To nie koniec Dieselgate. Silniki po poprawkach bardziej awaryjne
Zamieszanie z silnikami Diesla dotyczy prawie wszystkich marek wchodzących w skład koncernu. W silnikach montowanych w autach marki Volkswagen, Seat, Audi, Skoda i Porsche stosowano oprogramowanie, które włączało się podczas czas testów poziomu zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Silnik emitował wtedy mniej szkodliwych substancji. Podczas akcji serwisowej zainstalowano nowe oprogramowanie pozbawione tej funkcji.
Użytkownicy samochodów w Wielkiej Brytanii sygnalizują większą awaryjność i spore problemy techniczne z silnikami, w których zainstalowano nowe oprogramowanie. Organizacja „Volkswagen Diesel Customer Forum” zrzeszająca użytkowników wadliwych samochodów domaga się, żeby instytucje państwowe dokładniej monitorowały poczynania Volkswagena w sprawie Dieselgate.
Członkowie grupy informują, że w samochodach pojawiają się problemy techniczne i awarie, a niektóre podzespoły silnika zużywają się szybciej. Powodem tych kłopotów mają być właśnie zmiany w oprogramowaniu. Na dodatek zwracają uwagę, że komunikat wystosowany przez Volkswagena do klientów sugerował, że wizyta w serwisie jest obowiązkowa. Podobnego zdania są użytkownicy samochodów w Niemczech.
Brytyjska firma prawnicza Harcus Sinclair poinformowała, że około 5 tys. z 10 tys. właścicieli samochodów zgłaszało problemu po wprowadzeniu poprawek. Ponad połowa zwróciła uwagę na zwiększone zużycie paliwa, a 41 proc. odnotowało pogorszenie mocy i dłuższy czas przyspieszenia do setki. Z kolei kilkanaście procent użytkowników zwracało uwagę, że ich auta dużo częściej niż przedtem przechodzą w tryb awaryjny nie pozwalając na jazdę szybszą niż 30 km/h. Prawnicy reprezentujący tych użytkowników zapowiadają pozwy sądowe.
Brytyjski oddział Volkswagena twierdzi, że problemu nie ma, a na 700 tys. napraw problemy są jednostkowe. Podobnie wygląda sytuacja na polskim rynku. W całej Europie wezwano już do serwisów ponad 5 mln samochodów.
-
Kto porzuca Bugatti EB 110 w środku lasu? Spokojna głowa. Nikt!
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Volkswagen Multivan T7 przyłapany na północy. Nowy model zadebiutuje w 2021 roku
-
To nie awaria, tak na twoje auto działają mróz i śnieg. Sześć zimowych problemów
- Tylny napęd i auto do zabawy do 20 tysięcy zł. Osiem modeli. Zaczynamy oczywiście od BMW
- Ukradł samochód z dzieckiem w środku. Wrócił, żeby nakrzyczeć na matkę
- W Alpach spłonęło muzeum unikalnych motocykli. Wielki pożar na przełęczy Timmelsjoch
- Do miliona wciąż sporo brakuje. Po polskich drogach jeździ około 10 000 elektryków
- Za miesięc zadebiutuje nowa Honda HR-V. Będzie tylko hybrydą
Forum
- Pizdowatość drogowa. (52)
- Kuligi czas zacząć. (50)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (22)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (113)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (92)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (18)