W gamie Alfy Romeo znajdują się obecnie dwa modele: małe MiTo i kompaktowa Giulietta. Oba auta mają już swoje lata. Produkcję ostatniego sedana (modelu 159) zakończono w 2011 roku. Bardzo ograniczona i stara gama przekłada się na wyniki sprzedaży. W 2015 r. w Polsce Alfa Romeo sprzedała w Polsce 688 aut. To mniej niż Porsche (860). Dla porównania, polski lider, czyli Skoda, sprzedała w tym czasie 45 529 samochodów. Nowy sedan (podobnie jak szykowany SUV - ramka z prawej strony) ma napędzić sprzedaż włoskiej marki. Jego ceny mogą w tym pomóc.
Przepiękna Alfa Romeo Giulia miała ruszyć na podbój Starego Kontynentu jeszcze w zeszłym roku. Ze względu na problemy - nieoficjalnie mówi się o oblaniu wewnętrznych testów zderzeniowych, a bardziej oficjalnie o spadku popytu na Alfy w Chinach - rynkową premierę Giulii przekładano na bliżej nieokreśloną przyszłość.
W połowie kwietnia Włosi wreszcie pochwalili się, że pierwsza Giulia zjechała z taśmy produkcyjnej. Alfa Romeo rozpoczęła przyjmowanie zamówień na sedana. Giulię mogą kupić m.in. Niemcy, Francuzi, Włosi, Hiszpanie oraz Szwajcarzy. Powoli poznajemy też polski cennik.
Ceny Alfy Romeo Giulii w Polsce:
Diesel 2.2 R4 150 KM, MT6 - 139 000 złotych
Diesel 2.2 R4 150 KM, AT8 - 149 000 złotych
Benzyna 2.9 V6 510 KM, MT6 - 359 000 złotych
W dniu premiery w Europie Alfa Romeo Giulia będzie dostępna jeszcze z mocniejszą odmianą diesla (180 KM). Niestety, polski importer nie ujawnił jej cen. Poznaliśmy je za to na rynku niemieckim, w euro. Warto zaznaczyć, że już podane polskie ceny są o około 10 tysięcy złotych niższe od swoich odpowiedników w Niemczech.
Diesel 2.2 R4 180 KM, MT6 - 37 400 euro (około 165 tysięcy zł)
Diesel 2.2 R4 180 KM, AT8 - 39 650 euro (około 175 tysięcy zł)
W Europie głównymi rywalami nowej Alfy Romeo będzie niemiecka "Wielka Trójka". 150-konna Alfa Romeo Giulia wyceniona na 139 tysięcy złotych jest tańsza od wszystkich niemieckich aut. Czy to pozwoli Włochom na zaistnienie w klasie premium?
Ceny konkurencji z silnikami wysokoprężnymi o podobnej mocy:
Audi A4 (2.0 Diesel 150 KM) - od 150 000 złotych
Mercedes klasy C (1.6 Diesel 136 KM) - od 144 900 złotych
Mercedes klasy C (2.1 Diesel 170 KM) - od 169 100 złotych
BMW serii 3 (2.0 Diesel 150 KM)- od 144 000 złotych
ZOBACZ TAKŻE:
Tanie i niedoceniane, czyli auta, których nie chciałeś kupić, a warto
INNE LINKI: