Wydanie weekendowe | Nasze podsumowanie tygodnia

Mijający tydzień był jednym z ciekawszych od dawna. Czuć, że branża odpoczęła już po Detroit, a wielkimi krokami zbliża się Salon Samochodowy w Genewie

Genewskie targi rozpoczną się w marcu, ale w minionym tygodniu miało już miejsce kilka premier. I to nie byle jakich! Przede wszystkim Seat pokazał nową Ibizę - maluch wygląda świetnie, upodobnił się do Leona i - jeżeli Hiszpanie nie przesadzą z cenami - to na pewno będzie dużym hitem w Polsce. Z genewskich premier zobaczyliśmy też dwa kombi klasy premium z Niemiec. BMW pochwaliło się naszpikowaną nowoczesnymi technologiami serią 5 Touring. Mercedes postawił na moc. Klasa E w wydaniu AMG E63 S ma aż 603 KM i osiąga pierwszą setkę w 3,4 sek. Nieźle jak na praktyczne kombi...

Sporo było też zapowiedzi nowych modeli. Japończycy potwierdzili, że jeszcze w tym roku zobaczymy nową Toyotę Suprę i Hondę S2000. Range Rover szykuje dużego SUV-a coupe, Audi nowego kompaktowego sedana a Alfa Romeo drapieżną Giulię w wydaniu coupe. Za to dla miłośników hot-hatchy Opel przygotuje rekordowo szybką Astrę OPC, a Volkswagen myśli nad przemienieniem Golfa GTI w hybrydę. Porsche po raz kolejny zapowiada przełomowego elektryka na bazie spektakularnego prototypu Mission E.

Wielkimi krokami zbliża się też Super Bowl - a to oznacza świetne motoryzacyjne reklamy. Wszystkie znajdziecie w tym miejscu: Super Bowl 2017 .

Mazda MX-5 RFMazda MX-5 RF fot. Mazda

Nie próżnowali producenci, nie próżnowaliśmy również i my w redakcji. Przygotowaliśmy dla Was kilka ciekawych testów. Martin miał okazję przejechać się piękną Mazdą MX-5 RF, a Piotrek testował nową Kię Rio, która już niedługo pojawi się w Polsce. Sprawdziliśmy też flagowego SUV-a BMW z napędem hybrydowym oraz Opla Corsę z trzycylindrowym silnikiem 1.0. Oba auta pozytywnie nas zaskoczyły. Lexus IS 200t został posłany na naszą trasę testową, gdzie zbadaliśmy, ile tak naprawdę pali. Na koniec tygodnia na redakcyjny parking przyjechało Audi A4 Allroad 2.0 TFSI - uterenowione kombi zostanie z nami na dłużej, właśnie zaczęliśmy test długodystansowy.

Więcej o:
Copyright © Agora SA