Ford Kuga trzeciej generacji po liftingu w Polsce jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia oraz trzech rodzajach układów napędowych, które oferują lepszą dynamikę od poprzednika. Do wyboru są warianty: Titanium, ST-Line, ST-Line X, Active oraz Active X. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Jeśli chodzi o napęd, bazową konfiguracją jest 1.5 EcoBoost 150 KM z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów. Zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła dostępna jest pełna hybryda 2.5 FHEV, zawsze sparowana z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów eCVT. W wersji FWD jej moc maksymalna wynosi 180 KM, a AWD legitymuje się mocą 183 KM.
Hybryda plug-in 2.5 PHEV rozwija 243 KM mocy maksymalnej i jest łączona z automatem eCVT i napędem na przednie koła. Jak podaje producent, nowe układy napędowe dysponują lepszą dynamiką niż wersja sprzed liftingu. Przyspieszenie 0-100 km/h Kugi 2.5 FHEV 183 KM wynosi 8,3 s (przed liftingiem 9,5 s), a Kugi 2.5 PHEV 7.3 s (poprzednio 9,2 s).
Ceny rozpoczynają się od 162 010 zł za 1.5 EcoBoost 150 KM M6 w wersji wyposażenia Titanium. Pełna hybryda FWD kosztuje od 189 090 zł, a AWD od 198 090 zł. Cena hybrydy plug-in startuje od 206 690 zł. Za wersję ST-Line i Active dopłata wynosi 7600 zł, a ST-Line X oraz Active X wymaga dopłacenia 15 200 zł. Cena detaliczna obejmuje 4 lata dodatkowej ochrony pogwarancyjnej Ford Protect z gwarancją i serwisem w cenie.
Podstawowa wersja Titanium w wyposażeniu zawiera teraz dodatkowo: kamerę cofania, relingi dachowe, bezkluczykowy dostęp Ford KeyFree i przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Poza tym standard Kugi Titanium to też m.in.: 17-calowe koła aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny ogranicznik prędkości czy reflektory Full LED. Jest też kompletna gama systemów bezpieczeństwa, zawierająca m.in. działający w oparciu o informacje z kamery przedniej system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami Pre-Collision Assist, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu z funkcją wykrywania krawędzi jezdni Lane Keeping System, system monitorowania koncentracji kierowcy Driver Alert czy system rozpoznawania znaków prędkości.
Jeszcze lepiej wyposażone wersje ST-Line i ST-Line X cechują sią sportowymi akcentami stylistycznymi i sportowym zawieszeniem, a Active oraz Active X bardziej lifestylową naturą wyrażoną w zawieszeniu o zwiększonym prześwicie (przód +10 mm, tył +5 mm) i stylistyce z kontrastującymi panelami ochronnymi wokół nadkoli oraz na zderzakach.
Samochód przeszedł szereg zmian stylistycznych. W oczy najbardziej rzuca się nowy grill, a także nowy kształt przedniego zderzaka. SUV otrzymał także nowe przednie reflektory Full LED, nowy układ świateł w tylnych lampach czy nową klamkę pokrywy bagażnika. Wraz z wprowadzeniem nowego modelu, dostępne są także nowe lakiery nadwozia oraz nowe wzory kół.
Wnętrze w porównaniu do wersji samochodu sprzed liftingu zawiera centralny wyświetlacz dotykowy o przekątnej 13,2" z systemem SYNC 4 i bezprzewodową łącznością zarówno z Apple CarPlay, jak i Android Auto. Nowy jest także konfigurowalny wyświetlacz cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3", bezprzewodowa ładowarka do smartfonów czy modem 5G. Doszły także nowe systemy bezpieczeństwa. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.