z silnikami TSi jest on jedną z częsci eksploatacyjnych, którą co jakis czas trzeba wymienić. Oprócz tego nalezy wozić w bagażniku baniak oleju, ponieważ zużywają one skromnie tylko 1l oleju silnikowego na 1 tys. km. Dzięku temu nie trzeba go wymienić ponieważ cały czas jeździmy na nowym oleju.

  • Gość: XYZ

    Oceniono 6 razy 4

    Warto dodać, że w 2011 roku w czerwcu zmieniony został blok, koła i łańcuch rozrządu, prowadnice przez co problemów jest mniej. Ja użytkuje ten motor od 30 tyś.teraz mam prawie 80 tyś.km.i nie narzekam a kupiłem auto używane. Tajemnicą sukcesu jest olej. Maksymalnie 15 tyś.km.

  • Gość: klm

    Oceniono 16 razy 4

    goowno, jak wszystkie ostatnie VW...

  • Gość: jp

    Oceniono 15 razy 3

    Niemiecki szrot

  • Gość: GOSĆ

    Oceniono 19 razy 3

    NIe wiem co Wy robicie z tymi silnikami. Obecnie 147000. Rocznik 2014. 105KM.
    Zero probelmów. Z tym tylko że wymiana oleju co 15 000 a anie co 30 000km

  • Gość: Cez

    Oceniono 4 razy 2

    Artykuł napisany chyba na kolanie bez sprawdzania faktów. Skoro w 2012 wszedł nowy silnik na piasku to jakim cudem mój Rapid z 2014 ma jeszcze silnik na łańcuchy 1.2tsi 86KM?

  • Gość: Janusz Tychy

    Oceniono 12 razy 2

    To totalny zlom , mam Octavie 2012, 100 tys, dwa razy wymieniany lancuch , turbosprezarka, benzyna z wtryskow dostaje sie do oleju , konieczny remont kapitalny silnika , dotychczas na silnik wydalem 8 tys zl. i czeka mnie remont kapitalny. Pisalem skargi do VW w Polsce , nic nie pomaga.JAK CZYTACIE KOMENTARZ TO NIE KUPUJCIE TEGO ZLOMU

  • wedrowieczdaleka

    Oceniono 14 razy 2

    nie chcesz problemu nie jezdzij vw

  • zdzisiopierdzisio

    Oceniono 26 razy 2

    „Pięć liteów poza miastem” -mam 3,7 benzynę 370 KM -jak nie wariuję to 14,5 w mieście- wielka mi oszczędność. Nie reklamujcie firm które przez lata dymały klientów na swoje PORNODIESLE!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX