Ford Mustang Mach-E otrzymał pakiet aktualizacji. Między innymi w pojeździe pojawiają się baterie produkowane w nowej technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe). W samochodach z baterią o standardowej pojemności zastąpią one te produkowane w technologii NMC (niklowo-manganowo-kobaltowe). Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Nowa bateria cechuje się zwiększoną pojemnością użyteczną z 70 do 72,6 kWh. Tym samym zwiększy się zasięg samochodu – w przypadku napędu na tylne koła średni zasięg według WLTP wzrośnie z 440 do 470 kilometrów, a w przypadku napędu na wszystkie koła z 400 do 428 km. Mustang Mach-E ze standardową baterią i napędem na wszystkie koła ma zwiększoną moc maksymalną – z 269 KM do 315 KM.
Maksymalna moc ładowania została zwiększona. Baterie litowo-żelazowo-fosforanowe w Mustangu Mach-E mogą być ładowane prądem stałym (DC) o mocy do 150 kW, podczas gdy baterie o standardowym zasięgu produkowane w technologii NMC mogły być ładowane maksymalna mocą do 115 kW. Tym samym o 15 proc. zmniejszy się czas ładowania samochodu. Bateria LFP lepiej znosi bowiem częste doładowywania – można ją regularnie ładować do 100 proc., co nie jest zalecane w przypadku baterii NMC. W ciągu 10 minut na szybkiej ładowarce będzie można zwiększyć zasięg samochodu o 124 km w przypadku napędu RWD (wzrost o 36 proc.), a 113 km w przypadku napędu AWD (wzrost o 33 proc.).
Aktualizacja wprowadza także funkcję podgrzewania baterii przed szybkim ładowaniem po wybraniu w systemie nawigacji docelowej ładowarki prądu stałego (DC). Poprawiono także wydajność ogrzewania kabiny poprzez zastosowanie nagrzewnicy o mocy 7 kW, recyrkulacji ciepła silników elektrycznych oraz systemu chłodzenia baterii.
Najbardziej zauważalną zmianą na pierwszy rzut oka będzie zastosowanie w podstawowej wersji wyposażenia Mach-E – 19-calowych kół aluminiowych (do tej pory było 18-calowe). W zawieszeniu Mustanga Mach-E wprowadzono poprawki w celu podniesienia komfortu jazdy, poprzez zwiększenie sprężystości oraz poprawę wybierania nierówności.
Ford Polska obniżył ceny modelu. Mach-E ponownie znalazł się w gronie modeli dostępnych do dopłat w ramach programu "Mój elektryk" – zarówno dla firm, jak i osób fizycznych.
W cenie samochodu klient otrzymuje dodatkową ochronę pogwarancyjną oraz przedpłacone przeglądy przez okres 8 lat albo 160 tys. kilometrów przebiegu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.