Rozgraniczanie marek wewnątrz koncernów ma charakter wizerunkowy. Użytkownicy Cupry nie chcą być kojarzeni wprost z Seatem, a Polestara z Volvo. Tym samym, pierwszy w historii sportowy model pod własnym szyldem przetrze szlaki dla kolejnych aut w gamie.
Mimo, że Polestar 1 wygląda jak prototyp, jest modelem produkcyjnym. Niestety, dostępnym nie dla każdego, bowiem tylko dla 500 wybrańców rocznie. Taki wolumen określił producent. Dodatkowo, sportowe coupe będzie oferowane w ramach miesięcznego abonamentu. Ustalona kwota obejmie wszelkie koszty związane z eksploatacją samochodu na gwarancji. Ponadto, klient otrzyma pakiet door-to-door z mechanikiem i obsługą techniczną. Na czas ewentualnej naprawy otrzyma pojazd zastępczy.
W zależności od wybranego pakietu, auto trafiło do klienta na 2-3 lata. Serwisem zajmą się wybrane, autoryzowane serwisy Volvo.
Żadne Volvo dotychczas nie oferowało użytkownikowi tyle mocy. Polestara wyposażono w dwa silniki elektryczne umieszczone z tyłu o łącznej mocy 218 koni mechanicznych. Po naładowaniu akumulatorów, auto przejedzie na prądzie 150 kilometrów. Jako, że jest to hybryda, po maską umieszczono 2-litrowy, rzędowy silnik spalinowy. Sumarycznie, układ generuje aż 600 KM i 1000 Nm. Osiągi nie są znane, ale możemy podejrzewać, że sprint do setki będzie trwać około 4 sekund. Aktywne zawieszenie Ohlinsa ma gwarantować pewne prowadzenie. Za wytracanie prędkości odpowiedzialne będą komponenty przygotowane przez firmę Akebono.
Ciekawostkę stanowi też dostęp do samochodu. Producent zrezygnował z klasycznego kluczyka, w miejsce którego zaoferował aplikację na smartfona. Tym samym, leasingobiorca będzie mógł upoważniać inne osoby do korzystania z pojazdu.
Polestar 1 wymiarami odpowiada BMW serii 3 i Audi A4. Ma 4,5 metra długości. Bazuje na płycie podłogowej SPA, której użyto również do budowy Volvo S90. Od szwedzkiego krewniaka jest jednak krótszy o 65 centymetrów. Względem skandynawskiej limuzyny, mocno zmieniono proporcje widocznego na zdjęciach sportowca. Rozstaw osi zmniejszono o 32 cm, a o kolejne 20 skrócono tylną część auta. Warto wiedzieć, że poszycie hybrydy wykonano z lekkiego i wytrzymałego włókna węglowego. Ten materiał stosuje się również w samochodach torowych.
Polestar 1 jest pierwszym modelem w gamie. Na przyszły rok zapowiedziano premierę o rozmiar mniejszego auta z bezemisyjnym zestawem napędowym. Pojawi się też elektryczny SUV oznaczony numerem 3. Niewykluczone, że gamę uzupełni jeszcze crossover i praktyczna limuzyna.
Za produkcję modelu będzie odpowiedzialny zakład w chińskim Chengdu. Pierwsze egzemplarze powinny się pojawić na drogach i w niezależnych salonach sprzedaży już w przyszłym roku.