Chińskie auta coraz łatwiej spotkać na polskich drogach - i nie dotyczy to tylko największych aglomeracji, ale także wielu mniejszych miejscowości. Czy najbardziej znane zachodnie koncerny mają się czego obawiać? Okazuje się, że tak, bo sprzedaż samochodów firm zza wielkiego muru znacząco wzrasta (pisaliśmy o tym tutaj - sprawdź). W rankingu najpopularniejszych modeli samochodów kupowanych od początku 2025 r. przez nabywców prywatnych, chińscy producenci już znaleźli się w czołówce. Ile trzeba przeznaczyć pieniędzy na chińskie auta oferowane w Polsce? Przedstawiamy 11 najtańszych modeli z rocznika 2025, pochodzących z Państwa Środka. Co ciekawe, wśród pojazdów są dwa pojazdy z napędem w pełni elektrycznym.
Najtańszym nowym chińskim samochodem osobowym w Polsce jest model dobrze rozpoznawalnej marki, stworzonej 100 lat temu przez Brytyjczyków, a obecnie należącej do Chińczyków. To pojazd segmentu B o nazwie MG3. Zgrabny 5-drzwiowy hatchback trafił do polskiej oferty w lutym 2025 roku i jest wyceniony od 72 000 zł. Czterocylindrowy silnik benzynowy jest wolnossący o pojemności 1.5 litra. Generowana moc wynosi 115 KM i 148 Nm, która pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 10,8 s i rozpędzić auto maksymalnie do 185 km/h.
We wnętrzu jest nowocześnie. Kluczowe informacje dla kierowcy są prezentowane na 7-calowym ekranie zegarów, a multimediami i funkcjami auta steruje się z poziomu dotykowego ekranu 10,25" umieszczonego w konsoli. Wersja bazowa o nazwie Standard otrzymuje m.in.: system ma wbudowaną nawigację satelitarną, łączność Bluetooth, możliwość użytkowania funkcji Apple CarPlay i Android Auto, 4 głośniki, tylne czujniki parkowania kamerę cofania, klimatyzację manualną, reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED, tempomat. Na wejściu koła mają stalowe felgi w rozmiarze 15", a jedynym bezpłatnym lakierem jest kolor biały. Wariant MG3 Hybrid+ z hybrydowym układem napędowym o mocy 197 KM i świetnej dynamice kosztuje od 87 950 zł.
Tak się składa, że następnym w kolejności "tanim chińczykiem" również jest auto marki MG. To dokładnie MG ZS Classic, które trafiło do polskiej oferty w grudniu 2024 roku. Model ten w wyjściowej wersji Excite kosztuje od 79 800 zł. Samochód jest przeznaczony dla kierowców poszukujących uniwersalności oraz preferujących tradycyjny napęd spalinowy. Wyżej zawieszone nad ziemią auto napędza benzynowy czterocylindrowy silnik wolnossący 1.5 DOHC VTI-tech o mocy 106 KM, który został połączony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Podstawowe wyposażenie zawiera m.in.: reflektory Full LED, aluminiowe obręcze 17", klimatyzację, kolorowy ekran dotykowy 10,1", łączność Apple CarPlay & Android Auto czy czujniki parkowania z tyłu. Bagażnik ma pojemność 448 litrów.
Ten model samochodu stanowi konkurencję dla MG ZS Classic. BAIC Beijing 3 trafił do sprzedaży w 2023 roku. Aktualnie jest oferowany w jednej wersji wyposażeniowej o nazwie Luxury w cenie 84 900 zł. Pod maską pracuje turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.5 l. Jednostkę wytwarzającą moc 136 KM zespolono z manualną 6-biegową skrzynią biegów. Wyposażenie zawiera m.in.: 17-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację, reflektory LED, szyberdach, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, łączność Bluetooth z możliwość sparowania smartfona z systemem pokładowym, 4 głośniki. Bagażnik zmieści 390 litrów ładunku.
Leapmotor T03 to samochód w pełni elektryczny. Pięciodrzwiowy maluch segmentu A oferuje zasięg 265 km na pełnym ładowaniu (wg WLTP). Pojazd jest wyposażony w akumulator o pojemności 37,3 kWh. Zamontowany na przedniej osi silnik rozwija moc 95 koni mechanicznych. Nie ma w ofercie wyboru wersji ani wariantu napędu. Standard wyposażenia jest jeden i zawiera bardzo dużo pozycji wpływających na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Lista zawiera m.in.: automatyczny hamulec postojowy + Auto Hold, klimatyzację z regulacją elektroniczną, kierownicę obszytą skórą ekologiczną, fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektryczną regulacja szyb przednich i tylnych, centralny ekran dotykowy, łączność Bluetooth, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania czy panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą. Miejski Leapmotor T03 w Polsce kosztuje 84 900 zł. Za sprawą programu rządowych dopłat NaszEauto, po uzyskaniu maksymalnego dofinansowania, cena może spaść nawet do 44 900 zł.
Obok odświeżonego ZS Classic marka MG Motor oferuje trochę inaczej wyglądający wariant modelu ZS, który został wyceniony od 98 900 zł. Auto otrzymało nazwę ZS Hybrid+ i jest napędzane silnikiem hybrydowym 1.5 HEV o mocy systemowej 197 KM. Technologia hybrydowa gwarantuje znacznie lepsze osiągi jednocześnie zużywając mniej paliwa. Crossover od strony wizualnej wyróżnia się zdecydowanie ostrzejszym frontem, upodobnionym do większego modelu HS nowej generacji. Wersja wyposażenia Standard zawiera m.in.: bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa, reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED, tylne światła LED, tylne czujniki parowania, kamerę cofania, środkowy podłokietnik, automatyczną klimatyzację, kierownicę wielofunkcyjną, cyfrowe zegary, ekran dotykowy 10,25", łączność Bluetooth z Apple CarPlay i Android Auto, 4 głośniki, felgi stalowe 16". Podstawowym lakierem jest kolor biały.
Kolejny samochód marki MG w tym zestawieniu jest kompaktowym SUV-em o przestronnym wnętrzu i sporym bagażniku (507 litrów). Model HS w najtańszej wersji Excite lakierowanej na kolor biały, startuje od 109 900 zł i jest napędzany turbodoładowanym silnikiem 1.5 l o mocy 170 KM, łączonym z manualną skrzynią 6-biegową. Do setki auto przyspiesza w 9,4 s i rozpędza się maksymalnie do 190 km/h. Wariant z 7-biegową przekładnią automatyczną DCT kosztuje od 118 900 zł. Wersja wyposażenia Excite postawiona na 19-calowych kołach, zawiera m.in.: alarm, immobilizer, szereg systemów bezpieczeństwa, czujnik deszczu, pełne oświetlenie w technologii LED, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania HD, regulowaną wysokość i zasięg kierownicy, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w sześciu kierunkach, kierownicę wielofunkcyjną i obszytą skórą, środkowy podłokietnik z przodu, klimatyzację automatyczną, zamek centralny z pilotem, bezkluczykowe otwieranie auta z przyciskiem uruchamiającym silnik, kolorowy ekran dotykowy 12,3", cyfrowy wirtualny kokpit 12,3", 4 porty USB-A, 6 głośników, łączność Bluetooth i systemy Apple CarPlay / Android Auto.
Kompaktowa, wyżej zawieszona Omoda 5 oferuje sporo miejsca w kabinie. Do napędu wykorzystuje czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.6 l. Jednostka rozwija moc 147 KM i 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor jest parowany ze skrzynią automatyczną 7DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane jest w czasie 10,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h. Podstawowa wersja Comfort kosztuje 115 500 zł. Klient w tej cenie otrzymuje niezłe wyposażenie, które zawiera m.in: felgi aluminiowe 18", reflektory w technologii LED oraz tylne światła w technologii LED, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, przyciemniane szyby tylne, system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 12,3", cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3", bezprzewodową obsługę Android Auto oraz Apple CarPlay, 6 głośników, ładowarkę indukcyjną, fotele przednie z elektryczną regulacją z funkcją podgrzewania i wentylacji, tapicerkę ze skóry ekologicznej, klimatyzację manualna, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu, a także szereg systemów podnoszących bezpieczeństwo jazdy.
Ten pojazd jest drugim samochodem elektrycznym w tym zestawieniu. Elektryczne MG4 w Polsce zostało wprowadzone do sprzedaży pod koniec 2023 roku. Auto w podstawowej wersji o nazwie Standard ma felgi aluminiowe 17" i kosztuje 125 200 zł. Za sprawą rządowego programu NaszEauto oznaczającego dopłaty do samochodów w pełni elektrycznych, po uzyskaniu maksymalnego dofinansowania, cena może spaść nawet do 85 200 zł. Chiński elektryk może pochwalić się dobrym wyposażeniem seryjnym, a także przyspieszeniem od 0 do 100 km/h wynoszącym 7,7 s. Silnik wytwarza moc 170 KM, a energia jest magazynowana w akumulatorze o pojemności 51 kWh. Producent na pełnym ładowaniu podaje zasięg 350 km. Wyposażenie zawiera system wspomagania kierownicy MG Pilot z adaptacyjnym tempomatem, asystentem jazdy w korku, asystentem pasa ruchu i ostrzeganiem o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu. Światła przednie i tylne wykorzystują technologię LED, a system bazkluczykowego otwierania drzwi i łatwego uruchamiania podnosi komfort użytkowana. Cyfrowy panel wskaźników jest 7-calowy, a centralny dotykowy wyświetlacz multimedialny 10-calowy.
Jedna wersja i kompletne wyposażenie w cenie 132 800 zł. W przypadku samochodu BAIC Beijing 5 klient może jedynie zdecydować o wyborze koloru nadwozia (bez dopłaty). Kompaktowy SUV do napędu wykorzystuje 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 l z turbodoładowaniem. Jednostka wytwarza moc 177 KM i 305 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd trafia na przednią oś poprzez zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów 7DCT. Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,8 s i rozpędza się maksymalnie do 200 km/h. Wyposażenie zawiera m.in.: 19-calowe alufelgi, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, tapicerkę ze sztucznej skóry przeszywanej kontrastową nicią, szklany dach, automatyczną klimatyzację, podświetlenie ambiente z efektami 3D, chłodzony schowek, trzy gniazda USB czy szereg inteligentnych systemów bezpieczeństwa podnoszących komfort podróży i bezpieczeństwo (systemy korzystają z 12 czujników ultradźwiękowych i 5 kamer). Cyfrowe zegary mają ekran 10,25", a wyświetlacz centralny ma przekątną 10,1".
Forthing T-Five to kompaktowy SUV napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 l. Jednostka wytwarzająca moc 177 KM jest łączona z automatyczną skrzynią 7DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Filozofia wyposażenia jest prosta - jedna wersja zawierająca wszystko, wyceniona na 135 900 zł plus podstawowy czarny lakier (inne kolory wymagają dopłaty). Aluminiowe obręcze kół są 19-calowe. Co otrzymuje klient w tej cenie? To m.in.: tempomat (bez funkcji adaptacji do warunków drogowych), systemy podnoszące bezpieczeństwo i komfort jazdy, klimatyzacja automatyczna jednostrefowa, podgrzewanie przednich siedzeń, przednie fotele z elektryczną regulacją, czujniki parkowania przód i tył, zestaw kamer 360 stopni, radioodtwarzacz multimedialny z zestawem głośnomówiącym Bluetooth, czujniki zmierzchu i deszczu, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, tapicerka ze sztucznej skóry, dach panoramiczny otwierany elektrycznie, klimatyzowany schowek, reflektory i tylne światła wykorzystujące technologię LED.
Jaecoo 7 to kompaktowy SUV, dzielący wiele rozwiązań technicznych z samochodem Omoda 5. Wykorzystuje do napędu ten sam benzynowy silnik 1.6 turbo (moc 147 KM i 275 Nm) łączony z 7-biegową skrzynią automatyczną. Jaecoo jest oferowany w wersji z napędem na przód lub na cztery koła. Wyżej zawieszony nad ziemią pojazd w odmianie FWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s, a w wariancie AWD potrzebuje na osiągnięcie setki 11,4 s. Pierwsza wersja wyposażenia o nazwie Urban kosztuje 139 900 zł, a druga Offroad z AWD wyceniona została na 157 900 zł. Producent nie przewiduje dopłaty za lakier. Wyposażenie podstawowe zawiera m.in.: bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa, felgi aluminiowe 19", reflektory w technologii LED oraz tylne światła w technologii LED, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system kamer 540 stopni, relingi dachowe, dach panoramiczny, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 13,2", system nawigacji satelitarnej, skórzaną tapicerkę, fotele przednie podgrzewane z elektryczną regulacją, klimatyzację dwustrefową automatyczną, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu.