Choć granica rozsądku w przypadku samochodów z przednim napędem wynosi 300 KM, to najnowsze hot-hatche zadowalają się nieco niższą mocą. To jednak nie oznacza, że są wolne, albo że nie radzą sobie na północnej pętli Zielonego Piekła.
Niemal jednocześnie z europejską premierą rynkową Leona Cupry, Seat ogłosił, że model 280 pobił rekord północnej pętli na torze Nurburgring dla samochodów z przednim napędem. Tym samym Renault Megane RS Trophy został zdetronizowany. Zdenerwowani tym faktem Francuzi wzięli na warsztat swoje auto, pozbyli się zbędnych części (m.in. tylnej kanapy), zastosowali lżejsze komponenty, dodali literkę R do nazwy i... odzyskali tytuł. Tytuł najszybszego przednionapędowego samochodu, bo o praktycznym hot-hatchu w przypadku Megane RS 275 Trophy-R nie ma mowy. Co na to Seat?
Seat rozważa budowę lekkiej wersji Leona Cupry, ale decyzja jeszcze nie zapadła. Hiszpanie prawdopodobnie poczekają na Japończyków. Honda odgraża się, że jej Civic Type-R będzie najszybszy w Zielonym Piekle. Nie ma sensu porywać się na rekord z kosztowną w produkcji wersją specjalną, gdy ten za kilka miesięcy może być już nieważny.
Seat Leon - spełnij swoje marzenia - Ogłoszenia
Historia bicia rekordów hot-hatchy na Nurburgringu:
7:54,36 - Renault Megane (III) RS 275 Trophy-R (czerwiec 2014) 7:58,40 - Seat Leon (III) Cupra 280 (marzec 2014) 8:07,97 - Renault Megane (III) RS Trophy (czerwiec 2011) 8:16,90 - Renault Megane (II) RS R26.R (czerwiec 2008)
Czasy innych przednionapędowych hot-hatchy:
8:23 - Chevrolet Cobalt SS/TC (październik 2007) 8:26 - Ford Focus (II) RS (sierpień 2009) 8:30 - Alfa Romeo Giulietta QV (kwiecień 2011) 8:35 - Ford Focus (II) ST (2005) 8:35 - Opel Astra (H) OPC 2.0T (2005) 8:39 - Mazda3 (I) MPS (2007)
ZOBACZ TAKŻE:
Renault Megane R.S . 275 Trophy -R | 7 :54.36 | Dopięli swego