Ford Mustang Mach-E tańszy nawet o 60 tys. zł. Nowy cennik i nowy rodzaj baterii

Ford Mustang Mach-E wjeżdża na polski rynek z nowym rodzajem baterii. Co więcej, wraz z aktualizacjami technicznymi wprowadzony zostaje nowy cennik. Obniżka sięga do 60 350 zł, dzięki czemu auto jest ponownie dostępne w ramach programu dopłat "Mój Elektryk".

Ford Mustang Mach-E otrzymał pakiet aktualizacji. Między innymi w pojeździe pojawiają się baterie produkowane w nowej technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe). W samochodach z baterią o standardowej pojemności zastąpią one te produkowane w technologii NMC (niklowo-manganowo-kobaltowe). Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Nowa bateria cechuje się zwiększoną pojemnością użyteczną z 70 do 72,6 kWh. Tym samym zwiększy się zasięg samochodu – w przypadku napędu na tylne koła średni zasięg według WLTP wzrośnie z 440 do 470 kilometrów, a w przypadku napędu na wszystkie koła z 400 do 428 km. Mustang Mach-E ze standardową baterią i napędem na wszystkie koła ma zwiększoną moc maksymalną – z 269 KM do 315 KM.

Większa moc ładowania akumulatora

Maksymalna moc ładowania została zwiększona. Baterie litowo-żelazowo-fosforanowe w Mustangu Mach-E mogą być ładowane prądem stałym (DC) o mocy do 150 kW, podczas gdy baterie o standardowym zasięgu produkowane w technologii NMC mogły być ładowane maksymalna mocą do 115 kW. Tym samym o 15 proc. zmniejszy się czas ładowania samochodu. Bateria LFP lepiej znosi bowiem częste doładowywania – można ją regularnie ładować do 100 proc., co nie jest zalecane w przypadku baterii NMC. W ciągu 10 minut na szybkiej ładowarce będzie można zwiększyć zasięg samochodu o 124 km w przypadku napędu RWD (wzrost o 36 proc.), a 113 km w przypadku napędu AWD (wzrost o 33 proc.).

Aktualizacja wprowadza także funkcję podgrzewania baterii przed szybkim ładowaniem po wybraniu w systemie nawigacji docelowej ładowarki prądu stałego (DC). Poprawiono także wydajność ogrzewania kabiny poprzez zastosowanie nagrzewnicy o mocy 7 kW, recyrkulacji ciepła silników elektrycznych oraz systemu chłodzenia baterii.

Zobacz wideo Ford Mustang Mach 1 wciąż potrafi być szalony

Podniesienie komfortu jazdy 

Najbardziej zauważalną zmianą na pierwszy rzut oka będzie zastosowanie w podstawowej wersji wyposażenia Mach-E – 19-calowych kół aluminiowych (do tej pory było 18-calowe). W zawieszeniu Mustanga Mach-E wprowadzono poprawki w celu podniesienia komfortu jazdy, poprzez zwiększenie sprężystości oraz poprawę wybierania nierówności.

Ford Mustang Mach-E - nowy cennik 2024

Ford Polska obniżył ceny modelu. Mach-E ponownie znalazł się w gronie modeli dostępnych do dopłat w ramach programu "Mój elektryk" – zarówno dla firm, jak i osób fizycznych.

  • Mach-E 269 KM 75 kWh RWD – cena od 219 500 zł (obniżka o 50 050 zł)
  • Premium 294 KM 98 kWh RWD – cena od 279 500 zł (obniżka o 34 350 zł)
  • Premium 269 KM 75 kWh AWD – cena od 247 500 zł (obniżka o 60 350 zł)
  • Premium 351 KM 98 kWh WD – cena od 298 000 zł (obniżka o 47 850 zł)
  • GT 487 KM 98 kWh AWD – cena od 358 000 zł (obniżka o 32 850 zł)

W cenie samochodu klient otrzymuje dodatkową ochronę pogwarancyjną oraz przedpłacone przeglądy przez okres 8 lat albo 160 tys. kilometrów przebiegu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Więcej o: