Porsche Panamera | Ceny w Polsce | Tanio nigdy nie było

Niemcy wycenili zupełnie nową Panamerę. Podstawowa cena dostępnego w trzech wersjach Porsche przekracza pół miliona zł

Klienci mogą zamawiać nową Panamerę w trzech wersjach: otwierające cennik 4S kosztuje minimum 523 620 zł, 4S Diesel to wydatek 543 540 zł, a za topowe Turbo trzeba zapłacić minimum 746 190 zł. Pod maską bazowej odmiany pracuje 2.9-litrowy benzyniak o mocy 440 KM. Droższy diesel ma pojemność 4 l i moc 422 KM. Najmocniejsza Panamera Turbo z 4 litrów wyciska 550 KM. Wszystkie warianty łączone są z automatyczną skrzynią 8-biegową PDK.

Nowe Porsche Panamera

Linie i proporcje zostały, jednak dopiero przy drugim spojrzeniu widać, że różnice są spore. Chociażby z tyłu. Nowa Panamera kończy się ściętą linią w stylu rasowego coupe. Zaokrąglony tył karoserii pomiędzy szybą a zderzakiem to przeszłość. Całość wygląda teraz o niebo lepiej. Dodatkowo udało się uzyskać większy otwór bagażnika i niższy kant załadunku (na wysokości 77 cm). Sam bagażnik również urósł. Jest o 10 cm dłuższy i mieści 55 litrów więcej (500 litrów).

Od przodu zmieniło się zdecydowanie mniej. Druga generacja Panamery wyposażona będzie seryjnie w światła typu LED (w opcji Matrix-LED). Wszystkie zewnętrzne elementy karoserii w całości zbudowane zostały z aluminium, a elementy nośne ze stali. Zaoszczędzono w ten sposób 50 kg. W sumie na niewiele się to zdało bo to co zaoszczędzono doszło w kilogramach przez dodatkowe wyposażenie. Nowa Panamera 4S ma dokładnie taką samą masę własną co poprzednia generacja - 1870 kg. Wersja Turbo jest nieco cięższa - 1995 kg (poprzednik 1970 kg).

Porsche Panamera 2017
Porsche Panamera 2017 fot. Porsche

Nowa Panamera bazuje na modułowej płycie podłogowej MSB, na której budowane są również inne modele należące do koncernu Volkswagena np. Bentley Bentayga. Druga generacja ma o 30 mm większy rozstaw osi, minimalnie dłuższą karoserię (5049 mm, +34 mm) i jest nieco wyższa (1423 mm, +5 mm).

Najwięcej zmieniło się we wnętrzu. Nareszcie Porsche dotarło do XXI wieku. Zniknęła cała armada przycisków na tunelu środkowym. Teraz klawiszy jest zdecydowanie mniej i są usytuowane na specjalnej szklanej płycie. Całość zrobiona jest tak, że przy naciskaniu pozostaje wrażenie jakbyśmy naciskali normalny przycisk. W podłokietniku schowano cupholdery, które kiedy nieużywane pozostają w pozycji zamkniętej. Najważniejszym nowym elementem deski jest jednak 12,3-calowy ekran nawigacji. Coś, na co w Porsche czekaliśmy od dawna. W ciekawy sposób zmieniły się również zegary. W centralnym punkcie pozostał mechaniczny obrotomierz, a z prawej i lewej strony zabudowano 7-calowe ekrany, na których możemy ustawić sobie różnego rodzaju dane i informacje. Od typowych temperatur oleju, płynu po nawigację.

Co na to konkurencja?

Według segmentacji bezpośrednimi konkurentami Panamery są Audi A7 i BMW serii 6 Gran Coupe. Oba auta występują w znacznie słabszych wersjach niż Porsche, dlatego do poniższego porównania wybraliśmy odmiany zbliżone do bazowego 4S.
- BMW 650i XDrive Gran Coupe (4.4 l, 450 KM) - 479 300 zł
- Audi S7 quattro (4.0, 450 KM) - 426 400 zł

Więcej o: