Ford Polska zafundował gwiazdkowy prezent miłośnikom samochodów napędzanych dużymi silnikami. Do polskiej oferty marki Ford wjechał zupełnie nowy Mustang, który zachował wolnossący silnik benzynowy 5.0 V8. Standardem jest wersja GT napędzana wydajną 8-cylindrową jednostką rozwijającą moc 446 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego, połączoną z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Klienci preferujący skrzynię automatyczną mogą zdecydować się na taką przekładnię o 10 przełożeniach.
Dopłata do automatycznej skrzyni biegów w przypadku wszystkich wersji wynosi 15 000 zł
Każda dostępna w Polsce wersja Mustanga zawiera w wyposażeniu m.in.: automatyczną dwustrefową klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, sportowe przednie fotele, projekcyjne reflektory LED, adaptacyjny tempomat, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania oraz ładowarkę bezprzewodową.
W kwestii multimediów na pokładzie znajduje się 13,2-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC4 z bezprzewodową obsługą Android Auto i Apple CarPlay, a także modem 5G umożliwiający bezprzewodowe aktualizacje. Całości dopełnia 12,4-calowy wyświetlacz na tablicy zegarów z możliwością zmiany wyglądu w zależności od trybu jazdy. Standardem jest też system nagłośnienia B&O z 10 głośnikami, cyfrowym procesorem dźwięku i wzmacniaczem o mocy 860 W.
W zakresie bezpieczeństwa na pokładzie znajdują się m.in. system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, inteligentny ogranicznik prędkości, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją zapobiegania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia, funkcja ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego czy działający w oparciu o informacje z kamery przedniej i radaru system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami.
Dla obu dostępnych wariantów nadwozia standardem w układzie hamulcowym są przednie tarcze wentylowane z lakierowanymi zaciskami 6-tłoczkowymi Brembo oraz tylne tarcze wentylowane z zaciskami 4-tłoczkowymi oraz elektryczny hamulec postojowy z funkcją Drift oraz Auto Hold. Standardem jest też Line lock – system elektronicznej blokady przednich hamulców (niezależnie od tylnych) oraz Launch control. Do wyboru jest sześć trybów jazdy: Normal, Sport, Slippery, Track, Drag Strip oraz Custom.
Co ciekawe, dostępny na amerykańskim rynku jako opcja pakiet Performance w Europie należy do wyposażenia standardowego. Zawiera on między innymi przednie zawieszenie ze wzmocnionymi sprężynami i rozpórką kielichów amortyzatorów, tylne zawieszenie ze wzmocnionym stabilizatorem przechyłów nadwozia czy aktywny układ wydechowy z możliwością wyboru trybu pracy.
Polscy klienci będą mogli nabyć także Mustanga Fastbacka w nowej wersji Dark Horse wyróżniającej się przede wszystkim nietuzinkowym wyglądem. W przypadku tego wariantu moc silnika V8 wynosi 453 KM i 540 Nm, a do wyboru jest połączenie jednostki zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
Standardem wersji Dark Horse jest specjalny wzór 19-calowych felg ze stopów lekkich czy projekcyjne reflektory LED z czarnym tłem. Kolejny element dedykowany tej odmianie to sportowa manualna skrzynia biegów Tremec 3160 z dodatkową chłodnicą oleju i systemem dostosowania obrotów silnika podczas redukcji przełożenia. W przypadku przekładni automatycznej montowana jest dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów. Inne standardowe elementy to aktywne zawieszenie o dynamicznej charakterystyce pracy MagneRideTM oraz chłodnica tylnego mechanizmu różnicowego. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.