Sportowy oddział marki, Ford Performance, ma powody do zadowolenia. Niedawno Amerykanie mogli się pochwalić, że Ford Mustang to najpopularniejszy sportowy samochód na świecie. Teraz dowiedzieliśmy się, że również w Europie Mustang nie dał konkurencji żadnych szans. Nie było to wcale oczywiste, bo kultowe amerykańskie auto oficjalnie na Starym Kontynencie zadebiutowało dopiero w 2015 roku. Wcześniej do Europy trafiały egzemplarze ściągnięte na zamówienie przez pasjonatów.
W 2016 r., podczas pierwszego pełnego roku sprzedaży, w Europie zamówiono ponad 15 tysięcy Mustangów. Największym rynkiem jest Zjednoczone Królestwo, gdzie sprzedano ok. 4,5 tysiąca z nich.
Ford pochwalił się, że króluje nie tylko na Wyspach. Mustang jest ulubionym sportowym autem także we Francji, Szwecji, Polsce, Czechach, Rumunii, Finlandii, Grecji oraz na Węgrzech. Niemcy pozostali wierni swoim ojczystym producentom.
Oczywiście z bardzo przystępnej ceny. Za stosunkowo niewielkie pieniądze można kupić bardzo mocny, kultowy i dostarczający mnóstwa frajdy z jazdy samochód. Również Polacy przekładają go nad podobnie wycenione, a częściej nawet droższe hot-hatche. W zeszłym roku Mustang wyprzedził m.in.: Hondę Civic Type R, Seata Leona Cupra i Volkswagena Golfa R.
Mustang nad Wisłą kosztuje 162 000 zł z Ecoboostem (2.3, 317 KM) i 183 000 zł w wersji z klasyczną V-ósemką (5.0, 421 KM).
Dla porównania, Golf R kosztuje wyjściowo 165 990 zł (2.0, 310 KM), Civic Type R - 146 800 zł (2.0, 310 KM), Leon Cupra - 136 600 zł (2.0, 300 KM), Audi S3 - 187 100 zł, Mercedes-AMG A45 - 188 600 zł (2.0, 381 KM).
Świetną sprzedaż Ford Mustang zawdzięcza oczywiście decyzji z 2015 r., aby kultowe auto stało się modelem globalnym. Od początku produkcji nowej generacji zakłady we Flat Rock (Michigan) opuściło aż 395 000 Mustangów, a prawie 100 000 z nich trafiło na eksport. Aktualnie Mustanga można w oficjalnej dystrybucji kupić w 140 krajach. W tym roku Ford zamierza dopisać do tej listy jeszcze 6 państw - to przykładowo Brazylia, ale też dość egzotyczne miejsca jak Wybrzeże Kości Słoniowej oraz Palau.
Na początku roku Ford zaprezentował nowego Mustanga po liftingu. Najważniejsze zmiany to wyraźne wzmocnienie obydwu dostępnych silników (z oferty znika jednostka V6, która w Polsce była sprzedawana), nowa 10-biegowa skrzynia, znacznie odświeżone wnętrze z nowymi wyświetlaczami, a także obowiązkowa kosmetyka nadwozia. Znacznie więcej o najnowszym Mustangu przeczytacie tutaj: Nowy Ford Mustang | Ostrzejsza stylistyka, więcej mocy.
W galerii zamieściliśmy zdjęcia aktualnego Mustanga