W Europie przyglądamy się teraz uważnie Salonowi Samochodowemu w Los Angeles, ale mały, koncepcyjny sedan BMW nie pojawił się w Mieście Aniołów. Równolegle do amerykańskich targów, podobna impreza odbywa się w Chinach, w mieście Kanton. To właśnie tam pokazano sedana, który dołączy do serii 1 albo 2 (jeżeli będzie odmianą Gran Coupe). Miejsce prezentacji nie może dziwić - kiedy w Europie (zwłaszcza!) i Stanach sedany tracą udziały w rynku, to Chińczycy, wbrew zachodniej modzie, kupują je na potęgę. Nawet mały sedan daje poczucie luksusu i kojarzy się z limuzyną.
Koncept przyciąga wzrok błyszczącym i mieniącym się lakierem Liquid Metal Bronze, licznymi przetłoczeniami, dynamiczną sylwetką i 20-calowymi felgami. Stylistycznie mały sedan nie odbiega od pozostałych modeli marki z Bawarii i wygląda na samochód, któremu bardzo blisko do produkcji. Możemy się spodziewać, że do salonów zajedzie sedan niewiele różniący się od konceptu.
Wnętrze również nawiązuje do aktualnych modeli BMW, ale w koncepcie znalazło się parę elementów, które sprawiają, że środek prezentuje się bardzo nowocześnie. Futurystycznego charakteru nadają przede wszystkim pomarańczowe, lekko świecące motywy i listwy. Fotele i koło kierownicy pokryto jasną skórą Nappa, a w wykończeniu nie zabrakło drewna i aluminium. Centrum dowodzenia kierowcy i sercem systemu multimedialnego jest 8,8-calowy ekran dotykowy. Kierowca najważniejsze informacje będzie mógł odczytywać z wysuwanego nad kierownicą ekranu przeziernego.
Wiemy też, że w koncepcie tylna kanapa składa się z dwóch foteli, a dwójka pasażerów będzie miała do dyspozycji "swoją własną" klimatyzację.
"BMW Concept Compact Sedan pokazuje potencjał, jaki dostrzegamy w kompaktowych sedanach. - mówi Adrian van Hooydonk, szef stylistów w BMW - Sedany nie tylko dają kierowcy i pasażerom dużo miejsca w środku przy niewielkich rozmiarach, ale zapewniają sportowe wrażenia z jazdy, jakich oczekuje się od BMW oraz elegancję i luksus, jakie znamy z wyższych modeli naszej marki".
Głównym rynkiem zbytu dla nowego sedana będą Chiny i to tam najprawdopodobniej zadebiutuje produkcyjna wersja małego BMW. Myślicie, że w Europie sedan BMW ma szanse na sukces? Audi A3 Limousine i Mercedes CLA dobrze sobie radzą. Czas więc na BMW.
ZOBACZ TAKŻE:
BMW M2 | NARESZCIE COŚ FAJNEGO!
źródło: Okazje.info