Honda Fit, czyli Jazz po raz trzeci

W Japonii pokazano trzecią generację Hondy Fit. Jak się prezentuje?

Pierwsza generacja Hondy Fit/Jazz weszła do produkcji w 2001 roku. W Europie zdobyła ogromną popularność, a u szczytu kariery odpowiadała za 30% całkowitej sprzedaży Hondy na Starym Kontynencie. Jej następczyni pokazała się w 2007 roku. Stylistycznie była ewolucją poprzedniczki, ale sukcesu już nie udało się powtórzyć. Może uda się to trzeciej generacji?

Najnowsza Honda Fit prezentuje odważną stylistykę i nieco bardziej odchodzi od dotychczasowej koncepcji. Pozostało jednobryłowe nadwozie, pojawiły się za to ostre linie, czy przedni grill nawiązujący do modelu CR-V. Niestety profil nowego Fita zbytnio przypomina sześcioosobową FR-V, którą klienci omijali szerokim łukiem.

W środku znajdziemy typowe dla Hondy rozwiązania. Siedzisko tylnej kanapy możemy podnieść do góry, albo złożyć całkowicie uzyskując płaską podłogę. Kierowcy dopijający kawę w drodze do pracy będą zaś zadowoleni z uchwytu na kubek umieszczonego na desce rozdzielczej przy drzwiach.

W kwestii napędów nie ma rewolucji. Podstawę stanowi silnik 1.3 o mocy 100 KM. Opcjonalnie można będzie zamówić wersję 1.5 o mocy 132 KM. Na wybranych rynkach dostępna będzie też hybryda korzystająca z silnika 1.5, ale pracującego w cyklu Atkinsona. Napęd w hybrydzie będzie przekazywany poprzez dwusprzęgłową skrzynię DCT o siedmiu przełożeniach.

Specyfikację Jazza, który trafi do Europy poznamy jeszcze w tym roku, ale w salonach samochód pojawi się najwcześniej na początku 2014 roku.

Więcej o: