Nowe BMW X1 zawitało do polskich salonów wyłącznie z dwulitrowymi jednostkami wysokoprężnymi (150 KM, 330 Nm; 190 KM, 400 Nm; 231 KM, 450 Nm) i dwoma benzynowymi (192 KM, 280 Nm; 231 KM, 350 Nm). Do wyboru dwie skrzynie biegów: 6-biegowa ręczna skrzynia oraz nowoczesny automat o 8 przełożeniach. Chwilę później do oferty dołączył podstawowy diesel o mocy 116 KM.
Teraz nadszedł czas na uzupełnienie oferty o podstawowy silnik benzynowy. Jego rolę pełni teraz 3-cylindrowy motor o pojemności 1,5 l, mocy 136 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. BMW X1 z tym silnikiem to zdecydowanie najtańsza odmiana małego crossovera z Bawarii. Ceny startują z poziomu 125 700 zł.
BMW X1 na rynku wtórnym - sprawdź ogłoszenia
Przypominamy, że słabsze jednostki można kupić z napędem na przód, a xDrive staje się standardem w mocniejszych wersjach.
Co znajdziemy na liście wyposażenia standardowego? M.in. zestaw poduszek i kurtyn powietrznych, systemy bezpieczeństwa (ABS, DSC, DTC), 17-calowe alufelgi, podłokietnik przedni, kierownicę obszytą skórą, klimatyzację, welurowe dywaniki, system uruchamiania silnika przy użyciu przycisku Start/Stop, pakiet dodatkowych schowków, multimedialny system rozrywki, komputer pokładowy i gniazdko AUX-IN.
Tak prezentują się ceny BMW X1 w podstawowej wersji wyposażenia:
Półkę wyżej znajdziemy wersję Advantage. W niej można już zamówić wszystkie dostępne w X1 silniki. Odmiana ta jest standardowo wyposażona m.in. w: czujniki parkowania, klimatyzację automatyczną oraz tempomat z funkcją hamowania.
To jednak nie wszystko, bo w cenniku BMW X1 znajdziemy jeszcze trzy wersje crossovera. To: xLINE, SPORT LINE oraz M Sport. Co oferują?
xLine
To m.in. sportowa kierownica obszyta skórą, pakiet dodatkowego oświetlenia, nowy wzór tapicerki (połączenie tkaniny i skóry Cross Track), pas przedni i tylny w stylistyce xLine, grill atrapy chłodnicy chromowany z listwami w matowym aluminium, osłony podwozia w pasie przednim i tylnym w kolorze srebrnym matowym, listwy progowe aluminiowe z przodu z napisem "BMW", kluczyk samochodowy z dodatkowym chromowanym akcentem.
Sport Line
To. m.in. sportowa kierownica obszyta skórą, sportowe fotele przednie, obręcze kół ze stopów lekkich, pas przedni i tylny w stylistyce Sport Line, grill atrapy chłodnicy chromowany z listwami w błyszczącym kolorze czarnym, osłony podwozia w pasie przednim i tylnym w kolorze karoserii, listwy progowe aluminiowe z przodu z napisem "BMW", kluczyk samochodowy z dodatkowym chromowanym akcentem.
M Sport
To m.in. sportowe fotele przednie, sportowe zawieszenie M, sportowa kierownica M obszyta skórą, pakiet aerodynamiczny M, podsufitka BMW Individual w kolorze antracytowym, aluminiowe listwy ozdobne Hexagon z listwą akcentową w kolorze niebieskim matowym, dwukolorowe 18-calowe felgi, dodatkowy tryb jazdy SPORT+, grill atrapy chłodnicy w błyszczącym kolorze czarnym z chromowaną ramką, końcówka rury wydechowej w kolorze błyszczącego chromu, listwy progowe z przodu aluminiowe z emblematem M, oznaczenia zewnętrzne M.
Trzeba pamiętać, że cenę bardzo łatwo podbić o dobre kilkanaście tysięcy zł za sprawą całej masy dodatkowo płatnych opcji, jakie znajdziemy w cenniku X1. Jak mały crossover wypada na tle bezpośredniej konkurencji? W salonach Audi za bazowe Q3 trzeba zapłacić 123 780 zł (benzyna 1.4, 150 KM), natomiast najtańszy Mercedes GLA to wydatek minimum 110 500 zł (benzyna 1.6, 122 KM).
ZOBACZ TAKŻE:
BMW M2 | NARESZCIE COŚ FAJNEGO!