Produkcja Skody Superb czwartej generacji rozpoczęła się od wariantu nadwozia Combi, dlatego sprzedaż auta wystartowała właśnie od tej bardziej uniwersalnej odmiany. Dopiero w połowie 2024 roku oferta zostanie rozszerzona o nadwozie Liftback. Gama jednostek napędowych na start obejmuje jeden silnik benzynowy 1.5 TSI mHEV o mocy 150 KM wspierany technologią miękkiej hybrydy oraz silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 150 KM. Obydwa motory zespolono z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów przekazującą napęd na przednią oś. Osiągi zarówno podstawowej benzyny jaki wyjściowego diesla są takie same. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,3 s, a prędkość maksymalna 222 km/h. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Superb Combi w wariancie wyposażenia Selection jest bardzo komfortowym samochodem. Auto w tej wersji fabrykę opuszcza na 17-calowych kołach aluminiowych z reflektorami Full LED i tylnymi światłami LED, pakietem Chrom Optic (dekoracyjne chromowane wstawki na nadwoziu) oraz szybami o wyższym stopniu przyciemnienia, które przy okazji sią dźwiękochłonne. Standard to m.in.: trzystrefowa klimatyzacja Clomatronic, Dotykowy 10-calowy wyświetlacz multimediów i obsługi głównych funkcji samochodu, czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu, kamera cofania. Virtual Cockpit 10", czyli cyfrowy zestaw wskaźników to standard, tak samo jak bezprzewodowa szybka ładowarka indukcyjna z funkcją chłodzenia.
Skórzana wielofunkcyjna kierownica zawiera manetki do zmiany biegów. Tapicerka jest czarna materiałowa. Fotele przednie są częściowo elektrycznie regulowane i podgrzewane. Fotel kierowcy ma regulację lędźwiową i wysuwane podparcie pod uda. Deska rozdzielcza oraz boczki drzwi są pokryte czarnym materiałem i zawierają błyszczący dekor z listwą Uniqe Dark Chrome. Podłokietnik z przodu jest materiałowy, podobnie jak podłokietnik z tyłu zawierający uchwyty na kubki.
Klapę bagażnika otwiera i zamyka się elektrycznie, a system dostępu do auta jest bezkluczykowy. Wśród systemów wspierających kierowcę warto wymienić: asystenta pasa ruchu Lane Assist, rozpoznawanie znaków drogowych czy asystenta świateł.
Standardem wyposażenia są emblematy L&K na przednich błotnikach, a także 18–calowe felgi ze stopów lekkich Belatrix polerowane w kolorze antracytowym. Obręcze 19-calowe to opcja. Reflektory LED Matrix, tylne światła LED z animowanymi kierunkowskazami i elektrycznie sterowana klapa bagażnika również stanowią część rozbudowanej specyfikacji standardowej. Aktywne zawieszenie uzbrojone w system DCC Plus i progresywny układ kierowniczy to rozwiązania umożliwiające sportową lub komfortową jazdę.
Wnętrze wykończone zostało pakietem o nazwie L&K Suite Design Selection. Standardem jest tapicerka wykonana z połączenia perforowanej czarnej skóry i skóry ekologicznej (skóra w kolorze koniaku to opcja). Na zagłówkach wytłoczono napisy Laurin&Klement. Fotele Ergo są podgrzewane i wentylowane – wyposażone w pamięć ustawień foteli, w tym funkcję Smart Comfort Entry oraz funkcję masażu z dziesięcioma pneumatycznie sterowanymi poduszkami powietrznymi.
Deskę rozdzielczą i panele drzwi zdobią dekoracyjne wykończenia o nazwie Softtouch Kida, uzupełnione listwami w kolorze Unique Dark Chrome i nastrojowym oświetleniem. Panele drzwi, podobnie jak górna część tablicy rozdzielczej, pokryte są ekologiczną skórą w kolorze tapicerki siedzeń z podwójnymi szwami w kolorze szarym lub koniakowym (w zależności od wybranego wariantu). W standardzie znajduje się także przesuwany tylny środkowy podłokietnik. O doskonałą akustykę dba system dźwiękowy Canton z 14 głośnikami. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.