Ford Mustang GTD to bestia z technologią wyścigową, drogową homologacją i częściami z tytanu pozyskanego z samolotów F-22

Amerykanie znów pokazują, że przekraczanie granic nie jest dla nich problematyczne, a jak się bawić, to na całego. Uwielbiany na całym świecie Ford Mustang tym razem pojawia się w szalonej wersji GTD, która legalnie wyjedzie na drogi publiczne i powstanie w serii limitowanej.

Ford Mustang GT3, który w przyszłym roku będzie ścigał się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i jest najbardziej ekstremalnym Mustangiem w rodzinie, podzielił się technologię z Mustangiem GTD. Odmiana ta jest samochodem dopuszczonym do ruchu, którą według zapewnień producenta będzie można okrążyć Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie poniżej 7 minut. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Ford Mustang GTD - cena

Do napędu Forda Mustanga GTD służy specjalnie opracowany doładowany silnik V8 o pojemności 5.2 litra, kręcący się do ponad 7500 obr./min. i generujący ponad 800 KM maksymalnej mocy. To sprawia, że auto będzie najmocniejszym seryjnym Mustangiem w historii. Moc na tylne koła trafi za pośrednictwem 8-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Układ wydechowy wykonano w całości z tytanu. Cena samochodu będzie wynosić około 300 000 dolarów. W przeliczeniu na polską walutę to około 1,2 mln zł.

 

Agresywne ospoilerowanie nadwozia

Mustang GTD to jednak nie tylko ogromna moc, ale także szereg zmian technicznych zaczerpniętych ze sportów motorowych oraz wyjątkowy wygląd opracowany z myślą o poprawie właściwości aerodynamicznych. Całe podwozie okrywa płyta wykonana z włókna węglowego, a z przodu zamontowane są hydraulicznie sterowany klapy odpowiadające za przepływ powietrza. Błotniki, maska, pokrywa bagażnika, progi, przedni spojler, tylny dyfuzor i dach zostały wykonane z włókna węglowego. Tylne skrzydło jest sterowane hydraulicznie w celu zmiany poziomu docisku. Zdjęcia wnętrza Mustanga GTD nie zostały jeszcze opublikowane.

Auto otrzyma zaawansowane półaktywne zawieszenie konstrukcji firmy Multimatic, z adaptacyjną technologią tłumienia i hydrauliczną regulacją twardości i wysokości w zakresie 40 mm. Auto ma legitymować się wyjątkową sztywnością boczną i lepszą kinematyką. W nadkola wpasowano 20-calowe felgi z kutego aluminium, na które trafiły opony Michelin Pilot Cup 2R o szerokości 325 mm z przodu i 345 mm z tyłu. Za obręczami kryją się karbonowo-ceramiczne hamulce marki Brembo. Specjalne kanały wentylacyjne rozłożone na nadwoziu pomagają w chłodzeniu wyczynowych hamulców.

Tytan z samolotów F-22

Ciekawostką będzie użycie w pojeździe elementów wykonanych z tytanu pochodzącego z demontowanych samolotów Lockheed Martin F-22. Z tego materiału zostaną zrobione plakietki informujące o serii limitowanej auta. Tytanowe będą również łopatki do zmiany biegów przy kierownicy. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Ford Mustang GTD - schemat opodwoziaFord Mustang GTD - schemat opodwozia Fot. Ford

Zobacz wideo XV Ogólnopolski Zlot Mustangów Chorzów 2023
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.